شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : داشبوردهاي مشتري
پنجشنبه، 11 تیر 1394 - 15:34 کد خبر:17556
كاركنان يك شعبه بايد به جزئيات روزآمد مشتري دسترسي داشته باشند تا بتوانند روابطي بهتر و سودبخش‌تر برقرار كنند. اطّلاعات كليدي بايد شامل كلّ سوابق ارتباطي، فرصت فروش (بر پايۀ تحليل و الگوسازي)، مسائل عقب‌افتاده، رتبه‌بندي اعتباري و پيش‌تصويب‌ها باشد.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- كاركنان يك شعبه بايد به جزئيات روزآمد مشتري دسترسي داشته باشند تا بتوانند روابطي بهتر و سودبخش‌تر برقرار كنند. اطّلاعات كليدي بايد شامل كلّ سوابق ارتباطي، فرصت فروش (بر پايۀ تحليل و الگوسازي)، مسائل عقب‌افتاده، رتبه‌بندي اعتباري و پيش‌تصويب‌ها باشد.


ضرورتاً شرط لازمي نيست كه كلّيۀ اين ابتكارات بلافاصله تكميل شوند، يا حتّي تمامي آنها انجام شوند، امّا اين مراحل فرمول مشخّصي براي حصول موفّقيت است. هر ابتكاري براي صرفه‌جويي در مخارج و افزودن ارزش به بانك و مشتريان، هر دو، طرّاحي شده است. ابتكاراتي هم هست كه در نهايت كاملاً بايد انجام شوند تا شعبه را در درازمدّت در حالتي قابل رقابت و خودكفا نگه دارد.


براي بانكي با "عنوان تجاري" منطقه‌اي يا روستايي، اين ابتكارات بايد در 12-18 ماه اوّل بازدهي بر سرمايه داشته باشد. براي بانك‎ هاي بزرگتر چندملّيتي، مادام كه بانكداري سيستم عاملي باشد كه دانش را در سازمان انتقال دهد و سيستم عامل تكنولوژي داشته باشد كه در كلّ چارچوب عنوان تجاري تلفيق گردد، منافع مقياس چارچوب زماني مزبور را تا حدّ 4-6 ماه كاهش مي‌دهد.


ما به شعبه معتقديم. دقيقاً موضوع اين است كه به شعبه‌اي كاملاً متفاوت با آنچه امروزه متداول است باور داريم. خبر خوب اين است كه با حصول اين مقصود شما نه تنها ارزشمندترين مشتريان خود را حفظ مي‌كنيد، بلكه براي سهامداران خود نيز سود بيشتر به بار مي‌آوريد. فقط اطمينان حاصل كنيد كه بر نيازهاي متغيّر مشتري تمركز داشته باشيد. معاملات كمتر، راهنمايي و توصيۀ بيشتر. شعبه جايي است كه من قدم در آن مي‌گذارم تا با كسي كه در زمينۀ بانكداري متخصّص است صحبت كنم. من بدان علّت وارد شعبه نمي‌شوم كه راه‌هاي آسان‌تر بسياري براي انجام دادن كار وجود دارد.


اگر اينقدر آسان است، پس چرا قبلاً اين اتّفاق نيفتاده است؟ آي‌ان‌جي دايركت، دويچه بانك، ولز فارگو، اچ‌اس‌بي‌سي و فرست دايركت، رابوبانك و بسياري از سايرين هم‌اكنون عناصري از آن را دارند. اين صرفاً موضوع پيش‌بيني تغييرات در رفتار مشتري و سوق دادن عمليات شعبه در جهتي براي رفع نيازهاي مزبور است.