شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نخستين همايش نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري برگزار مي‌شود
شنبه، 3 مرداد 1394 - 20:40 کد خبر:17918
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- نخستين همايش «نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري» از سوي انجمن متخصصان روابط عمومي و موسسه كارگزار روابط عمومي برگزار مي‌شود.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- نخستين همايش «نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري» از سوي انجمن متخصصان روابط عمومي و موسسه كارگزار روابط عمومي برگزار مي‌شود.


به گزارش شارا، انجمن متخصصان روابط عمومي و موسسه كارگزار روابط عمومي در راستاي گسترش و تبادل دستاوردهاي علمي، پژوهشي و حرفه اي در عرصه روابط عمومي نظام بانكي در نظر دارد با استعانت از خداوند متعال، نخستين همايش «نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري» را برگزار كند.


دبيرخانه همايش از فرهيختگان، اساتيد، مديران، كارشناسان و دانشجويان اين عرصه دعوت كرده تا دستاوردها و تجارب و به ويژه نوآوري‌هاي خود را ارائه داده و بستر گسترش و تبادلات علمي را در اين عرصه بيش از پيش فراهم كنند.


ارايه نكات جديد مورد تأكيد در سياست‌هاي روابط عمومي نظام بانكي، تلاش در جهت معرفي ابزارها و وسايل كارآمد ترويج محصولات بانكداري، معرفي گرايش‌هاي فعلي و امكان بالقوۀ توسعۀ بازار توسط روابط عمومي نظام بانكي، تلاش و همفكري در راستاي ارتقاء كيفي فعاليت هاي روابط عمومي نظام بانكي، ارائه الگويي مطلوب، كارامد و متعادل از روابط عمومي نظام بانكي و توسعه اعتبار و وجهه نظام بانكي، از اهداف برگزاري اين همايش اعلام شده است.


برنامه هاي همايش هم به طور خلاصه عبارت است از: برگزاري نخستين همايش نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري، برگزاري دوره هاي آموزشي مهارت اجرايي و تخصصي، برگزاري پانل هاي تخصصي براي ارتقاي سطح تخصصي كارشناسان و متخصصان اين حوزه و تقدير از پيشكسوتان حوزه روابط عمومي نظام بانكي.


مخاطبان همايش، بانك‌ها، موسسات مالي و اعتباري، تعاوني‌هاي اعتباري، صندوق‌هاي قرض‌الحسنه، شركت‌هاي كارگزاري، بورس اوراق بهادار، شركت‌هاي تخصصي ارايه دهنده خدمات بانك، شركت‌هاي تخصصي ارايه دهنده خدمات روابط عمومي نظام بانكي و رسانه‌هاي اقتصادي (بانك و بورس) عنوان شده است.


موضوعات همايش تحت چهار زمينۀ زير قرار مي‌گيرد: زمينۀ اول: تدابير و راهبردها، همايش به تفكر راهبردي، برنامه‌ريزي، همكاري و توسعۀ خطمشي بهره برداري از فرصت هاي اطلاع رساني، كاهش هزينه‌هاي تبليغات بانكي، افزايش اعتماد، توسعه محيط كسب و كارو خدمات بهتر به مردم مي‌پردازد. زمينۀ دوم: ابزارها و تكنيك‌ها، همايش به بررسي تكنيك‌‎ها و تاكتيك‌هاي ثابت شده و كارآمد روابط عمومي نظام بانكي مي‌پردازد و به مطالعات موردي در زمينه ثبات و كيفيت ارتباطات نيز مبادرت خواهد كرد. زمينۀ سوم: كسب تخصصص، همايش شامل محتواي هدفمند براي برنامه‌ريزي كارزارهاي روابط عمومي و مهارت هاي ارتباطي در صنعت بانكداري خواهد بود. زمينۀ چهارم: بازگشت سرمايه، همايش به نقش تحقيق، سنجش، اخلاقيات، ارتباطات يكپارچه، خلاقيت، نوآوري و موارد جديد در سياست روابط عمومي خدمات بانك در حمايت از مشتري و جذب منابع خواهد پرداخت.


