شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : چگونگي تاثير مثبت استراتژي روابط عمومي روي افزايش فروش تجارت به تجارت
شنبه، 7 تیر 1399 - 07:24 کد خبر:18790
دستيابي به برتري در روابط عمومي مي‌تواند از طريق اقدامات متعددي حاصل شود، اقداماتي نظير ايجاد ترافيك بازديد از سايت يا ترافيك به بخشي خاص، دنبال كنندگان جديد، جلب توجه به پست‌هاي شما و ...، تمامي اين موارد براي مديريت اعتبار ضروري هستند.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- اگرچه بخش‌هاي سازنده روابط عمومي تجارت به تجارت(B2B) با ظهور فناوري تغيير كرده‌اند، اما اين مسئله وقتي به يك استراتژي كليدي بدل مي‌شود كه خواهان معرفي برند خود به عنوان يك برند مناسب و خوب هستيد.


با اين حال، شركت‌هايي كه در زمينه هدايت و بهره‌گيري از اكوسيستم رسانه اجتماعي تجارت به تجارت، بهينه‌سازي موتورهاي جستجو و دامنه نفوذ درون‌خانگي رسانه/ عامل تاثيرگذار سنتي چندان مهارت ندارند، شايد خيلي زود خود را در جامعه‌اي كه به صورت مداوم در حال تغيير است بازنده و شكست خورده ببينند.


تغيير ممكن است كه ترسناك و مخوف باشد؛ اما نه تنها ضروري است بلكه نويد بخش دستيابي به فروش بسيار بالا در زماني است كه رويكردي صحيح نسبت به آن اتخاذ شده، و عامل مناسب براي كمك به كنترل و هدايت برند به مسير صحيح به كار گرفته شده است.


خوشبختانه، در همكاري با يك موسسه خوب و حتي بهتر از آن جهت انطباق يافتن با شرايط، پيگيري اقدامات روابط عمومي تجارت به تجارت به بهترين شكل در مدل تجاري شما مي‌تواند كليد ورود به پرسودترين چرخه فروشي باشد كه تا به حال داشته‌ايد.


عوامل تاثيرگذار خود را خيلي خوب بشناسيد
جذب در فضاي ديجيتالِ زندگي ما كه امكان ارسال توئيت و پيام مستقيم در آن وجود دارد، شكل‌هاي متفاوتي به خود مي‌گيرد. در جايي كه ممكن است پيش از اين به ملاقات خصوصي يا تماس تلفني جهت دستيابي به رادار يك عامل تاثيرگذار محدود بوده باشيد، ناگهان حيطه و زمينه فعاليت عاملين تاثيرگذار شما با كاهش ميزان فاصله بين آنها افزايش و گسترش مي‌يابد.


با افزايش تعداد آيتم‌هاي موجود در ليست خود، لازم است كه از يك مركز طبقه‌بندي اطلاعات برخوردار باشيد كه نقش افزايش دسترسي به تعداد بالاتري از عوامل تاثيرگذار را انجام مي‌دهد، عواملي كه به سرعت تعدادشان افزايش مي‌يابد، عواملي نظير وبلاگ‌هاي با ترافيك بازديد بالا، دنبال كنندگان قابل توجه در سطح رسانه اجتماعي و ....


يك موسسه خوب روابط عمومي مي‌داند كه چگونه مخاطبين شما را طبقه‌بندي كند و به صورت همزمان به تغذيه رسانه مناسب و عوامل موثر و تاثيرگذار بپردازد، اين موسسه متشكل از افرادي است كه حجم بالايي از ارتباطات مورد نيازش را از طريق يك مطلب به دست مي‌آورد، مطلبي كه به خوبي نوشته و مورد بررسي و تحقيق قرار گرفته است. البته اين كار زمينه را براي اعتماد فراهم ساخته و مسير را براي ارتباط بلند مدت هموار مي‌كند، امري كه سبب مطرح شدن و شناخت شما مي‌شود.


محتواي خود را بهينه‌سازي كنيد تا به عوامل تاثيرگذار مورد نظر دست پيدا كنيد
ما هميشه شاهد اين مسئله در اين مقوله حرفه‌اي هستيم. يك مشتري ممكن است كه مخزني از محتواي موثر و قابل اشتراك باشد؛ اما اگر از طريق گروه صحيحي از عوامل تاثيرگذار هدف قرار نگرفته و با او ارتباط برقرار نشود، نهايتاً دستيابي به او راه به جايي نمي‌برد. وقتي كه نوبت به ايجاد و طرح جذابيت برند مي‌رسد، عدم انجام مسئله فوق، در زمان در نظر گرفتن تمامي مسيرهايي كه در آنها محتوا عامل اصلي و كليدي مي‌باشد، بسيار اسفناك است.


مثلاً اكثريت قاطبه‌اي از تصميم‌گيرندگان از محتوا استفاده مي‌كنند تا تصميمات خود در زمينه خريد را مشخص نمايند. عدم برخورداري از يك استراتژي مناسب جهت انتشار و بهينه‌سازي محتوا، ممكن است كه به شكست و عدم موفقيت منجر شود.


