شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، بابك دربيكي گفت: دغدغهام امروز اين است كه پنج سال آينده شكل شعب بانك پارسيان بايد چه تغييراتي داشته باشد، چرا كه به زودي ما با تكنولوژيهايي روبهرو خواهيم بود كه خدمات بانكها را متاثر خواهد كرد. پس قطعا بايد فضاهاي خدماتي خود را همخوان با نوع خدمات و تكنولوژيها تغيير دهيم.
وي با اشاره به اينكه تبليغات بانكها بايد به سمت فرهنگ عمومي سوق داده شود، گفت: قبلا بانكها فقط به دنبال مشتريان بزرگ و جذب سرمايههاي كلان بودند اما امروز با توجه به تكنولوژي و خدمات الكترونيك، مشتريان كوچك و متوسط بانكها بسيار زياد هستند كه شامل شركتهاي كوچك و متوسط آي تي و دانشبنيان هم ميشوند كه ما در حال حاضر ارائه خدمات ويژه به بنگاههاي كوچك را شروع كردهايم.
وي در ادامه با اشاره به اينكه روابط عمومي دولتي روابط عمومي مديريت هزينه است و روابط عمومي غيردولتي به ويژه بانكها روابطعمومي مديريت درآمد، گفت: متاسفانه اين تفكيك در نگاه به واحد روابط عمومي در بانكها هنوز به وجود نيامده و شركتهاي تبليغاتي ما را تنها به چشم يك منبع بزرگ مالي ميبينند.
دربيكي افزود: مشتري بر اساس اعتبار و اعتماد خود امانتي را در اختيار بانك قرار داده و حداقل انتظار او باز گرداندن آن پول است يا يك سرمايهگذاري با نتيجه مطلوب. يعني شما بايد دو ريال مشتري را به چهار ريال تبديل كنيد كه حداقل يك ريال از سود را به خود مشتري بر گردانيد. الان نگاه شركتهاي تبليغاتي به ما اين است كه بايد كل آن دو ريال را از ما بگيرند، براي همين گاهي به شدت به سمت رقابتهاي كاذب ميرويم.
دربيكي با اشاره به اينكه امروز در تبليغات بانكها نسبت به محتواي تبليغات توجه كافي صورت نميگيرد، گفت: تبليغات بايد با يك حس خوب خدمات و كالا را به مردم ارائه كند. در حقيقت ايجاد حس همذات پنداري در مخاطب مهمترين عامل اثرگذاري تبليغات در آنها است، در حالي كه ما ميبينيم امروز خدمات عمومي يك بانك توسط چند مرد و زن شيكپوش و در فضايي لوكس تبليغ ميشود كه اين قطعا آن حس همذات پنداري را در مخاطب حداكثري ما كه همان عموم مردم باشند، ايجاد نميكند.
وي خاطرنشان كرد: نگاه كه ميكنيم فرصتهاي تبليغاتي بسيار زياد است كه امروز اكثر بانكها از اين فرصتها غافل هستند. به عنوان مثال جاي اقتصاد خلاق بسيار در روابط عموميها خالي است در حالي كه در سال 2013، يك دهم كل گردش مالي جهان را اقتصاد خلاق دراختيار داشت. از بازيهاي رايانهاي گرفته تا سينما، برنامههاي تلفنهمراه، تئاتر و ديگر هر آنچه كه ارزش افزوده دارد.
اين مشاور در ادامه با تاكيد بر لزوم تقويت سيستم اطلاعرساني در بانك پارسيان گفت: ما هماكنون در حال تبيين استراتژيهاي خبري و اطلاعرساني هستيم تا با برنامهاي مدون و منظم اخبار و خدمات بانك را به عرض مشتريان رسانده تا بتوانيم اعتماد مشتريان را بيش از پيش جلب كنيم.
او با اشاره به اينكه در آيندهاي نزديك در بانك پارسيان تغييرات محسوسي در خدمات و تبليغات صورت ميگيرد، گفت: مردم شاهد تغييرات محسوسي خواهند بود و اولين تغييرات تفاوت در تبليغات بانك است.
اين عضو هيات علمي دانشگاه با بيان اينكه لوگوي بانك پارسيان يك لوگوي ابدي است گفت: نمادها گاهي نياز به تغيير دارد اما لوگوي بانك پارسيان يك لوگوي ابدي است كه نيازي به تغيير ندارد، اما قطعا طراحي و رنگ سر در شعب بايد بر اساس زمان تغيير كند.
منبع: ايسنا