شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : حل چالش‌هاي نظام بانكي به كمك روابط عمومي
یکشنبه، 25 مرداد 1394 - 20:03 کد خبر:18233
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- نقش روابط عمومي در بهبود نظام بانكي كشور صبح امروز با حضور صاحبنظران و علاقمندان در سالن هگمتانه هتل المپيك تهران بررسي و تبيين شد.

 شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- نقش روابط عمومي در بهبود نظام بانكي كشور صبح امروز با حضور صاحبنظران و علاقمندان در سالن هگمتانه هتل المپيك تهران بررسي و تبيين شد.
 

هادي كمرئي، دبيركل همايش در ابتداي اين مراسم ضمن اشاره به تاثير روابط عمومي يك سازمان در حل مسائل و چالش‌هاي بيرون از سازمان گفت: با توجه به چالش‌ها و مسائل بيروني در نظام بانكي، نياز به اعتماد سازي بين اقشار جامعه و نهايتا تاثير روابط عمومي بر اين روند،اولين همايش نقش روابط عمومي براي بررسي اين كاركرد برگزار شد.


كمرئي با اشاره به خصايص اين همايش اظهار داشت: نخستين همايش نقش روابط عمومي در بانكداري بصورت تخصصي و حرفه‌اي به موضوع همكاري و تعامل نظام بانكي از طرفي و ارتباط موثر و بهينه با مشتريان از سوي ديگر پرداخته شده است.


وي ادامه داد: در اين همايش تلاش شده است به صورت تخصصي و تنها به نقش روابط عمومي در نظام بانكي پرداخته شود و اين حاصل نظر جمعي روابط عمومي بانك‌هاي كشور بود و هست.


دبيركل همايش بررسي نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري افزود: تلاش ما برآن بود كه دغدغه‌هاي نظام بانكي هم در اين همايش مورد توجه قرار گيرد و بدان پرداخته شود.


وي از ديگر كاركردهاي اين همايش به ايجاد هماهنگي بين بانك‌هاي كشور اشاره كرد و اظهار داشت: با هماهنگي روابط عمومي بانك‌ها با يكديگر انسجام و هماهنگي بين بانك‌هاي كشور هم پديد مي‌آيد و منجر به اين خواهد شد كه نظام بانكي صداي واحدي در اقتصاد كشور داشته باشد.


كمرئي با اشاره به نقش نظام بانكي در اقتصاد كشور گفت: بايد برنامه‌هاي متفاوت اما همسو براي شرايط پساتحريم بين بانك‌هاي كشوروجود داشته باشد و باتوجه به علاقه بانك‌هاي خارجي به حضور در ايران، روابط عمومي بايد از حالت كلي خود خارج شده و براي شرايط جديد، برنامه‌ها و كمپين‌هاي منسجمي را تدارك ببيند.


وي در خصوص محورهاي پيشنهادي همايش نيز گفت: بحث مسوليت اجتماعي و اعتمادسازي براي وجه بانكي دراين همايش بسيار مورد توجه قرار گرفته است.


وي با اشاره به مصائب نظام بانكي و مشكلاتش گفت: تلاش روابط عمومي ها بايد بر هويت سازي و شفافيت نظام بانكي بوده و سعي بر اين باشد كه اين رسالت عظيم به درستي انجام پذيرد.


درادامه اين مراسم غلامرضا كاظمي دينان رييس انجمن روابط عمومي ايران و مشاور رئيس كل بانك مركزي با اشاره به تقدس شغل روابط عمومي گفت: اين شغل از دو منظر مقدس است، اول اينكه پيامبران هم تمام هم و غم شان ارتباط با مردم بود و دوم اينكه كساني كه در سيستم بانكي فعال هستند از سلامت روح بالايي برخوردارند و همين دو امر بر تقدس اين شغل افزوده است.


وي با اشاره به نقش بي بديل نظام بانكي بر زندگي مردم تاكيد كرد: نظام بانكي نقش بسيار با اهميتي در زندگي مردم و همچنين اقتصاد كشور دارد و همين امر منجر به آن شده است كه توقع مردم از نظام بانكي بالا باشد و بانك بايد خودرا براي برآوردن انتظارات اقشار جامعه تجهيز كند.


كاظمي دينان ادامه داد: اگر سيستم بانكي گردش پول مناسبي را در كشور داشته باشد يقيننا مي‌تواند چرخه اقتصادي كشور را به نحو مطلوبي به گردش درآورد.


وي با اشاره به نقش خطير روابط عمومي يك بانك نيز گفت: مردم انتظار دارند آگاهي و اطلاعات صادقانه از بانك‌ها دريافت كنند و اين وظيفه روابط عمومي‌ها است كه با مشتريان صادق و شفاف باشد.


رييس انجمن روابط عمومي ايران در خصوص ورود و نقش بانك‌هاي خارجي در نظام بانكي كشور تصريح كرد: با حضور بانك‌هاي خارجي انتظارات مشتريان بالا رفته و در صورت عدم برنامه‌ريزي براي شرايط موجود توسط سيستم بانكي در اين بازار رقابتي جايگاهي نخواهيم داشت.


مشاور رئيس كل بانك مركزي در خاتمه ابراز اميدواري كرد تا هرچه سريعتر تكليف موسسات غير مجاز روشن و اين معضل براي هميشه رفع شود.


در ادامه اين همايش علي اكبر جلالي پدر علم و فناوري اطلاعات ايران در خصوص نقش فناوري در سيستم بانكي به ايراد سخناني پرداخت.


جلالي به همايشي كه سال ۸۰ در كيش برگزار شده بود اشاره كرد و گفت: در سال ۸۰ تعدا ۴۰ نفر از مديران بانكي را دعوت كرده و براي آن‌ها از تاثيرات و كاركردهاي بانكداري الكترونيك سخن گفتيم و حال پس از گذشت ۱۴ سال توانستيم خدمات بانكي الكترونيك مناسبي را به مردم ارائه كنيم.


وي افزود: با وجود ارائه خوب خدمات الكترونيك به مردم و اقبال عمومي آن‌ها از خدمات بانكداري الكترونيك، ما زيرساخت‌هاي خوبي را در كشور براي امر نداريم و بايد تلاش كنيم شرايط بهينه‌اي جهت ارتقا بانكداري الكترونيك پياده شود.


وي در خصوص فضاي مجازي و كاركرد آن براي نظام بانكي اظهار داشت: ما نيازمند زيرساخت‌هاي توسعه يافته فناوري اطلاعات در فضاي رايانش ابري هستيم چرا كه در اين صورت ديگر مشكلات سرور ها را نخواهيم داشت همچنين با استفاده از پرسنل آموزش ديده و دانش بنيان، بانك مجازي توسط سيستم يكپارچه مديريت شود و همچنين ارتباط يكپارچه با ساير بانك‌هاي مجازي در سطح منطقه اي و بين‌المللي صورت گيرد.