شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : پنج تقلاي محقق بازار
جمعه، 3 بهمن 1393 - 14:22 کد خبر:15445
چالش هاي مشترك زيادي هستند كه محققان بازار در طول فرآيند جمع آوري داده با آن مواجه مي شوند. ما اين چالش ها را درك مي كنيم، و به همين دليل است كه هدف ما در MarketResearch.com اين است كه به روابط با مشتريان خود به منظور آسان سازي آن كمك كنيم. تلاش و توانمند سازي شما در اين است كه بدانيد، تنها نيستيد. سايرين با تقلاهاي مشابهي برخورد مي كنند كه شما نيز هر روزه با آنها روبرو مي شويد.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، كيتلين استوارت، كورتزي آشلان بونل- فرآيند اجراي تحقيقات بازار هميشه آسان نيست، اين در مورد شغل محقق بازار نيز صدق مي كند. در اين نوشتار به پنج عاملي كه شما بايد در دريافت داده توجه كنيد، مي پردازيم...


چالش هاي مشترك زيادي هستند كه محققان بازار در طول فرآيند جمع آوري داده با آن مواجه مي شوند. ما اين چالش ها را درك مي كنيم، و به همين دليل است كه هدف ما در MarketResearch.com اين است كه به روابط با مشتريان خود به منظور آسان سازي آن كمك كنيم. تلاش و توانمند سازي شما در اين است كه بدانيد، تنها نيستيد. سايرين با تقلاهاي مشابهي برخورد مي كنند كه شما نيز هر روزه با آنها روبرو مي شويد.


در اين نوشتار 5 مورد از متداول ترين تقلاهايي كه ما براي محققان بازار در طول كارشان مشاهده مي كنيم را مورد مطالعه قرار مي دهيم:


1. نداشتن دانش كافي
به طور معمول، پروژه هاي تحقيقات بازار بزرگ زماني انجام مي شوند كه سازمان مشكل جديدي را تشخيص مي دهد كه آنها نمي توانند آن را حل كنند. گردآوري اطلاعات جديد از طريق تحقيقات بازار به رهبران اجازه مي دهد كه تصميمات كسب و كاري نيازمند دانش را اتخاذ كنند. چالشي كه در اين وضعيت ظهور مي كند اين نيست كه دانش كافي داشته باشيم تا تصميم گيزي مطمئني انجام شود يا ساير وظايف به خوبي به ثمر بنشينند.


نه تنها در طول فرآيند تصميم گيري، بلكه حتي در ابتداي فرآيند تحقيق، اشتباه در جمع آوري اطلاعات مورد نياز مي تواند آثار موج داري را در طول كل فرآيند ايجاد كند. اگر محقق فاقد اطلاعات كافي در طول مراحل اوليه باشد، گام هاي آتي در تحقيقات ابتدايي، مانند گروه هاي متمركز، پرسشگران، و مشاهده، مي توانند تمام نتايج را وارونه نشان دهند.


داشتن رابطه با شريك پژوهش، از قبيل متخصصان تحقيق در MarketResarch.com، مي توانند به شما اين اطمينان را بدهند كه شما اطلاعات گسترده تري را در آغاز پروژه داشته باشيد. اين متخصصان همچنين مي توانند به شما براي يافتن اطلاعات مازاد در طول راه كمك كنند.


2. نمي توانيد اطلاعات صحيح را پيدا كنيد
اينكه قادر نيستيد اطلاعات صحيح را پيدا كنيد منجر به بسياري از مسائل مختلف مي شود. اگر هيچ منبع ثانويه اي براي استفاده نيست، بسياري از محققان به سوي تحقيقات اوليه روي مي آورند كه مي تواند زمان زيادي را مصرف كند و گران تمام شود. محققان مي توانند با كسب اطلاعات از منابع متفاوت ثانويه يا كه در دسترس هستند، نياز اطلاعاتي خودشان را برطرف كنند.


راه كارهاي تحقيقات بازار، از قبيل گزارش هاي كامل در مركز دانش MarketResearch.com وجود دارد كه بسيار عميق هستند و شامل سه راهي مي شوند كه محققان مي توانند به سرعت اطلاعات صحيح را به موقع و كاملا آگاهانه گردآوري كنند.


3. نمي توانيد مجموعه پكيج را پيش از خريد ببينيد
يكي از چالش هايي كه بسياري از محققان بازار با آن مواجه هستند استفاده همزمان از گزارش هاي تحقيقات بازاري است كه بيشتر اوقات اين قابليت براي آن وجود ندارد كه تا زمان خريد محتواي كامل آن مشاهده شود. اين بدين معنا است كه شما گزارش تحقيقي را مي خريد كه اطلاعات دقيقي براي بخشي از كسب و كار كه شما به آن نياز داريد، در آن وجود ندارد. يك راه آسان براي مبارزه با اين مساله استفاده از متخصصاني است كه مي توانند با گزارش هاي ويژه به شما كمك كنند.


4. نيازمند تحقيق سريع هستيد
وقتي براي حل مشكلات كسب و كار به سرعت عمل مي كنيد، بسياري از اوقات زمان كافي را براي خواندن تمام گزارش نداريد يا نمي توانيد برداشت كاملي از اطلاعاتي كه روبرويتان است داشته باشيد. به منظور دريافت سريع پاسخ، اگر بتوانيد تيم تحقيقات بازار خوبي داشته باشيد كه بتوانند منابع را واكاوي كنند و اطلاعات صحيح را كه براي پروژه شما مفيد است استخراج نمايند، بسيار مفيد خواهد بود. داشتن ابزارهاي صحيح و تيم صحيح مي تواند به ساخت و اجراي پروژه هاي تحقيقاتي كمك كند- به ويژه وقتي كه زماني براي بحران وجود دارد. استفاده از راهكارهاي تحقيقات بازار متفاوت در زماني كه شما به اطلاعات به سرعت نياز داريد مي تواند شانس عدم دريافت اطلاعاتي را كه شما در آن زمان نياز داريد افزايش دهد.


5. نياز به دقت 100 در صدي
«نداشتن اطلاعات درست به معناي نداشتن اطلاعات دقيق نيست.» اين بسيار مهم است كه محققان قادر باشند اطلاعاتي را پيدا كنند كه هم به روز و هم صحيح باشد. هنگامي كه يك پروژه جديد تحقيقات بازار را آغاز مي كنيد، استفاده از اينترنت راهي خوب براي دريافت ايده ها در نقطه شروع است، اما محققان نيازمند اين تشخيص هستند كه همه اطلاعات صحيح نيستند مگر اينكه از منابع قابل اعتمادي دريافت شوند. هنگامي كه گزارش تحقيق خريد مي دهيد، مهم است كه به روز باشند و ناظر بتواند آن را با كيفيت منتشر كند. بر اساس تصميمات كسب و كار كه در آن اطلاعات دقيقي وجود ندارد، ممكن است نتايجي را دريافت كنيد كه به كسب و كار شما آسيب بزند.


مهم نيست كه موضوع تحقيق بازار چه باشد، در هر حال چالش هايي هستند كه هر محققي با آنها برخورد خواهند كرد. بايد قابليت استفاده از منابع را براي كار پيرامون مسائلي كه نتيجه اش پروژه هاي تحقيقاتي موفق مي شود با اطلاعاتي كه مي تواند براي سازمان شما مفيد باشد را داشته باشيد.


منبع مرجع:  شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا