شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- چهارمين نشست هم انديشي شوراي سياست گذاري نخستين همايش بررسي نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري با حضور مديران كل روابط عمومي شبكه بانكي و به ميزباني بانك مهر اقتصاد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار شارا، دراين نشست كه با حضور دكتر غلامحسين نتاج مدير عامل بانك مهر اقتصاد، دكتر سيد غلامرضا كاظمي دينان مشاور عالي ارتباطات دبير كل بانك مركزي، محمد علي كريمي مدير كل روابط عمومي بانك مركزي، دكتر مهدي باقريان رئيس انجمن متخصصان روابط عمومي و مديران كل روابط عمومي شبكه بانكي برگزارشد، در خصوص برگزاري نخستين همايش بررسي نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري بحث و گفت و گو شد.
بانك ها در همايشي كه متعلق به خودشان است، حضوربيشتري داشته باشند
در ابتداي اين نشست دكتر مهدي باقريان رئيس انجمن متخصصان روابط عمومي با تشكر از حمايت هاي بانك مهر اقتصاد از اقدامات علمي و حرفه اي حوزه روابط عمومي و قبول ميزباني اين نشست گفت: در راستاي توجه بيشتر به روابط عمومي تخصصي، طرح ايده برگزاري اين همايش در هيات مديره انجمن متخصصان روابط عمومي مطرح شد و الحمدالله موفق شديم با همكاري و حمايت مديران عامل بانك ها و حضور و مشاركت مديران و كارشناسان حوزه روابط عمومي و ارتباطات شبكه بانكي به مرحله اي برسيم كه عليرغم مشكلات موجود انشالله در روزهاي پاياني ماه جاري شاهد برگزاري نخستين همايش نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري خواهيم بود.
رئيس موسسه كارگزار روابط عمومي با تاكيد بر اهميت برنامه هاي علمي همايش افزود: طي سال گذشته و در جلسات متعددي كه با حضور مسئولان و كارشناسان حوزه روابط عمومي و ارتباطات در شبكه بانكي و همچنين صاحبنظران روابط عمومي و انجمن متخصصان روابط عمومي برگزار شد و همچنين در جلسات انفرادي نظرات، پيشنهادات و ايده هاي متعدد مطرح شده مورد بحث و بررسي قرار گرفت و نهايتا اجماع كلي حاصل شده مبناي انتخاب محورها و سخنراني ها و همچنين كارگا هاي آموزشي اين همايش قرار داده شد.
وي در ادامه بااشاره به برنامه هاي همايش گفت: در بحث ها و سخنراني هاي همايش از وجود سخنرانان و صاحب نظراني بهره خواهيم برد كه نظر اجماعي دوستان در خصوص آنان كسب شده و ضمن آشنايي با مفاهيم و نظرات جاري و روز آن حوزه، توانايي انعكاس انتقال اين مفاهيم را در صحنه عمل داشته باشند. ضمنا سه كارگاه مديريت اعتبار يا مديريت وجهه نظام بانكي، مسئوليت اجتماعي و خبر نويسي بانكي و اقتصادي روز قبل از برگزاري همايش برگزار خواهد شد و همچنين از 6 تن ازپيشكسوتان اين حوزه تقدير خواهد شد.
دكتر باقريان بااشاره به اهميت حضور روابط عمومي بانك ها در بدنه اجتماع و بين مشتريان افزود: متاسفانه مشاركت همكاران ما در خصوص برگزاري همايشي كه متعلق به خودشان است، خيلي پر رنگ نيست و انتظار اين بود كه در همابشي كه متعلق به خودشان است، حضور و مشاركت بيشتر و موثرتري داشته باشند. البته با حضور آقاي كريمي به عنوان مدير كل روابط عمومي بانك مركزي و حمايت هايي كه تاكنون از اين همايش و اقدامات علمي و حرفه اي حوزه روابط عمومي و ارتباطات داشته اند، اميد مي رود در فرصت باقي مانده شاهد حضور بشتر و موثرتر شبكه بانكي در اين همايش باشيم.
