شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، بهرهمندي از دانش فنآوري اطلاعات در زمينۀ آموزش بازاريابي و فروش، پاسخگويي به شبكۀ فروش، استقرار بانكهاي اطلاعاتي استاندارد بازاريابي، فروش و مناقصات و نيز بايگاني الكترونيكي گام مؤثري در جهت جذب و حفظ مشتريان است.
پيمان قرباني از ارتقاء حداقل 20درصدي دانش بازاريابي شعب و نمايندگان در سراسر كشور خبرداد و خاطرنشانكرد: 200ساعت آموزش بازاريابي عمومي و 45ساعت بازاريابي بيمههاي عمروسرمايهگذاري بهصورت حضوري و مجازي براي بازاريابان در سال گذشته برگزار شد.
وي با بيان اينكه بازاريابي در سال گذشته در ارتقاء فروش مستقيم شركت نيز تأثير داشته است، اظهارداشت: در سالجاري اين روند افزايش خواهد يافت.
سرپرست مديريت بازاريابي و مناقصات شركت از اجراي اقدامات عملي جهت حفظ و گسترش مشتريان براي نخستينبار در شركت خبر داد و گفت: در حال حاضر با 168كارگزار و شركت خدمات بيمهاي در سراسر كشور همكاري ميكنيم كه در نظر داريم بهمنظور توسعۀ سطح همكاري با كارگزاران و در نهايت كسب پرتفو ازطريق بازاريابي، تعداد كارگزاران افزايش يابد.
پيمان قرباني تأكيدكرد: ارائۀ طرحهاي عملي فروش در رشتههاي غيردرمان و اتومبيل و همچنين تجزيه و تحليل برخي بيمهنامههاي زيانده در سراسر كشور و شناسايي استانهايي كه بيمهنامههاي زيانده در آن مكانها به بيمهنامههاي سودده تبديل شده است ازجمله بسترهاي رشد پرتفوي شركت است.
وي شناخت و اعتماد سازمانها و ارگانهاي دولتي و خصوصي به بيمۀكوثر را عامل برتري شركت بهعنوان يكي از پنج بيمهگر برتر صنعت بيمه در مناقصات سراسر كشور برشمرد و تصريحكرد: با اجراي طرحها و برنامههاي جديد سالجاري در رديف سه شركت برتر حاضر در مناقصات بستههاي بيمهاي كشور قرار خواهيم گرفت.
سرپرست مديريت بازاريابي و مناقصات شركت با اشاره به اينكه تشكيل باشگاه مشتريان بيمۀكوثر از برنامههاي اين مديريت است، بيانكرد: اين باشگاه با پيگيري ستاد و همكاري شركتهاي خدمات بيمهاي وابسته به شركت با محوريت معاونت طرح و توسعه، مديريت فاوا و عامليت اين مديريت با هدف رتبهبندي مشتريان شركت جهت خدماترساني مؤثر، افزايش رضايتمندي و وفاداري مشتريان پيادهسازي ميشود.
پيمان قرباني نظارت بر تمديد بيمهنامههاي بيمهگذاران بزرگ را از طرحهاي اجرايي شركت عنوان و خاطرنشانكرد: برگزار ي جلسات بازاريابي با مشتريان بالقوه، شناسايي پتانسيلهاي مشتريان بازار نيروهايمسلح، مقايسۀ نرخ و شرايط اعلام شده به مشتريان، ايجاد فرايند بازارسنجي و تحليل وضعيت رقبا در تمامي رشتههاي بيمهاي، ايجاد شبكۀ هوشمند نرخدهي و استقرار دستورالعملها و آييننامههاي استاندارد اجرايي بازاريابي و مناقصات ازجمله برنامههاي اين مديريت در راستاي حفظ و افزايش مشتريان است.
منبع: ريسك نيوز