زمان انديشيدن به اين كه چگونه و از طريق چه كسي محتواي اختصاصي توليد شده خود را به اشتراك بگذاريد، در نظر گرفتن عدم تساوي تمامي عوامل تاثيرگذار شما نيز حائز اهميت مي‌باشد. يك عامل حرفه‌اي روابط عمومي مي‌تواند به شما كمك كند تا تعيين نماييد كه چگونه سبك ارتباطي، ميزان تكرار و روش خود را بر اساس نوع صنعت و نوع عامل تاثيرگذاري تغيير دهيد كه براي جذب آن در تلاشيد.


به علاوه آنها مي‌توانند به شما كمك كنند تا تضمين نماييد كه هر مطلبي را كه به صورت ديجيتال از خروجي‌هاي رسانه‌اي به كيت‌هاي رسانه‌اي ارسال و از طريق پست‌هاي وبلاگي منتشر مي‌كنيد به شكلي صحيح براي دستيابي به بالاترين تعداد مشتري بهترين و مناسب ترين موارد هستند.


تمامي اقدامات خود را با دقت بسيار دنبال كرده، نظارت و ارزيابي كنيد
پس از تعيين مخاطب و ارسال محتوا به او از طريق كانال مناسب، گوش فرا دادن و توجه به كانال مربوطه جهت دانستن اين نكته ضروري است كه چه نوعي از دستيابي به مشتري و چه واكنشي را از طرف او حاصل نموده‌ايد.


دستيابي به برتري در روابط عمومي مي‌تواند از طريق اقدامات متعددي حاصل شود، اقداماتي نظير ايجاد ترافيك بازديد از سايت يا ترافيك به بخشي خاص، دنبال كنندگان جديد، جلب توجه به پست‌هاي شما و ...، تمامي اين موارد براي مديريت اعتبار ضروري هستند.


با اين حال تعيين كننده اقدامات سنجشي و ارزيابي‌هاي كليدي خود شما هستيد، فقط اطمينان حاصل نماييد كه آنها (يا گروهي از آنها) را به صورت مداوم تحت نظر داريد تا بدين وسيله الگوها و رويه‌ها را بر اساس ديدگاه‌ها و اطلاعاتي مشخص مي‌كنيد كه بيشترين حاصل را براي برند شما و تحقق اهداف روابط عمومي در بر خواهند داشت.


طرح بازاريابي كنوني خود را يكپارچه نموده و از واكاوي بيش از حد آن بپرهيزيد
همانند دستيابي به موفقيت در بسياري از بخش‌هاي زندگي، اينجا هم موفقيت شما به كار گروهي و همكاري با تمام تيم بستگي دارد.


هنگام همكاري با يك موسسه، «تيم» نفرات اين موسسه شايد شامل افرادي در دور دست باشد كه به صورت فيزيكي در اداره شما حضور ندارند. اين مسئله تنها يكي از دلايل متعددي است كه شما بايد تمامي افراد را در حلقه خود داشته باشيد و از كارشناسان موجود، در مقطع تدوين و تهيه طرح‌هاي جديد به عنوان اتاق فكر استفاده كنيد.


در نهايت شما به دنبال همزمان‌سازي و ايجاد هماهنگي بين گروه‌ها و كانال‌هاي متعدد مي‌باشيد.


مثلا، اگر بخش تهيه و توليد تصاوير در موسسه شما مطلبي تصويري را توليد كند كه توجهات زيادي را به خود جلب مي‌نمايد، اما تيم بازاريابي براي استفاده از اين مطلب در تقويم محتوايي خود، و در جايي كم اهميت برنامه‌ر‌يزي كند، اين امر سبب از دست رفتن ارتباطات و اطلاعاتي ارزشمند خواهد شد. اين درست همان زماني است كه در آن مقطع حضور مركز روابط عمومي شما در تمامي بخش‌هاي توليد محتوا ضروري مي‌شود، چرا كه اين امكان وجود دارد كه آنها بهترين عامل تاثيرگذار را بشناسند، عاملي كه خواهان اشتراك قسمت/ مطلب مورد نظر شما همزمان با انجام مسئوليتي باشد كه روي آن مشغول به كار است.


هرگز فراموش نكنيد كه موسسه‌اي به منظور تقويت و بهبود استراتژي شما در آنجا حاضر و مشغول به كار است، و نه براي جايگزين كردن استراتژي شما با يك استراتژي ديگر.


در پايان ذكر اين نكته ضروري است كه راه‌هاي بسيار متعددي براي بهبود فروش‌هاي تجارت به تجارت شما وجود دارند، راه‌هايي كه به سبب حضور مركز روابط عمومي به وجود مي‌آيند. اين اقدامات و فعاليت‌ها راهي بسيار مناسب و عالي براي تسهيل دستيابي به يك مشاركت سودآفرين است.

منبع مرجع:  شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)

گروه ترجمه شارا