سازمان ها براي ماندگاري خود نيازمند كيفيت در حوزه روابط عمومي هستند
در ادامه اين نشست، دكتر غلامحسين نتاج، مدير عامل بانك مهر اقتصاد در سخناني اظهار داشت: مجموعه بانك مهر اقتصاد به عنوان يك بانك كه از بطن جامعه ايجاد شده و سازماني برگرفته از آحاد مردم است، خود را خدمتگذار مردم مي داند و به همين دليل هم تلاش مي كنيم به عنوان بخشي از مسئوليت اجتماعي خودمان از نخستين همايش نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري حمايت كنيم و من براي همكاران خودم در برگزاري اين همايش ارزشمند آرزوي توفيق و موفقيت دارم.
دكتر نتاج افزود: امروز تمامي مديراني كه به جامعه و نقش خود در كشور مي انديشند اذعان دارند كه سازمان ها براي ماندگاري خود نيازمند كيفيت در حوزه روابط عمومي هستند و اگر روابط عمومي بتواند سودمندي و نقش سازمان، موسسه و يا بانك خود را براي جامعه تبيين كند، خواهد توانست جايگاه خود را در بين مردم و مشتريان و مخاطبان حفظ و تثبيت كند.
مدير عامل بانك مهر اقتصاد با اشاره به اهميت و نقش روابط عمومي در اشاعه سودمندي سازمان هم گفت: ما در كشور شاهد حرف ها و بحث هاي بسيار ارزشمندي هستيم كه به عنوان نمونه مي توان به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص جنگ نرم و شبيخون فرهنگي دشمن اشاره كرد. معظم له با هوشمندي و تشخيص درست مسئله سال ها قبل در اين خصوص بارها و بارها به ذستگاه اي فرهنگي و اجرايي كشور در باره شبيخون فرهنگي و چنگ نرم دشمن هشدار داده بودند، اما كم توجهي ما و بخصوص در حوزه ارتباطات و روابط عمومي باعث شد كه اين مسائل به خوبي تبيين و از سوي مخاطب درك نشود و اكنون متاسفانه بدنه جامعه ما در معرض آسيب هايي قرار گرفته است كه در همه آن ها نشانه هايي از ردپاي دشمن از ناحيه جنگ نرم و تبعات آن شبخون فرهنگي ديده مي شود.
وي افزود: در حوزه بانكي هم چنين حرف ها و مصاديق ارزشمندي از زبان ايشان و ديگر بزرگان بيان شده است كه كم توجهي ما باعث شده شنيده نشود و نهايتا شاهد اثرات منفي اين عدم اقدام در حوزه تيين مسائل و اطلاع رساني شفاف و راهگشا به مخاطبان و مشتريان باشيم. بنابراين توصيه بنده اين است كه بتوانيم در همايش ها و برنامه هايي كه داريم در اين خصوص بيشتر با هم گفت و گو كنيم و آينده اي بهتر را براي شبكه بانكي كشور بخصوص در حوزه روابط عمومي و ارتباطات رقم بزنيم.
اين همايش مي تواند يك آغاز خوب براي هم انديشي در حوزه ارتباطات بين بانكي باشد
اين نشست با سخنان سيد غلامرضا كاظمي دينان، رئيس انجمن روابط عمومي ايران، ادامه پيدا كرد. وي با اشاره به اهميت ارتباطات و نقش آن در سازمان ها گفت: سخنم را با نام خدا آغاز مي كنم. خدايي كه خود همه صفات نيك و برگزيده را در حد اعلا دارد و خداي خوبي ها و رحمت هاست. ما هم بايد در حوزه روابط عمومي و ارتباطات شغل مقدس خود را به گونه اي انجام دهيم كه مخاطب و مشتري همه خوبي ها و صفات مثبت را در روابط عمومي و مدير روابط عمومي ببيند.
مشاور عالي ارتباطات دبير كل بانك مركزي جمهوري اسلامي با اشاره با ارائه ايده برگزاري اين همايش و اجرايي كردن آن توسط انجمن متخصصان روابط عمومي هم گفت: بايد تشكر ويژه خودم را از هيت مديره انجمن متخصصان روابط عمومي و موسسه كارگزار روابط عمومي كه اين همايش موثر را برنامه ريزي و اجرايي كرده اند، ابراز كنم و آرزو كنيم كه اين تشكل هاي حرفه اي و تخصصي بتوانند نقش بيشتر و موثر تري در حوزه اقدامات علمي و حرفه اي حوزه ارتباطات و روابط عمومي در بخش هاي دولتي و خصوصي ايفا كنند.