محورهاي اصلي همايش، مديريت اطلاع رساني، توسعه اعتبار و وجهه نظام بانكي، نقش روابط عمومي در فرهنگ سازي اقتصاد مقاومتي، مسووليت پذيري اجتماعي در صنعت بانكداري و مهارت‌هاي توسعه ارتباطات درون سازماني، عنوان شده است.


رييس همايش سيدغلامرضا كاظمي دينان، رييس انجمن روابط عمومي ايران، رييس شوراي عالي سياستگذاري ابراهيم صفرلكي، مدير كل روابط عمومي بانك دي و دبيركل همايش: هادي كمرئي، مديركل روابط عمومي و بازاريابي بانك توسعه تعاون است. عضاء شوراي عالي سياستگذاري هم (بر اساس حروف الفبا) عبارتند از: مهدي باقريان رييس انجمن متخصصان روابط عمومي، ابراهيم كاظم‌پور، مدير كل روابط عمومي بانك تجارت، رشيد خضري، مدير كل دفتر مديريت و روابط عمومي بانك ملت، مهندس امير صفري، مديركل روابط عمومي بانك صادرات، حميد موفق، مديركل روابط عمومي بانك قوامين و منصور شيخ الاسلامي، مدير كل روابط عمومي بانك مهر اقتصاد.


سخنرانان اصلي كنفرانس هم (بر اساس حروف الفبا) علي ‏اكبر جلالي استاد دانشگاه علم و صنعت ايران (موضوع سخنراني: صنعت بانكداري و فرصتي به نام فضاي مجازي)، سيدمسعود همايونفر رئيس انجمن مديريت منابع انساني ايران (موضوع سخنراني: صنعت بانكداري و فرصتي به نام فضاي مجازي شفافيت، اعتماد و خوشنامي)، محمود دهقان طزرجاني، متخصص كمپين تبليغاتي، بازاريابي و فروش (موضوع سخنراني: كمپين هاي تبليغاتي در نظام بانكي) و محمودرضا اميني مديرمسئول و سردبير خبرگزاري موج (موضوع سخنراني: نقش روابط عمومي در فرهنگ سازي اقتصاد مقاومتي) هستند.


كارگاه‌هاي آموزشي اين همايش هم يكي مسئوليت اجتماعي (مدرس: عليرضا اميدوار) و ديگري خبرنويسي اقتصادي و بانكي (مدرس: محسن ايلچي) است.


در همين رابطه رييس انجمن متخصصان روابط عمومي با بيان اين مطلب كه مهمترين نقش روابط عمومي‌ها در صنعت بانكداري، كمك به تثببت و ارتقاء وجهه حرفه اي نظام بانكي است، افزود: شهرت و اعتبار تيغ دولبه‌اي است كه اگر با هماهنگي و در تعامل با يكديگر عمل نكنند ممكن است به شان و اعتبار بنگاه‌هاي اقتصادي و از جمله بانك‌ها ضربه‌هاي جبران ناپذيري وارد كنند.


مهدي باقريان در آستانه برگزاري اين همايش در خصوص ضرورت مهارت‌هاي ارتباطي در صنعت بانكداري گفت: در كاري سخت و پيچيده مانند بنگاه‌داري مالي و اقتصادي، مهارت‌هاي بسيار زيادي مورد نياز است تا فرد بتواند نقش و ماموريت خود را به خوبي ايفا كند.


وي در ادامه گفت: مهارت برقراري ارتباط با مشتري و ايجاد و حفظ اعتماد يكي از اولين و مهمترين مهارت‌هايي است كه مي‌تواند در شكل‌گيري يك رابطه دوسويه و پويا بين يك موسسه مالي و مشتريان آن موثر باشد.
رئيس انجمن متخصصان روابط عمومي در پايان يادآور شد: طبيعي است كه در چنين شرايطي تنها بانك‌هايي موفق به ماندگاري و تاثيرگذاري خواهند شد كه بتوانند حركت و مسير خود را بر طول موج همراهي مشتري و افكار عمومي تنطيم نمايند و بتوانند در عرصه رقابت و ارايه خدمات بهتر و موثرتر حاضر شده و ايفاي نقش كنند.


نخستين همايش بررسي نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري، 25 مردادماه سال جاري در هتل المپيك برگزار مي‌شود.