شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : با تلگرام بيشتر اشنا شويم
پنجشنبه، 7 خرداد 1394 - 19:22 کد خبر:17100
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- تلگرام يك پيام‌رسان داراي نسخه‌هاي موبايل، دكستاپ و افزونه وب است كه به كاربرانش اين امكان را مي‌دهد تا پيام‌ها، تصاوير، ويدئوها و اسناد را تبادل كنند.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- تلگرام يك پيام‌رسان داراي نسخه‌هاي موبايل، دكستاپ و افزونه وب است كه به كاربرانش اين امكان را مي‌دهد تا پيام‌ها، تصاوير، ويدئوها و اسناد را تبادل كنند.

برخلاف شايعات متعدد درباره هندي بودن منشاء اين برنامه، دو برادر روس به نام «هاي پل» و «نيكلاي دوروف» اين برنامه را طراحي كرده‌اند. آنها بزرگ‌ترين شبكه اجتماعي اين كشور يعني VKontakte را نيز راه‌اندازي كرده‌اند كه نمونه روسيه‌اي فيس‌بوك به حساب مي‌آيد. تلگرام در حقيقت يك خدمت پيام‌رسان است كه سرعت واتس‌آپ و سبكي نرم‌افزار Snapchat را با اقدامات امنيتي تازه در هم آميخته است.

برادران درو از بنيان‌گذاران VK بزرگترين شبكه اجتماعي روسيه هستند. آنطور كه خودشان مدعي هستند، شركت LLP مسيينجر تلگرام، يك شركت غير انتفاعي و مستقل در برلين است كه هيچ ارتباطي با VK و روسيه ندارد .

تلگرام مدعي است، از مارچ ۲۰۱۴ بيش از ۳۵ ميليون كاربر فعال ماهانه و ۱۵ ميليون كاربر فعال روزانه دارد .

امنيت تلگرام
اين شركت با شعار «بازپس گرفتن حق حريم خصوصي» وارد بازار شد، ادعا مي‌كند نسبت با رقباي اصلي خود يعني واتس‌اپ و لاين امنيت بيشتري دارد. حتي يك دوره مسابقات براي هك كردن اطلاعات رمزگذاري شده برگزار كرد كه ١٠٠‌هزار دلاري براي برنده آن درنظر گرفت. تلگرام مدعي است كه اشخاص ثالت و حتي مديرانش هم به اطلاعات كاربران دسترسي ندارند و مي‌گويد پيام‌ها و فايل‌ها داراي يك دوره زماني خودتخريبي است كه بعد از مدتي پس از خوانده شدن حذف مي‌شوند.

محاوره مخفي
چت‌هاي امن از طريق end-to-end در سرورهاي تلگرام ذخيره نمي‌شود. به گفته اين شركت محاورات مخفي به‌طور كامل رمزگذاري مي‌شوند و هيچ ردي از آنها در سرور تلگرام باقي نمي‌ماند. در اين قسمت يك تايمر خود ويرانگر در پيام‌ها تعبيه مي‌شودكه طيف آن از دو ثانيه تا يك هفته است. همچنين مي‌توان با استفاده از يك تصوير كه نشان‌دهنده كليد رمزگذاري است و با مقايسه كليد رمزگذاري خود و دوستتان، از امنيت تلفن همراهتان اطمينان حاصل كنيد.

منابع: وبگاه رسمي تلگرام، ويكيپديا