شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : برگزاري هفتمين نشست شوراي هماهنگي مديران روابط عمومي صنعت بيمه در بيمه آرمان
دوشنبه، 12 مرداد 1394 - 12:39 کد خبر:18065
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- هفتمين نشست شوراي هماهنگي مديران روابط عمومي صنعت بيمه در بيمه آرمان در سالن كنفرانس بيمه آرمان برگزار گرديد.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- هفتمين نشست شوراي هماهنگي مديران روابط عمومي صنعت بيمه در بيمه آرمان در سالن كنفرانس بيمه آرمان برگزار گرديد.

 

به گزارش روابط عمومي بيمه آرمان، در اين نشست كه با حضور مديركل بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران و مديران روابط عمومي شركت هاي بيمه برگزار گرديد علي فتحعلي مديرعامل شركت بيمه آرمان به ايراد سخنراني پرداخت. فتحعلي ضمن تشكر و قدرداني از حضور مديران روابط عمومي صنعت بيمه در شركت بيمه آرمان با اشاره به اهميت روابط عمومي در صنعت بيمه، مديران روابط عمومي را محرم مديران عامل و مجري وظايف درون و برون سازماني فراواني دانست.

 

مديرعامل شركت بيمه آرمان در اين نشست حداقل هفت نقش محوري را از وظايف مهم روابط عمومي شركت هاي بيمه دانست و افزود اين واحد سازماني مي بايست در تشخيص نياز ها، توانمندي بر آورده شدن نيازها با حفظ ايجاد مطلوبيت براي مشتري(بيمه گذار) و منافع براي بيمه گر، ايجاد مطلوبيت براي بيمه گذار و رضايت مشتري، شناسايي سطح قدرت خريد مردم،  بررسي شبكه هاي توزيع و فروش، انتقال  سريع ارتباطات بين بيمه گذار و بيمه گر، همكاري با واحدهاي فني در اعلام قيمت ها و ارتباط موثر با مشتري نقش موثر و محوري ايجاد نمايد.

 

وي در تشريح اين مهم كه مدير روابط عمومي نقش درون سازماني و برون سازماني دارد تاكيد كرد ارتباط برون سازماني يعني مدير بايد متوجه بشود كه مردم راجع به بيمه چه فكر ميكند و بيمه را چگونه ميبينند. مدير بايد ببيند كه وقتي اطلاعات را به داخل سازمان آورد قدرت تحليل داشته باشد كه شركت بيمه تا چه اندازه توانمندي رفع نياز ها را دارد؟

 

فتحعلي در ادامه افزود ارتباط درون سازماني يعني مدير  سازمان بايد از داخل سازمان هم شناخت داشته باشد و آنرا خوب بشناسد با مديران فني ، مالي، اداري ارتباط داشته باشد. و مسايل شركت را خوب بداند. شناخت از مسائل دروني شركت در ارتباطات بيروني موثر و در ارتباطات دروني سبب افزايش انسجام سازماني مي شود.

 

 مديرعامل شركت بيمه آرمان در ادامه با تاكيد بر اينكه مدير روابط عمومي بايد مستقيما با مدير عامل مرتبط باشد افزود متاسفانه برخي از مسئولين شناخت درستي از بيمه ندارند اين در حالي است كه بيمه يكي از بهترين نهادهايي است كه مي تواند به مردم خدمات بدهد و از تنش هاي سياسي  جامعه جلوگيري كند.

 

وي تاكيد كرد مديران روابط عمومي بايد نيازهاي مشتريان را به خوبي بشناسند تا ضمن شناخت نقاط قوت خدمت رساني، براي بيمه گذار ايجاد مطلوبيت نمايند و رضايت مشتري را كسب نمايند. ايجاد مطلوبيت بدين معناست كه بيمه گذاري كه خسارت ديده و ناراحت است، شركت هاي بيمه را با لبخند و رضايت ترك نمايد.

 

فتحعلي گفت مدير روابط عمومي بايد بررسي كند كه با توجه به شرايط اقتصادي و سياسي حاكم در كشور، مردم توان خريد چه نوع بيمه نامه اي را دارند و از سوي ديگر راه هاي سهولت خدمات رساني به مشتريان از جمله امكانات مبتني بر فناوري اطلاعات را شناسايي و عملياتي نمايد و ارتباطات بين بيمه گذار و بيمه گر را به سادگي و سرعت برقرار نمايد.

 

فتحعلي در ادامه، نتيجه ارتباط موثر و قوي با مشتري را تنها راه موفقيت در استراتژي بازاريابي دانست و از مديران روابط عمومي شركت ها خواست كه فرهنگ اتكاي شركت ها به بيمه هاي شخص ثالث و درمان تكميلي را اصلاح نمايند.

 

فتحعلي در پايان از مديران روابط عمومي صنعت بيمه خواست كه منافع مشترك شركت ها را دريابند و اطمينان داشته باشند كمك به بهبود جايگاه صنعت، در نهايت به همه شركت ها منافع مي رساند.

 

در اين نشست زندي، مديركل روابط عمومي بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران ضمن تشريح مصوبات جلسه پيشين شوراي هماهنگي روابط عمومي به برگزاري كارگروه هاي اين شورا اشاره كرد. زندي در خصوص سند راهبردي توسعه فرهنگ بيمه نكاتي را مطرح كرد و اعضاي كارگروه نيز در اين خصوص به بحث و بررسي پرداختند.