كاظمي دينان بااشاره به شاخص هاي ارزيابي توسعه در دنيا وملاك هاي پيوستن به سازمان هاي بين المللي مانند سازمان تجارت جهاني هم گفت: ما براي ورود به تجارت جهاني چه در قالب سازمان تجارت جهاني و چه در قالب كلي تر اقتصاد جهاني نياز به شاخص هاي مهمي مانند سيستم بانكي پويا و موفق و سازمان هاي بيمه اي قابل و كارآمد داريم كه بايد تلاش كنيم به مرحله قابل قبولي در اين زمينه برسيم و طبيعي است كه انتظار داشته باشيم روابط عمومي ها بتوانند نقش مهم خودشان را در اين زمينه به خوبي ايفا كنند.
وي در پايان با اشاره به اهميت برگزاري برنامه هاي جمعي در حوزه فعاليت هاي بانكي و بخصوص درزمينه ارتباطات و روابط عمومي هم افزود: برگزاري نخستين همايش نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري مي تواند يك آغاز خوب براي هم انديشي و همدلي در اين زمينه باشد و نبايد اين گونه باشد كه وقتي يك بانك و يا يك موسسه مالي در هماي شهايي كه ارتباط زيادي با كار و فعاليت او ندارند، حضور دارد، در همايشي اين چنين كه متعلق به خودش است حضور كمرنگي داشته باشد.
به گونه اي عمل نكرده ايم كه كمك كار بانك و نظام بانكي كشور باشيم
چهارمين نشست هم انديشي شوراي سياست گذاري نخستين همايش نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري، با سخنان محمد علي كريمي، مدير كل روابط عمومي بانك مركزي ادامه پيدا كرد. وي هم با تاكيد بر اين موضوع كه قصد داريم در دوره جديد فعاليت خودمان به انسجام بخشي و هويت دادن به شبكه بانكي بيشتر توجه كنيم، افزود: از نگاه من يكي از نقش هاي مغفول مانده ما در حوزه نظام بانكي كشور اين است كه خودمان تا به حال نتوانسته ايم به گونه اي عمل كنيم كه كمك كار بانك و نظام بانكي كشور باشيم. البته طبيعي است كه ما هم مانند هر سازمان و وزارتخانه و نهاد ديگري، درگير حاشيه هايي باشيم و بايد براي گذر از اين حاشيه ها و موانع راه چاره پيدا كنيم، اما اين موضوع نبايد باعث شود كه از اصل كار خودمان غافل شويم و دائما در يك موضعي تدافعي قرار داشته باشيم.
مدير كل روابط عمومي بانك مركزي بااشاره به اين بيت شعر كه ذات نايافته از هستي بخش/ كي تواند كه شود هستي بخش، تاكيد كرد: ما نياز به همدلي و هم نشيني و همفكري بيشتري با هم داريم و به گمان من نظام بانكي ما از اين بايت كه در مقابل داده هاي خود نتوانسته است ستانده هاي مناسبي داشته باشد خيلي مظلوم است و ما بايد در روابط عمومي و حوزه ارتباطات به گونه اي عمل كنيم كه نقش، جايگاه و خدمات حوزه بانكي در بخش هاي مختلف به درستي و شايستگي مطرح و توسط مشتريان درك و باعث رضايت خاطر آنان شود.
وي افزود: اگر مي خواهيم با مشتري و مخاطب ارتباط و تعامل لازم و موثرثر داشته باشيم بايد در ابتدا و در درون خودمان امكان گفت و گو و تعامل را پديد آوريم و به همبن دليل است كه اعتقاد دارم برگزاري نخستين همايش نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري مي تواند يك آغاز خوب و موثر براي هم انديشي و همدلي بيشتر در بين شبكه بانكي باشد و ما در بانك مركزي ضمن دعوت از همه همكاران حوزه ارتباطات و روابط عمومي براي شركت در اين همايش، از هر جنبه اي كه لازم باشد به برگزاري شايسته و موثر اين همايش كمك خواهيم كرد.
