شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-، تليفاني مونژدزي- راديو و تلويزيون، مانند هر رسانه ديگري، در تلاش مداوم براي جذب يك مخاطب هستند. آنها شخصيت هاي بزرگ را با دنبال كنندگان توده اي را به عنوان يك برش كوتاه جذب مي كنند. با اين حال، يك فرمول بي چون و چرا وجود دارد كه همواره عمل مي كند و آن اين است كه محتوا پادشاه است. اين ديگر كليشه نيست.
بسياري از ايستگاه هاي راديويي شخصيت هاي بزرگ را به استخدام خودشان در مي آورند، و انتظار دارند كه آنها شماره ها را برايشان بياورند.
هر كسي كه دركي از پشت صحنه هاي توليد راديويي داشته باشد تاييد مي كند كه يك شخصيت عالي به اندازه يك تيم پشت سرش مي تواند در توليد موثر باشد.
محتواي خوب بايد هميشه به واسطه دقت، تعادل و صحت ايده داستان مشخص شود. اين فراتر از تكرار داستان هايي است كه در حال حاضر در روزنامه ها جريان دارند، در نتيجه راديو به گونه اي رهبري محاورات برجسته را در سطح ملي بر عهده دارد و نه روزنامه.
محتوا تبديل به يك بيلبورد جديد مي شود كه مخاطب و شنونده به آن ارائه كننده اصلي يا نمايش او اعتماد و تكيه مي كنند تا آنچه مورد نظر آنهاست را دريافت كنند. اين فراتر از شخصيت ارائه كننده است. با اين حال، اين بدين معنا نيست كه شخصيت ها مخاطبان را جذب نمي كنند، آنها اين كار را خواهند كرد. اما موفقيت توسط نحوه ارائه محتوا تعيين مي شود.
بسيار پيش مي آيد كه ايستگاه راديويي و برنامه تلويزيوني از كيفيت تيم توليد و تمركز بر ارائه محتوا چشم پوشي مي كنند. در بسياري از موارد اين شخصيت ها به شهرت خودشان در طول زمان لطمه مي زنند به ويژه در زماني كه استانداردهاي مورد نياز در آنها وجود ندارد.
علاوه بر اين، ايستگاه هاي راديويي نيازمند شخصيت هاي روي آنتن هستند تا بتوانند در رسانه اجتماعي نيز حضور داشته باشند. در نتيجه، راديو تبديل به وسيله اي مي شود كه بايد بيشتر در شبكه اجتماعي حضور پيدا كند. امروز محتوا تنها از طريق امواج راديويي و تلويزيوني دريافت نمي شود، رسانه هاي اجتماعي به نوبه خودشان آن را در آغوش مي گيرند. اين محتوا فراتر از ارائه آنلاين مي رود، اما در آن فضا نيازمند تعامل آنلاين پيش و بعد از برنامه است.
ايستگاه راديويي آنلاين همانند راديو يونيسا، سنترال كليف، راديو بالس، راديو جونتو سابقه كار بي سابقه اي در اين دارند كه مطمئن شوند پيامشان دريافت شده است. بيشتر نياز به اين دارند كه مخاطباني را براي جريان آنلاين خودشان جذب كنند. براي ايستگاه هاي جريان آنلاين، جذب مخاطب بستگي به آنچه آنها در هر 10 دقيقه انجام مي دهند دارد. چراكه در هر ده دقيقه احتمال دارد يك نفر شنونده بالقوه تصميم بگيرد كه گوش دادن را ادامه بدهد يا آن را بي خيال شود.
بنابراين حتي 15 دقيقه وقت براي تعمير و نگهداري شبكه هاي اف ام چيزي نيست كه بتوان آن را براي شبكه هاي راديويي آنلاين اجرا كرد. مردم به طور آنلاين در حال گوش دادن هستند و هر 10 دقيقه به طور حداكثر اين پتانسيل وجود دارد كه مخاطب خود را براي هميشه از دست بدهند.
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)