شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : استاد متولي و روابط عمومي كه بايد پاسخگو باشد
شنبه، 28 شهریور 1394 - 12:39 کد خبر:18700
اين تاكيد درسي از استاد پيشكسوتي است كه اولويت اطلاع يابي در روابط عمومي را بر اطلاع رساني گوشزد مي كند، نكته اي كه متاسفانه كمتر روابط عمومي ها بدان توجه خاص دارند چراكه رويكرد بسياري از روابط عمومي ها به جاي داشتن برنامه اي مستمر براي نظرخواهي و شنيدن نيازها و انتظارات مخاطبان از سازمان بر اطلاع رساني و تبليغات از اقدامات و فعاليت هاي سازماني متمركز مي شود.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- آري استاد متولي هم در جايگاه ابدي آرام گرفت و جامعه روابط عمومي كشور يكي ديگر از اساتيد به نام و پيشكسوت خود را از دست داد، استادي كه در عين گشاده رويي و صميميت مثال زدني اش بسيار صريح لهجه بود.

 

يكي از تكيه كلام هاي هميشگي استاد متولي در همايش ها و نشست هاي روابط عمومي تاكيد ايشان بر لزوم پاسخگو بودن روابط عمومي سازمان ها در قبال مردم و افكار عمومي بود، اينكه واحدهاي روابط عمومي در ارتباط و تعامل با مخاطبان درون و برون سازماني خود احساس مسئوليت بيشتري كرده و در اسرع وقت پاسخگوي انتظارت، خواسته ها و گلايه هاي به حق آنان باشند و تلاش كنند تا حد امكان رضايت مخاطبان سازمان فراهم گردد.

 

اين تاكيد درسي از استاد پيشكسوتي است كه اولويت اطلاع يابي در روابط عمومي را بر اطلاع رساني گوشزد مي كند، نكته اي كه متاسفانه كمتر روابط عمومي ها بدان توجه خاص دارند چراكه رويكرد بسياري از روابط عمومي ها به جاي داشتن برنامه اي مستمر براي نظرخواهي و شنيدن نيازها و انتظارات مخاطبان از سازمان بر اطلاع رساني و تبليغات از اقدامات و فعاليت هاي سازماني متمركز مي شود.

 

همچنين استاد اعتقاد داشت كميت گرايي در فعاليت هاي روابط عمومي ره به جاي نخواهد برد بلكه بايد كارهاي روابط عمومي بر اساس برنامه و با كيفيت اجرا شود. براي مثال مي گفت اگر روابط عمومي براي توجيه عملكردش بگويد يك گوني خبر به رسانه ها ارسال كرده ملاك درستي نيست چراكه مهم آن است كه اين خبرها با چه كيفيتي توليد و از چه رسانه هايي انتشار يافته و چه ميزان بر روي مخاطبان هدف تاثير گذار بوده، چراكه شايد توليد و انتشار يك خبر حرفه اي از رسانه مناسب و در زمان مناسب تاثير گذاري بيشتري بر روي مخاطبان از توليد و ارسال ده ها خبر بي محتوا و بدون هدف و جهت گيري داشته باشد.