شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : توسعه در گرو روشنگري روابط عمومي
سه شنبه، 22 اردیبهشت 1394 - 11:07 کد خبر:16664
نامگذاري ۲۷ ارديبهشت ماه به عنوان روز «ارتباطات و روابط عمومي» در تقويم ايران، بيانگر اهميت و نقش كليدي روابط عمومي ها در جهان امروز است و البته فرصت ارزشمندي فراهم مي كند تا بار ديگر يادآورشويم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي يك جامعه در گرو سازوكارهايي چون توزيع عادلانه اطلاعات، روشن‌گري افكار عمومي، مردم مداري و احترام به حقوق انسان ها با آگاهي به منظور افزايش سطح مشاركت مردمي است كه انجام اين مهم به عهده روابط عمومي است.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- پيام كامل دكتر غلامحسن تقي نتاج مدير عامل بانك مهر اقتصاد به مناسبت روز روابط عمومي:
نامگذاري ۲۷ ارديبهشت ماه به عنوان روز «ارتباطات و روابط عمومي» در تقويم ايران، بيانگر اهميت و نقش كليدي روابط عمومي ها در جهان امروز است و البته فرصت ارزشمندي فراهم مي كند تا بار ديگر يادآورشويم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي يك جامعه در گرو سازوكارهايي چون توزيع عادلانه اطلاعات، روشن‌گري افكار عمومي، مردم مداري و احترام به حقوق انسان ها با آگاهي به منظور افزايش سطح مشاركت مردمي است كه انجام اين مهم به عهده روابط عمومي است.


بي شك مديران و كارشناسان روابط عمومي مي توانند با اطلاع يابي، اطلاع رساني و انعكاس به موقع مسائل، مشكلات و نيازهاي مخاطبان در نظام بانكي كشور، مديران را در فرآيند مهم تصميم گيري و تصميم سازي ياري نمايند.


تفاهم اجتماعي از جمله مفاهيم نويني است كه امروزه از عوامل تاثيرگذار در توسعه جوامع انساني محسوب شده و پديد آوردن آن به مثابه سرمايه‌اي ارزشمند تلقي مي‌شود. در اين ميان روابط عمومي است كه مي‌تواند با زمينه سازي براي ايجاد تفاهم ميان سازمان‌ها و مخاطبان نقش كليدي خود را در دو وجه دروني و بيروني ايفاء نمايد؛ از سويي وظيفه دارد آينه تمام نماي انتظارات و مطالبات برحق مردم، از نظام بانكي باشد كه براي خدمت به آن‌ها، تكوين و سازمان يافته اند و از سوي ديگر با بازبيني هوشمندانه و علمي راه هاي طي شده و كارهاي صورت گرفته، از طرق علمي و كارشناسي به انعكاس فعاليت هاي انجام شده و نيز ترسيم چشم اندازي روشن از آينده كه در خور شأن و منزلت نظام بانكي كشور و همچنين مخاطبان و مراجعان آن باشد، اقدام نمايد.


انتقال ديدگاه ها،سياست ها و عملكرد ها ميان آحاد يك جامعه و كم كردن فاصله ي بين پيام ها و برداشت هاي مربوط به آن ها،اصلي ترين وظيفه ي روابط عمومي هاست و اين نيازمند درك متقابل فرستنده پيام،واسط پيام و گيرنده نهايي پيام است.


انتظار مي رود مفاهيم بانكداري اسلامي(بدون ربا) به عنوان پيام و رسالت اصلي موسسات پولي و بانكي توسط فعالان عرصه ي روابط عمومي به بهترين نحوآگاهي رساني شود بنابراين روابط عمومي بانكها و ساير موسسات پولي و بانكي براي ايفاي اين رسالت خطير بايد مفاهيم مربوط را فراگيرند.


ايجاد تعامل دو سويه بين مخاطبان و نظام بانكي كشور به ويژه در سال جاري كه به نام « دولت و ملت ،همدلي و همزباني » نامگذاري شده اهميتي دوچندان مي يابد و اينجانب با اغتنام فرصت، ضمن گراميداشت «روز ارتباطات و روابط عمومي » و تبريك به همكاران تلاشگر در عرصه اطلاع رساني، اميدوارم در سال جاري شاهد توسعه و تحول در عرصه اطلاع رساني باشيم.


توفيق روزافزون همه عزيزان و تلاشگران عرصه ارتباطات و روابط عمومي به خصوص روابط عمومي هاي صدوق و خدوم حوزه بانكداري و نظام بانكي كشور را در جهت تحقق اهداف متعالي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران از درگاه باريتعالي مسئلت مي نمايم.