شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : رئيس انجمن متخصصان روابط عمومي: استراتژي تجاري و برنامه ارتباطي از اهميت بالايي برخوردار است
شنبه، 24 مرداد 1394 - 20:06 کد خبر:18228
دكتر مهدي باقريان رئيس انجمن متخصصان روابط عمومي كه در محل برگزاري اولين كارگاه خبر نويسي اقتصادي حضور يافته بود، در سخناني كوتاه گفت: اعتقاد داريم كه روابط عمومي تخصصي در هر حوزه اي ويژگي هاي خاص خودش را دارد و به همين دليل مديران و كارشناسان حوزه روابط عمومي و ارتباطات در شبكه بانكي بايد ضمن تسلط بر كليات و ادبيات عمومي روابط عمومي، به طور تخصصي و حرفه اي با روابط عمومي تخصصي و الزامات كار در زمينه خاص خودشان آشنا باشند.

 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- دكتر مهدي باقريان رئيس انجمن متخصصان روابط عمومي كه در محل برگزاري اولين كارگاه خبر نويسي اقتصادي حضور يافته بود، در سخناني كوتاه گفت: اعتقاد داريم كه روابط عمومي تخصصي در هر حوزه اي ويژگي هاي خاص خودش را دارد و به همين دليل مديران و كارشناسان حوزه روابط عمومي و ارتباطات در شبكه بانكي بايد ضمن تسلط بر كليات و ادبيات عمومي روابط عمومي، به طور تخصصي و حرفه اي با روابط عمومي تخصصي و الزامات كار در زمينه خاص خودشان آشنا باشند.


وي در پاسخ به سئوالي در خصوص برگزاري چنين كارگاهي در آستانه برگزاري نخستين همايش بررسي نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري كه روز يكشنبه 25 مردادماه برگزار مي شود هم گفت: هر برنامه اي اقتضائات و الزامات خاص خودش را دارد. ضمن اين كه در روز برگزاري همايش هم سخنراني ها و نشست تخصصي برگزار خواهد شد، اما برگزاري كارگاهي كه بتواند همكاران ما را در روابط عمومي شبكه بانكي با تكنيك ها و تاكتيك هاي خبر نويسي در زمينه اخبار اقتصادي و بانكي بيشتر آشنا كند، ضرورت و مطالبه اي بود كه وجود داشت و ما را بر آن داشت كه يك روز قبل از اين رخداد حرفه اي در زمينه نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري، چنين كارگاهي را با حضور دكتر ايلچي كه داراي آثار برجسته مكتوبي در اين زمينه و صاحب نظر در اين حوزه تخصصي هستند برگزار كنيم.


رئيس موسسه كارگزار روابط عمومي ضمن اشاره به كارگاه دوم برگزار شده در اين زمينه كه در بعد از ظهر روز شنبه و پس از كارگاه آموزش خبر نويسي اقتصادي برگزار مي شود هم گفت: مسئوليت اجتماعي شركت ها و از جمله بانك ها كه در اين زمينه جايگاه ويژه اي دارند، به عنوان يك استراتژي تجاري و برنامه ارتباطي از اهميت بالايي برخوردار است و به همين دليل اين كارگاه برگزار مي شود كه در آن موضوع حركت به سمت مسئوليت اجتماعي شركتي در صنعت بانكداري كشور مورد بحث و تباد نظر قرار خواهد گرفت و ضمن تعريف جامع مسئوليت اجتماعي بنگاه و اهميت آن، ابعاد پنج گانه مسئوليت شركتي در خصوص مسئوليت اجتماعي شركت در رهبري و فرآيندهاي درون سازماني، مسئوليت اجتماعي شركت در بازار صنعت، مسئوليت اجتماعي شركت در محيط كار، مسئوليت اجتماعي شركت در محيط زيست و مسئوليت اجتماعي شركت در جامعه و كشور مورد بحث قرار خواهد گرفت و ضمن گزارشي از فعاليت هاي متنوع بانك ها در زمينه مسئوليت اجتماعي به مصاديق اين فعاليت ها در بانك هاي معتبر و موفق اشاره خواهد شد.