شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : راهكارهايي براي ايجاد برند شخصي
دوشنبه، 18 بهمن 1400 - 11:55 کد خبر:17474
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- برند شخصي حداقل سه هدف اصلي براي افراد دارد: يافتن شغلي مناسب و با ارزش، ايجاد اعتبار و شهرت اجتماعي و در نهايت ايجاد نفوذ و تاثير در يك حوزه تخصصي. اما جدا از انگيزه شما براي ايجاد برند شخصي راه‌حل‌هاي متنوعي براي ايجاد و تقويت برند شخصي وجود دارد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- برند شخصي حداقل سه هدف اصلي براي افراد دارد: يافتن شغلي مناسب و با ارزش، ايجاد اعتبار و شهرت اجتماعي و در نهايت ايجاد نفوذ و تاثير در يك حوزه تخصصي. اما جدا از انگيزه شما براي ايجاد برند شخصي راه‌حل‌هاي متنوعي براي ايجاد و تقويت برند شخصي وجود دارد.


 به وجود آوردن برند شخصي به ميزان تلاش و صرف وقتي دارد كه در طول روز به اين كار اختصاص مي‌دهيد. براي مثال، ساده ترين راه ايجاد يك وبلاگ شخصي براي به اشتراك گذاشتن تجارب خود با ديگران است يا استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي رايج كه مي‌توانيد علاوه‌بر برقراري ارتباط، به انتقال دانش و تجربيات در آن بپردازيد. در اين نوشتار راهكارهايي براي ايجاد و توسعه برند شخصي موفق ارائه مي‌شود.

1. به نام برند(نام تجاري) خود متعهد باشيد. براي دستيابي به يك برند شخصي قدرتمند، بايد تلاش دائمي داشته باشيد و هيچ فرصتي را از دست ندهيد. به صورت روزانه زماني را براي تقويت برند شخصي خود اختصاص دهيد. علاوه‌بر اين هرگز اجازه ندهيد كه هيچ عاملي موجب ايجاد خدشه به فرآيند بهبود برند شخصي شما شود. گاهي برخي رفتارهاي ناسازگار و نامناسب و همچنين برخوردهاي صفر و يك موجب تخريب برند شخصي مي‌شود.

2. از محدوديت‌هاي خود، آگاهي داشته باشيد. بهتر است قبل از شروع به هر اقدامي براي ايجاد و توسعه برند شخصي خود، اين كار را انجام دهيد. آگاهي از محدوديت‌ها موجب مي‌شود با وجود تلاش مستمري كه انجام مي‌دهيد بيش از توان موجود به خود فشار نياوريد.

3. در مسير توسعه برند شخصي، هرگز فرصت سوزي نكنيد. هركس كه بر توسعه برند شخصي خود تمركز مي‌كند، بايد از فعاليت‌هاي مرتبط در هر مقطع زماني به خوبي آگاه باشد. خيلي بعيد به نظر مي‌رسد كسي كه بر توسعه برند شخصي خود متمركز است زمان خود را براي انجام كارهاي فاقد ارزش تلف كند. كسي كه بخش زيادي از زمان خود صرف وبگردي بي‌هدف مي‌كند، يا بطور يكسره چشم به صفحه كامپيوتر مي‌دوزد، احتمالا از مسير توسعه برند شخصي خود انحراف پيدا كرده است. بخش بسيار مهمي از ايجاد برند شخصي يادگيري مستمر و به روز بودن براي حفظ آمادگي جسمي و ذهني است.
شما مي‌توانيد از فرصت‌هاي خود براي پياده‌روي روزانه، ورزش منظم، مطالعه كتاب يا تعامل فردي با خانواده يا جامعه براي بهبود برند شخصي خود استفاده كنيد.

4. براي توليد محتوا، برنامه‌ريزي كنيد. ممكن است شما تصميم داشته باشيد در شبكه‌هاي اجتماعي يا وبلاگ شخصي خود مطالبي را با ديگران به اشتراك بگذاريد. براي بيشترين تاثيرگذاري روي مخاطبان بايد بتوانيد بهترين زمان اشتراك‌گذاري مطالب را شناسايي و براساس آن نسبت به انتشار مطالب و توليد محتوا اقدام كنيد.

5. محتوايي با كيفيت با ديگران به اشتراك بگذاريد. براي اينكه بتوانيد برند شخصي خود را تقويت كنيد، نياز است محتوايي متفاوت، جذاب و با كيفيت توليد و از خود منتشر كنيد. براي اينكه بتوانيد در اين موضوع تقويت كنيد، بررسي كنيد كه ديگر افراد چگونه عمل مي‌كنند. علاوه‌بر اين براي بالا بردن كيفيت محتواي مطالبي كه قصد انتشار آن را داريد مي‌توانيد از افراد محدودي بخواهيد تا مطالب شما را مطالعه و نقد كنند.

6. تعامل را فراموش نكنيد. در موضوع ايجاد برند شخصي، توليد و انتشار محتوا هرگز كافي نيست. شما بايد بتوانيد به بهترين شكل ممكن با مخاطبان و دنبال‌كنندگان مطالب خود ارتباط برقرار كنيد و براي اين وقت اختصاص دهيد.

7. براي وب‌سايت شخصي خود سرمايه‌گذاري كنيد. ممكن است شما يك متخصص و برنامه نويس حرفه‌اي سايت نباشيد؛ بنابراين بهتر است براي طراحي سايت شخصي خود سرمايه‌گذاري كنيد. البته مي‌توانيد از سايت‌هاي حرفه‌اي كه به صورت رايگان خدمات ميزباني و قالب‌هاي مناسب سايت را ارائه مي‌دهند نيز استفاده كنيد.

8. وضعيت بهبود برند شخصي خود را رصد كنيد. شايد يكي از بهترين شاخص‌هاي بهبود برند شخصي شما، آن است كه چگونه در گوگل ديده مي‌شويد. اگر نام خود را در گوگل تايپ كنيد و اين موتور جست‌وجو نامي از شما پيدا نكند؛ نشان‌دهنده آن است كه هنوز برند شخصي شما ايجاد نشده است. سعي كنيد وضعيت ارتقاي برند شخصي خود را با ميزان بازديدكنندگان سايت شخصي خود و ميزان افراد دنبال‌كننده در شبكه‌هاي اجتماعي رصد كنيد.

9. براي توسعه برند شخصي استمرار مهم است. متاسفانه(يا خوشبختانه!) مخاطبان امروزي به واسطه حجم بسيار زياد اطلاعات در روز، بسيار كم حافظه هستند. بنابراين اگر به دنبال ايجاد و توسعه برند شخصي خود هستيد نياز هست حضوري مستمر در ميان مخاطبان خود داشته باشيد. امروزه با توجه به ابزارها و رويكردهاي خوبي كه براي ارتباط با جامعه هدف شما وجود دارد، اين كار بسيار آسان شده است.
ايجاد برند شخصي در يك هفته، يك ماه يا حتي يك سال اتفاق نمي‌افتد و اتفاقي تدريجي است. اما بخش هيجان‌انگيز آن اين است كه با گذشت زمان به سرعت تقويت مي‌شود. اما يادمان باشد براي رسيدن به هر موفقيتي بايد هزينه آن را پرداخت كنيم.


Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/891949/#ixzz3eL6Un2EU
سيد محمد اعظمي نژاد
رئيس كميته آموزش و پژوهش-انجمن مديريت ايران
منبع: business2community