كريمي با عنوان اين موضوع كه روابط عمومي در حوزه بانكي با ديگر حوزه ها متفاوت است هم گفت: ارتباط نزديك تر روابط عمومي در شبكه و حوزه بانكي با حوزه مديريت و تنگاتنگي اين ارتياط، آن را از روابط عمومي در ديگر دسنگاه ها و سازمان ها متفاوت مي كند و به همين دليل اگر روابط عمومي بتواند نقش خود را موثر و كارآمد ايفا كند مي تواند تاثير بيشتر بر سازمان و حوزه سازماني خود داشته باشد. در همين رابطه من اعتقاد دارم كه اگر ما بتوانيم نخستين همايش نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري را خوب و شايسته انجام دهيم در دوره هاي بعدي همه دست اندركاران اين حوزه از كار ما استقبال خواهند كرد.
مدير كل روابط عمومي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران در پايان تاكيد كرد: يقين داشته باشيد كه شبكه بانكي ما يكي از پر ظرفيت ترين حوزه به لحاظ نيروي انساني كارآمد و متخصص است كه چنين ظرفيتي مي تواند در كنار تخصص و توان انديشمندان اين حوزه زمينه اقدامات موثري را فراهم آورند كه در همين زمينه نخستين همايش نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري آغاز خوبي باشد و ما هم ضمن حمايت از اين همايش از همه دوستان براي شركت و حضور و حمايت دعوت مي كنيم و اميدواريم چنين حركتي به ما كمك كند تا در مقابل داده هاي نظام بانكي، ستانده هاي قابل و شايسته اي هم داشته باشيم.
ايده برگزاري اين همايش از دغدغه جمعي حوزه بانكي نشات گرفته است
داود صفرلكي، رئيس شوراي سياستگذاري نخستين همايش نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري و مدير كل روابط عمومي بانك دي هم با تشكر از حضور همكاران شبكه بانكي در اين جلسه در سخناني، گفت: ايده برگزاري اين همايش و فراهم كردن اسباب برگزاري آن از اين دغدغه نشات گرفت كه مااحساس كرديم آن انسجام لازم در روابط عمومي شبكه بانكي وجود ندارد و به نظر رسيد كه برگزاري يك حركت جمعي با مشاركت همه همكاران با عنوان همايش نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري مي تواند حركتي موثر در اين زمينه باشد.
صفرلكي با اشاره به اين موضوع كه توانمندي شبكه روابط عمومي در حوزه تبليغات و روابط عمومي بي نظير و يا حداقل كم نظير است: افزود: دوستان همه واقف هستند كه با رقمي كه در حوزه تبليغات بانكي هزينه مي شود مي توان كارهاي بسيار بزرگي انجام داد و اگر ما بتوانيم با انسجام و همدلي شيوه هاي موثري را در پيش گيريم خواهيم توانست اقدامات بسيار بهتر و مفيدتري را در اين خصوص انجام دهيم.
رئيس شوراي سياستگذاري نخستين همايش نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري با اشاره به نقش بانك ها و سيستم بانكي در اقتصاد كشور و توسعه ان هم گفت: نقشي كه نظام بانكي كشور در چرخه اقتصادي كشور دارد يقينا نقشي موثر و بي نظير است، اما ما و بخصوص در حوزه روابط عمومي موفق نشده ايم اين امر مهم را برجسته و اطلاع رساني كنيم و من فكر مي كنم امروز و با كمك بانك مركزي مي توانيم با انجام و برگزاري چنين همايش هايي ضعف هاي گذشته را جبران و گام هاي موثري براي معرفي خدمات انجام شده و تصويري شايسته و و اقعي از چهره نظام بانكي كشور را ارائه و تثبيت كنيم.
حمايت هاي فكري و معنوي در اين همايش از اهميت بالايي برخوردار است
دكتر حسين امامي دبير كميته علمي نخستين همايش نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري هم در ادامه نشست و در سخناني گفت: در خبرها خوانديم كه در سال 2014 در امريكا و اروپا حرفه روابط عمومي جز شغل هاي پر استرس شناخته شده و من مطمئنم كه يك بررسي در ايران هم چنين نتيجه اي را به دنبال خواهد داشت. در صحبت هاي دوستان هم در خصوص اهميت و لزوم ارائه وجهه مناسب سازماني در حوزه بانكي سخن گفتند كه صحبت پسنديده اي است و ما اساسا روابط عمومي را مسئول نفوذ در افكار عمومي و تغيير نگرش از طريق تفاهم و تعامل مي دانيم. اما در اين همايش به دنبال پاسخ اين سئوال هستيم كه راهبرد اصلي ما براي مقابله با هجمه رسانه اي به بانك ها چه بايد باشد.؟
دكتر امامي افزود: واقعيتش اين است كه عليرغم نياز به حمايت هاي مادي، حمايت هاي فكري و معنوي در اين همايش براي ما و مجموعه همكاران برگزار كننده از اهميت بالاتري برخوردار است و مشاركت محتوايي، انتقال تجارب و دانش كسب شده توسط همكاران مي تواند به غناي علمي و محتوايي همايش بيفزايد و همين هم افزايي است كه ما را ياري خواهد كرد تا بتوانيم چواب و پاسخ آن هجمه را كه به نظام بانكي مي شود به صورت مستدل و منطقي و موثر بدهيم.
