شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : بررسي علوم شناختي و رابطه آن با مطالعات رسانه در گفت‌وگو با كمال خرازي
چهارشنبه، 10 تیر 1394 - 15:50 کد خبر:17541
شصت‌ودومين شماره ماهنامه مديريت ارتباطات با معرفي چهره‌اي متفاوت از دكتر كمال خرازي وزير اسبق امورخارجه و درج مطالب تنوعي در حوزه روابط‌عمومي، كتاب، ارتباطات ورزشي، آموزش و ... به صاحب امتيازي و مديرمسؤولي امير عباس تقي پور و سردبيري امير لعلي منتشر شد.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، شصت‌ودومين شماره ماهنامه مديريت ارتباطات با معرفي چهره‌اي متفاوت از دكتر كمال خرازي وزير اسبق امورخارجه و درج مطالب تنوعي در حوزه روابط‌عمومي، كتاب، ارتباطات ورزشي، آموزش و ... به صاحب امتيازي و مديرمسؤولي امير عباس تقي پور و سردبيري امير لعلي منتشر شد.

« هر چه جلو مي‌رويم، عقب مي‌افتيم! معضلي به نام نداشتن مخاطب»‌ عنوان سر مقاله به قلم مديرمسؤول است. « پيــــونــد روابط‌عمومي‌هاي اقتصادي با عنصر اخلاق» نوشته مريم زمانيان، «5 درس رسانه‌اي از جنجال خبري بازفيد؛ پاك‌كن‌ها را كنار بگذاريم» نوشته مصطفي مسجدي آراني و باز از همين نويسنده « درس‌هاي جنجال رولينگ استونز براي رسانه‌هاي ايراني؛ از ارزيابي داده‌ها تا خودانتقادي» «بصري‌­سازي محتوا در ارتباطات؛ بخش دوم مقاله گرافيك اطلاع‌رسان نصبي و محيطي» نوشته مريم سليمي، « بررسي فرهنگ ارتباطات، خودمختاري و اعتماد به نفس فعالان حوزه روابط‌عمومي در رويارويي با بحران؛ آيا برنامه‌ريزي و تمرين كافي است؟» نوشته دكتر شلي ويگلي ‌  و دكتر ويوو ژنگ، « زبان و ارتباطات درون‌فرهنگي» نوشته  Judith N. Martinو Thomas K. Nakayamaبا ترجمه دنيا قرباني، « بررسي نحوه تعامل در فضاي مجازي» نوشته قاسم آزادي احمدآبادي، « خاطرات 78 سال روزنامه‌فروشي محمدابراهيم رنجبر اميري: روزنامه! روزنامه! تو با من چه كردي روزنامه؟!» به قلم محمد دشتي، « نسبت سينماي مدرن و ارتباطات در گفت‌وگوي محمدحسن خازني با سيدوحيد عقيلي: نشانه‌شناسي، اصل صنعت سينماست»، « بررسي علوم شناختي و رابطه آن با مطالعات رسانه در گفت‌وگوي آرش گودرزي

 با دكتركمال خرازي: مهم است در رسانه از زبان استعاره كنيم/ شبكه‌هاي اجتماعي براي توليد يك تصميم نوخاسته در سطح ذهن جمعي جامعه نقش برجسته‌اي را بازي مي‌كنند»، « گفت‌وگوي محمد دشتي با پروفسور محمدرضا سركار آراني، پژوهشگر برگزيده انجمن توسعه علم ژاپن: بي‌توجهي به مسؤوليت‌هاي اجتماعي، بر شاخه نشستن و بن بريدن است»‌، « بررسي «مانگا» در گفت‌وگوي منوچهر دين‌پرست با بهمن ذكي‌پور: مانگا نقش مهمي در تبيين گزارش و اخبار روزمره براي مخاطبان دارد» از مطالب خارج از پرونده اين شماره ماهنامه مديريت ارتباطات است.

اما در پرونده كتاب كه به همت ساره گودرزي گردآوري شده و به بررسي كتاب نرم خبر و سخت خبر محمدرضا نوروزپور پرداخته، اين مطالب را مي‌خوانيد:

 

 مروري بر صفحات كتاب «نرم خبر و سخت خبر»؛ آموزش خبرنويسي پيشرفته در چند گام نوشته محمدرضا وحيدي

،نرم خبر سخت خبر و ديگر هيچ نوشته عليرضا كتابدار

· عصرانه‌اي بهاري، مهمان محمدرضا نوروزپور، نويسنده، مترجم و روزنامه‌نگار: نرم‌نويسي، تبعات دارد، صرف نمي‌كند/ براي نرم‌نويسي بايد از مقامات دل كند و به ميان مردم رفت/  نرم‌نويسي و روزنامه‌نگاري حرفه‌اي صرف نمي‌كند نوشته ساره گودرزي

 

در شصت‌ودومين شماره ماهنامه مديريت ارتباطات منوچهر دين پرست در پرونده‌اي به موضوع مديريت ارتباطات ورزشي توجه كرده كه عناوين مطالب آن عبارتست از:

 

 فوتبال، سياست و سرمايه انساني در گفت‌وگوي منوچهر دين‌پرست با علي حاجي قاسمي: لازم نيست چرخ را از اول اختراع كنيم

· نقش ورزش در سياست خارجي قطر؛ از هويت‌يابي تا بازيگري منطقه‌اي نوشته ساعد معظمي گودرزي

 فوتبال و سرمايه اجتماعي: دن كورلئونه به احترام مافياي فوتبال، كلاه از سر برمي‌دارد نوشته دكتر نيما خرمي

· ورزش و سياست: تبارشناسي از ورزش: با سياست بازي كن! نوشته امين ارژنگ

 تاملي در باب پيوند فوتبال با سياست: در سوداي سراب نوشته علي‌محمد اسكندري‌جو

 فوتبال و سياست در گفت‌وگوي منوچهر دين‌پرست با سيدجواد ميري: وقتي ايدئولوژي‌ها پا به توپ مي‌شوند

 فوتبال نقد به از توسعه نسيه نوشته رضا اصلاني

 متأسفم آقاي بلاتر: فوتبال و سياست براي هميشه به هم گره خورده است، ترجمه و تنظيم مريم صفايي

 مسأله فوتبال در عالم معاصر: هر كسي فوتبالي نيست، دود مي‌شود و به هوا مي‌رود نوشته حامد خزايي

گفتني است علاقه‌مندان مي‌توانند علاوه بر كيوسك‌هاي مطبوعاتي اين ماهنامه را توسط نرم‌افزار برگ (كيوسك الكترونيكي مطبوعات) بر روي گوشي‌ها و تبلت‌هاي داراي سيستم عامل اندرويد خريداري كرده و مطالعه كنند. آرشيو كامل ماهنامه مديريت ارتباطات از نشاني www.magiran.com/cmmagazine قابل تهيه و مطالعه است.اين ماهنامه از طريق سايت www.prshop.ir  نيز براي درخواست‌كنندگان، ارسال مي‌شود.

براي اشتراك به سايت www.cmmagazine.ir  مراجعه فرمائيد.

منبع: روابط‌عمومي ماهنامه مديريت ارتباطات