شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روابط عمومي ها همدلي و همزباني ميان دولت و ملت را فراهم آورند
دوشنبه، 21 اردیبهشت 1394 - 15:06 کد خبر:16650
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نامگذاري سال بعنوان دولت و ملت، همدلي و همزباني از سوي مقام معظم رهبري نقش رسانه ها، مطبوعات و روابط عمومي هاي را در تبيين و ترويج شعار سال در سطح جامعه مهم و تاثير گذار برشمرد.


4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نامگذاري سال بعنوان دولت و ملت، همدلي و همزباني از سوي مقام معظم رهبري نقش رسانه ها، مطبوعات و روابط عمومي هاي را در تبيين و ترويج شعار سال در سطح جامعه مهم و تاثير گذار برشمرد.

امير خجسه در حاشيه بازديد از نخستين نمايشگاه توانمندي‌ها و دستاوردهاي روابط عمومي ايران در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: نام‌گذاري امسال به نام «دولت و ملت، همدلي و همزباني» بيانگر اهميت اتحاد و اعتماد بيش‌تر بين دولت و ملت است كه مقام معظم رهبري ضمن اشاره به آن، خواستار برقراري رابطه‌اي منطقي و موثر بين اين دو با حفظ احترام متقابل و شأن هر كدام در جهت رشد و شكوفايي كشور شدند.

خجسته بيان داشت: در فرمايش ايشان از همدلي صحبت به ميان آمده است، واژه‌اي كه در فرهنگ لغت فارسي به معني «يك راي و انديشه» و «متحد و متفق» بودن است.

نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين نكته كه حال اين همدلي ميان دولت و ملت چگونه برقرار خواهد شد اظهار داشت: هم دل بودن مستلزم شناخت طرفين از يك‌ديگر است؛ شناختي كه بايد بر مبناي درك متقابل و به دور از احساس و در راستاي مطالبه‌گري و پاسخ‌گويي باشد. براي دست‌يابي به اين مهم، وجود پل ارتباطي دو‌طرفه ميان دولت و ملت در راستاي منويات مقام معظم رهبري، ضروري است كه اين وظيفه خطير را يك نهاد اجتماعي به نام روابط عمومي عهده‌دار است.

وي افزود: رسانه ها و مطبوعات با همكاري روابط عمومي ها از توان بسيار بالايي براي جهت دهي افكار عمومي و انديشه ها و تصورات جامعه برخوردارند و بعنوان يكي از مهمترين بخش هاي جامعه مي توانند نقش تاثير گذاري در تبيين و ترويج شعار سال و تبديل آن به يك گفتمان عمومي ايفا نمايد و زمينه ساز تحقق آن شوند.

رييس كميسيون شوراها و امور داخلي كشور اظهار داشت: روابط عمومي ها و رسانه ها به عنوان دو بال عرصه اطلاع رساني و پل ارتباطي ميان دولت و ملت مي توانند نقش مهمي در دستيابي به اين هدف بزرگ داشته باشند و با برنامه ريزي و سياستگذاري صحيح مي توانند به ايجاد همدلي ميان دولت و ملت كمك كنند. لذا بايد براي ايجاد همدلي و همزباني دوسويه ميان «مردم با دولت» و «دولت با مردم» برنامه ريزي و سياستگذاري مناسبي را در يك فضاي تعامل و همكاري متقابل و همدلي و همزباني اتخاذ نمايند.

امير خجسته در پايان تصريح كرد: حركت به سمت «روابط عمومي الكترونيك» و استفاده از تجهيزات نوين كه متاسفانه تهاجم فرهنگي از طريق جنگ سايبري در فضاي نرم پيشرفت قابل ملاحظه اي داشته است، يكي از الزامات مديران روابط عمومي مي باشد و با تزريق روحيه تخصص و تعهد، مجهز شدن به دانش ها و فناوري هاي نوين، بروز كردن سطح دانش و معلومات كاركنان، استانداردسازي فرايندهاي روابط عمومي، تدوين سند ارزشي روابط عمومي ها، تقويت ارتباطات با بدنه جامعه و... مي توان نسبت به آنچه در سطح حرفه اي از روابط عمومي ها انتظار مي رود، جامه عمل پوشاند و همچنين روابط مردم و مسئولان را نيز از سطح كنوني نيز مستحكم تر ساخت.