مدير كل روابط عمومي بانك توسعه صادرات بااشاره به اين موضوع كه شايد ديگر تبليغات پرهزينه جوابگو نباشد، گفت: در وضعيتي به سر مي بريم كه توجه به مسوليت هاي اجتماعي در همه سازمان ها و بخصوص سازمان هاي مشتري محور موضوعي مهم و اساسي است و ما هم در حوزه بانكداري بايد به سمت توجه به مسئوليت هاي اجتماعي و شركتي حركت كنيم و به دنبال استراتژي هاي تبليغي باشيم تا هر بانكي بتواند با توجه به فلسفه وجودي خود به مسئوليت هاي اجتماعي خود هم عمل كرده و شايد لازم باشد با داشتن رسانه اي مستقل، در اين زمينه مستقل تر و پويا تر عمل كنيم تا آن هجمه و اثر گذاري زياد و حاشيه سازي ها كار را با كندي و تاخير روبرو نكند.
مي توانيم در كنار هم وجهه نظام بانكي را به گونه اي كه شايسته است ارتقاء دهيم
در ادامه اين نشست منصور شيخ الاسلامي، مدير كل روابط عمومي بانك مهر اقتصاد هم كه ميزباني آن را بر عهده داشت، گفت: همان طور كه دوستان و همكاران هم اشاره كردند، دغدغه هايي وجود داشت كه نهايتا قرار شد همايشي برگزار و در آن همايش به اين دغدغه ها پرداخته شود كه يكي از دغدغه هاي مطرح شده، بحث وجهه نظام بانكي و يا همان مديريت شهرت و اعتبار بود. به همين جهت هم بايد تلاش كنيم تا در برگزاري همايش اين موضوع و مسائل محوري ديگر مورد توجه، آسيب شناسي و تجزيه و تحليل قرار گيرد.
عضو شوراي عالي سياستگذاري نخستين همايش نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري ضمن اشاره به اين موضوع كه بر عكس نظر برخي دوستان ما ارتباط سازنده و خوبي با رسانه ها نداريم، گفت: شاهد هستيم كه در بسياري از موارد رسانه ها در خلاء اين ارتباط به بسياري از مشكلات دامن زده اند و به همين دليل من اعتقاد دارم تا نتوانيم ارتباط لازم را در درون شبكه خودمان ايجاد كنيم اين مشكلات پا برجا خواهند بود. ضمنا ما مي توانيم در كنار هم تمهيداتي را بينديشيم تا وجهه نظام بانكي را به گونه اي كه شايسته است ارتقاء دهيم و برگزاري چنين همايش هايي مي تواند گام موثري در اين زمينه باشد.
به دنبال كمك به مجموعه هايي هستيم كه دست نياز به سوي يك انجمن تخصصي دراز مي كنند
دراين نشست سيد شهاب سيد محسني، عضو هيات مديره انجمن متخصصان روابط عمومي هم در سخناني كوتاه گفت: جا دارد از بانك مهر اقتصاد براي ميزباني اين نشست و حمايت هاي موثر در برگزاري نخستين همايش نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري تشكر كنيم و اميدواريم اين حمايت و همراهي از سوي ديگر بانك ها هم در فرصت باقي مانده افزايش پيدا كند.
وي با اشاره به اين موضوع كه در اين همايش از 6 تن از پيشكسوتان روابط عمومي اين حوزه هم تقدير خواهد شد، افزود: ما با مشورت هايي كه با دوستان انجام داده ايم بنا نداريم جايزه و يا لوحي و تنديسي به كسي يا جايي بدهيم و همين موضوع يتواند سنگ محكي باشد كه مشخص شود استقبال و يا عدم استقبال از اين همايش مي تواند با چه قصد و نيت هايي انجام شود.
سيد محسني تاكيد كرد: در انجمن متخصصان روابط عمومي به دنبال كمك به همه مجموعه هايي هستيم كه دست نياز به سوي يك انجمن تخصصي دراز مي كنند و برگزاري چنين همابشي هم حكايت از قصد و اراده همكاران ما در برگزاري همايش هاي تخصصي و حرفه اي در حوزه هاي مختلف دارد كه اميدواريم نتايخ خوب و موثري را به دنبال داشته باشد.
در ادامه اين نشست تعدادي از مديران روابط عمومي حاضر در جلسه نظرات و پيشنهادات خد را بدين شرح مطرح كردند.
قادر نظري، مدير روابط عمومي بانك قرض الحسنه رسالت
حرف من شايد بيشتر يك طرح سئوال باشد و پاسخ آن از سوي همكاران و يا اين همايش مي تواند راهگشا باشد. آن سئوال هم اين است كه چرا ما بايد هميشه در مقام پاسخگويي به هجمه ها باشيم؟ بياييم بررسي كنيم تا مشخص شود ما در روابط عمومي چه عملكردي داشته ايم كه عليرغم همه تلاش ها و خدمات انجام شده هم بايد پاسخگوي سرمايه گذار و هم پاسخگوي كسي باشيم كه با سپردن پول خود در بانك ما منتفع مي شود و در عين حال هم هميشه طلبكار است. گمان من اين است كه در اين خصوص بايد افكار عمومي را روشن و آنان ر ا نسبت به تلاش ها و خدمات حوزه بانكي آشنا و آگاه كنيم.
محمدرضا قرباني، بانك صادرات
به گمان من هم جاي يك برنامه مدون در صدا وسيما خالي است و در جايي كه مثلا نيروي انتظامي براي خودش برنامه هفتگي در تلويزيون دارد، شايد خوب باشد كه شبكه و نظام بانكي هم برنامه اي مدون ومشخص در صدا و سيما داشته باشد.
سيدجواد عادلي مهدوي، پيشكسوت روابط عمومي
الحمدالله كشور با توافقات هسته اي و جايگاه شايسته اي كه در سطح بين المللي بدست آورده است، در شرايطي قرار دارد كه بايد در حوزه روابط عمومي هم از اين فضاي مثبت بهره بيشتري ببريم. اگر دقت كرده باشيم، در هر كاري امروز در سطح جهاني اولين صحبت اين است كه بانكت را معرفي كن و همين موضوع نشانگر اهميت بانك و جايگاه روابط عمومي در تثبيت اين نقش و جايگاه است. به همين دليل بايد نقش بانك ها روشن و مشخص باشد تا بتوانند نقشي را كه در اقتصاد كشور و پويايي آن ايفا مي كنند برجسته و روشن شود.
فاطمه فرزان، مدير كل روابط عمومي بانك اقتصاد نوين
بايد از همكاراني كه باعث گرد هم آمدن اين جمع شده اند تشكر كنيم و اميدوارباشيم كه نتايج خوبي از اين همايش حاصل شود. دراهداف همايش و صحبت هاي امروز دوستان كه دقيق مي شويم به نظر مي رسد در خصوص سخنرانان همايش بايد دقت بيشتري صورت گيرد تا اين عزيزان بتوانند پاسخگوي نتظارات از چنين همايشي باشند و پيشنهاد مي كنم كه با توجه به اهداف و ماموريت هايي كه براي همايش قائل شده ايم بايد از طيف وسيع نري از صاحبان انديشه و انديشمندان اين حوزه بهره ببريم.
عليرضا حسن زاده، مدير كل روابط عمومي موسسه اعتباري ثامن(ع)
خوب است تمهيداتي انديشيده شود تا جمع بيشتري از مديران كل روابط عمومي ها در شوراي تبليغات و اطلاع رساني حضور داشته باشند. ضمنا اين همايش و شركت دوستان و همكاران شبكه بانكي مي تواند در ايجاد همدلي و مشاركت فكري و انسجام بيشتر بين روابط عمومي شبكه بانكي موثر باشد كه اين كار بايد به گونه اي مديريت شود كه همايشي موثر و كارآمد برگزار كنيم تا شاهد تاثيرات آن بر كار روابط عمومي بانك ها باشيم.
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)