شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نقش روابط عمومي ها در حفظ ارزش هاي انقلاب اثرگذار است
چهارشنبه، 30 اردیبهشت 1394 - 12:52 کد خبر:16900
معاون استاندار همدان و فرماندار ويژه ملاير گفت: نقش روابط عمومي ها در حفظ ارزش هاي انقلاب اسلامي بسيار اثرگذار است و بايد از ظرفيت ها و ابزارهاي لازم در حفظ و انتقال اين ارزش ها بهره گرفت.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، مصطفي آزادبخت روز چهارشنبه در آيين تجليل از مديران و فعالان روابط عمومي هاي ادارات اين شهرستان در دانشگاه ملاير افزود: روابط عمومي ها بايد دقت نظر داشته باشند كه ما در نظامي خدمت مي كنيم كه 250 هزار شهيد را تقديم انقلاب كرده ايم و كار در اين نظام و انقلاب با ارزش ها گره خورده است.

وي اظهار داشت: روابط عمومي ها بايد نگاهشان به آرمان ها و ارزش ها و جلب رضاي خداوند باشد آن زمان است كه كارها بيشترين اثرگذاري و ماندگاري را خواهد داشت.

وي اخلاص شهيدان رجايي و باهنر را رمز ماندگاري آنان با وجود كوتاه بودن زمان خدمتشان دانست و افزود: همانگونه كه اخلاص در نظام مقدس جمهوري اسلامي جايگاه ويژه اي دارد روابط عمومي ها نيز بر اين اساس بايد اخلاص و حق گويي را در سرلوحه كاري خود قرار دهند.

آزادبخت خطاب به روابط عمومي هاي ادارات اين شهرستان تاكيد كرد: همانگونه كه در زمان دفاع مقدس همه مردم براي انجام وظايف خود به صورت داوطلبانه از هم پيشي مي گرفتند روابط عمومي ها نيز در انجام وظايف خود از هم پيشي بگيرند و همواره خدا را مد نظر داشته باشند.

وي همچنين هنر و هنرمندي همراه با ذوق و سليقه را از ديگر خصلت ها و ويژگي هاي بارز روابط عمومي ها دانست و گفت: روايت فتح يك اثر جذاب و ماندگار در رسانه ملي و يكي از كارهاي خوب روابط عمومي بود كه نياز است روابط عمومي ها نيز از اين گونه آثار درس گرفته و ذوق و سليقه به خرج دهند تا كارشان ماندگار باشد.

فرماندار ويژه ملاير بيان داشت: در اين شهرستان به دليل وجود وحدت، هماهنگي و وفاق با محوريت امام جمعه و مجموعه مديران، عملكرد روابط عمومي هاي ادارات در جايگاه قابل قبولي است و بايد اين جايگاه را پاس بداريم و براي حفظ آن تلاش كنيم.

آزادبخت همچنين خواستار برگزاري نشست بين روابط عمومي ها و رسانه ها و مطبوعات اين شهرستان در هر فصل شد.

رييس دانشگاه ملاير نيز گفت: هر موسسه و نهادي براي رسيدن به اهداف خود بايد حمايت از كاركنان در درون و مردم در بيرون از موسسه خود را جلب كند كه در اين زمينه روابط عمومي ها نقش بسيار تعيين كننده اي در برقراري ارتباط بين كاركنان و مردم با مدير دارند.

بهمن حياتي اظهار كرد: ابزار روابط عمومي ها همان ابزار رسانه ها است و هر روابط عمومي كه بتواند از شيوه هاي نوين و به روز استفاده كند موفق تر خواهد بود.

وي در عين حال اقتدار گرايي مديران را يكي از آفت هاي حوزه كاري روابط عمومي ها دانست و افزود: بخشي از كاستي ها و ضعف روابط عمومي ها از سوي مديران نهادها است كه با اقتدار گرايي اجازه نمي دهند روابط عمومي ها در حوزه خود خوب عمل كنند.

وي نگاه ابزاري مدير به روابط عمومي، عدم آگاهي مديران از نقش روابط عمومي ها و رواج سيستم ارادت سالاري به جاي شايسته سالاري را از ديگر آفت هاي روابط عمومي ها عنوان كرد.

حياتي تاكيد كرد: مديران ادارات و نهادهاي اجرايي بايد در انتخاب روابط عمومي ها دقت نظر به خرج دهند، چراكه روابط عمومي يك علم و هنر است و نيازمند هوشمندي خاصي است كه بايد مد نظر قرار گيرد.

در اين آيين مسعود باقري مدير روابط عمومي فرمانداري ويژه ملاير، مسعود سبزواري مدير روابط عمومي شهرداري ملاير، هاشم باقري روابط عمومي آموزش و پرورش، مهران تركمان روابط عمومي دانشگاه آزاد واحد ملاير، مجتبي شيراوند روابط عمومي بيمارستان غرضي، سرهنگ رضا دولت آبادي روابط عمومي نيروي انتظامي شهرستان و مهدي قبولي مدير روابط عمومي دانشگاه ملاير به عنوان روابط عمومي هاي برتر ادارات اين شهرستان انتخاب شدند.

27
ارديبهشت به نام روز ارتباطات و روابط عمومي نامگذاري شده است.

شهرستان ملاير با دارا بودن جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر در 75 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.

 

منبع: ايرنا