شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : پاسخ روابط عمومي بانك ملي ايران در خصوص كسر آبونمان ارسال پيامك به مشتريان
جمعه، 8 خرداد 1394 - 22:28 کد خبر:17104
با توجه به كسر مبلغ ۵۰۰۰۰ ريال تحت عنوان آبونمان ساپتا از حساب برخي از مشتريان دريافت كننده سرويس پيامكي بانك ملي ايران در چند روز اخير، جهت آگاهي مشتريان و تنوير افكار عمومي درخصوص جزئيات و نحوه كسر مبلغ يادشده مواردي به شرح ذيل اعلام مي گردد:



  شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- مبلغ مزبور از حساب مشترياني كسر گرديده است كه بر اساس اطلاع رساني قبلي كه طي چندين نوبت از طريق رسانه هاي ارتباطي مختلف اعم از ارسال پيامك – سايت بانك و جرايد كثيرالانتشار صورت گرفته بود ، در بازه زماني تعريف شده انصراف خود را از دريافت اين سرويس اعلام ننموده و تمايل به دريافت پيامك براي تمامي عمليات بانكي خود را كما في السابق داشته اند .
 
 بانك ملي ايران در سال 1393 مبلغ 24 ميليارد تومان هزينه ارسال پيامك به اپراتورها پرداخت نموده و اين مبلغ براي سال 1394 حدود 50 ميليارد تومان برآورد گرديده است كه بدليل هزينه بالاي اين خدمت جهت برقرار ماندن آن و برخورداري مشتريان بانك از اين سرويس، تصميم گرفته شد مشابه تعدادي از بانكها ، اين سرويس در دو سطح عمومي و ويژه دسته بندي و سرويس عمومي بصورت رايگان به مشتريان ارائه گرديده و براي سرويس ويژه كه شامل ارسال پيامك براي تمامي عمليات بانكي مشتريان مي باشد، آبونمان سالانه به مبلغ 100000 ريال در دو نوبت ( هر نوبت 50000 ريال) اخذ گردد.
 
 بر همين اساس از ابتداي سال جاري الزام پرداخت آبونمان سالانه براي دريافت خدمت ويژه ساپتا، طي چندين نوبت اطلاع رساني گرديده و بازه زماني مشخصي جهت اعلام انصراف از دريافت خدمت و عدم كسر آبونمان سالانه براي مشتريان در نظر گرفته شد كه در دوره ياده شده 49600 نفر از مشتريان خدمت انصراف خود را اعلام نمودند و خدمات ويژه ارسال پيامك براي آنها غير فعال گرديده و از اين پس فقط عمليات برداشت با مبالغ با اهميت براي آنها ارسال مي گردد.
 
 شايان ذكر است با توجه به امكان عدم اطلاع برخي از مشتريان از تغيير نحوه ارائه اين خدمت ، مشترياني كه تا پايان خرداد ماه سال جاري اقدام به انصراف از خدمت مزبور نمايند مبلغ آبونمان كسر شده (50000 ريال ) به حساب آنان برگشت داده خواهدشد.
 
 بديهي است اين اقدام درجهت ايجاد امكان براي بانك ملي در راستاي توسعه فعاليتهاي بانكداري الكترونيكي و موبايل بانك جهت مشتريان عزيزمي باشد.