شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- تبليغات اثربخش براي آراستگي شهر و ايجاد انگيزه در خريد بسيار اهميت دارند و براي رسيدن به نتيجهاي موفقيت آميز بايد راههاي بديعي را پيمود
فرش قرمز نيكون براي مسافران مترو
چندي پيش، در يكي از ايستگاههاي مترو در شهر سئول، مردم از فرش قرمزي عبور ميكردند تا به فروشگاههاي آن ايستگاه برسند. اين فرش قرمز بخشي از كمپين تبليغاتي شركت نيكون، توليدكننده دوربينهاي عكاسي، بود. در دوطرف اين فرش قرمز بيلبوردي بود كه بر روي آن تصوير عكاساني بود كه گويي از عابران عكس ميگرفتند. در اين فرش قرمز حسگرهايي كار گذاشته شده بود تا زماني كه مردم از روي آنها عبور ميكردند، صدا و تصوير فلش دوربين شبيهسازي ميشد.
حملونقل آسان
اين كمپين عبارت است از تعداد كيلومترهايي كه موادغذايي از محل توليد، مانند مزرعه تا فروشگاهها طي ميكنند. بر همين اساس، ميتوان ميزان اثر گلخانهاي توليد شده در اين فرآيند را تخمين زد. با اين پيشفرض كه اگر مردم از مسافتي كه موادغذايي طي ميكند اطلاع پيدا كنند، در جريان خريد، انتخابهاي بهتري انجام ميدهند، در اين كمپين كدهايي روي برچسب موادغذايي قرار گرفت كه در هنگام اسكن كردن آنها در محل صندوق، مسافت طي شده آن روي صورتحساب خريد نشان داده ميشود.
مدارس چتربازي براي مردم عادي؛ سقوط آزاد با طعم لذت و هيجان
مدارس چتربازي معمولا بودجه زيادي براي تبليغات ندارند. يكي از بزرگترين مدارس چتربازي سوئيس با نام سوئيس اسكايدايو، كمپيني به راه انداخت كه به افراد عادي امكان ميداد هيجان و لذت چتربازي را تجربه كنند. اين كمپين شهرت و پوشش رسانهاي قابل توجهي را براي اين شركت به ارمغان آورد. در اين كمپين، تصوير شهر بر كف شيشهاي آسانسور نصب شد و به افراد امكان ميداد، زماني كه آسانسور پايين ميآيد، حس سقوط آزاد را تجربه كنند.
منبع: دوماهنامه توسعه مهندسي بازار