شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : آسيب شناسي تعامل ميان روابط عمومي و مطبوعات
یکشنبه، 13 اردیبهشت 1394 - 16:05 کد خبر:16538
رييس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات همزمان با 13 ارديبهشت روز جهاني مطبوعات بر آسيب شناسي تعامل ميان روابط عمومي و مطبوعات تأكيد كرد. به گزارش شارا از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت، دكتر فرنقي زاد گفت: براي تعامل روابط عمومي ها با رسانه به ويژه مطبوعات، انتخاب راهكار مناسب با بهره گيري از نوآوري، در حوزه ارتباطات ضروري است.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- رييس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات همزمان با 13 ارديبهشت روز جهاني مطبوعات بر آسيب شناسي تعامل ميان روابط عمومي و مطبوعات تأكيد كرد.

به گزارش شارا از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت، دكتر فرنقي زاد گفت: براي تعامل روابط عمومي ها با رسانه به ويژه مطبوعات، انتخاب راهكار مناسب با بهره گيري از نوآوري، در حوزه ارتباطات ضروري است.

وي با تأكيد بر نقش آزادي مطبوعات در نشر پيشرفت ها و يا پسرفت هاي سازمان ها و نهادهاي دولتي گفت: بيان نقاط مثبت و منفي و جدا شدن سره از ناسره، در اقدامات سازماني، در بيان واقعيتها و تنوير افكار عمومي بسيار مؤثر است.

فرنقي زاد بر توسعه متقارن روابط عمومي و رسانه تأكيد كرد و افزود: روابط عمومي ها براي اطلاع رساني و ارتباط با مشتريان، مخاطبان و افكار عمومي، به ابزارهايي نياز دارند كه مهمترين آنها رسانه است.

رئيس مركز روابط عمومي وزارت ارتباطات اظهار كرد: تسلط رسانه ها به ويژه مطبوعات بر اقدامات انجام شده سازمان ها و نهادهاي دولتي ،با نگاه كارشناسي بسيار ضروريست و در جلوگيري از گسترش شايعه مؤثر است.

فرنقي زاد بر روابط عمومي پاسخگو در مقابل مردم و رسانه ها، تأكيد كرد و ادامه داد: به دليل عدم شناخت روابط عمومي با ويژگيهاي نوين، روابط عمومي و رسانه هنوز نتوانستند رابطه ي منطقي و كارآمد، در حوزه هاي مختلف را فراهم آورند كه در اين ميان آسيب شناسي تعامل ميان روابط عمومي و مطبوعات يك ضرورت است.

وي با بيان اينكه روابط عمومي و رسانه مكمل هم هستند گفت: امروزه درصد قابل توجهي از اطلاعات استفاده شده در رسانه ها، از منبع روابط عمومي ها تأمين مي شود.

فرنقي زاد تحليل اخبار و اطلاعات در مطبوعات و رسانه ها به ويژه پردازش به موقع آنها را ضروري برشمرد و ادامه داد: امروزه شكل گيري افكار عمومي در دست رسانه هاست و اين مهم برخورداري از همه پتانسيل رسانه را براي در اختيار قرار دادن اطلاعات درست و به موقع، مي طلبد.

رئيس مركز روابط عمومي، بر داشتن انتظارات واقعي رسانه ها از روابط عمومي ها تأكيد كرد و گفت: همانطور كه هر اطلاعي از سوي روابط عمومي نمي تواند يك خبر خوب براي رسانه باشد، سياست هاي كلي دستگاههاي دولتي نيز محدوديت هايي را براي مسئولان روابط عمومي ايجاد مي كند كه البته مي توان با حذف بوروكراسي هاي زائد و در اختيار قرار دادن اطلاعات و داده هاي مناسب، رسانه را با منابع علمي و كارشناسي تغذيه كرد.