شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- با توجه به اين حقيقت كه بيش از نيمي از ترافيك اينترنت آفريقاي جنوبي در دستگاههاي تلفن همراه صورت ميگيرد، امري كه تلفن همراه را به بزرگترين فرصت براي رشد در آينده نزديك بدل ميسازد، تبليغات ديجيتال روي اين دستگاههاي هوشمند و همچنين كامپيوتر سبب 52 درصد از كل افزايش صورت گرفته در هزينهاي ميشود كه در پنج سال آينده براي تبليغات صرف خواهد شد.
به گزارش گروه ترجمه شارا، شانل مككي، مدير رسانه اورنج اتموسفير، و آژانس خريد رسانه ديجيتال به اين مسئله اشاره داشته است كه «95 درصد از برندهاي اصلي در آفريقاي جنوبي از توئيتر و 92 درصد از فيس بوك براي تبليغات استفاده ميكنند. با افزايش 53 درصدي تعداد كاربران يوتيوب، و همچنين افزايش 65 درصدي كاربران اينستاگرام فقط در ظرف يك سال گذشته، بازاريابان هرچه بيشتر در حال افزايش بودجههاي خود هستند تا از اين راه با كمترين فاصله ممكن، احتمال و امكان افزايش سهم خود در بازار را به چنگ آورند.
مطابق با گزارش شوراي مديريت ارشد بازاريابي، صرف هزينه براي آگهي ديجيتال در خاورميانه و آفريقا در آستانه انفجار است و با سرعتي باورنكردني تا ميزان 1.35 ميليارد دلار در سال 2015 افزايش خواهد يافت، مبلغي كه چهار بار بيش از ميانگين جهاني است.