شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : بازاريابي شخصي بررسي ساخت برند شخصي و تاثير آن بر ارتقاء شغلي كاركنان
سه شنبه، 30 دی 1393 - 09:22 کد خبر:15370

بازاريابي شخصي بررسي ساخت برند شخصي و تاثير آن بر ارتقاء شغلي كاركنان

 

نويسندگان:

اميرعباس كاوياني نيا
a.ka1356@yahoo.com
دانشجوي دكتري DBA گرايش استراتژيك دانشگاه صنايع و معادن ايران
مرضيه صخراوي

كارشناسي ارشد MBA  دانشگاه پيام نور تهران

 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- هر انساني داراي يك برند شخصي  است كه ساير افراد هنگام يادآوري آن فرد در ذهن خود با تصاوير مختلفي از وي مواجه خواهند شد كه برايند اين تصاوير حس يا حس هايي را به وجود مي آورد كه تاثير گرفته از برند شخصي فرد موردنظر است. تمامي انسانهاي معروف و مشاهيري كه مي شناسيم خواسته يا ناخواسته  به وسيله توانايي ها و رفتار خود برند شخصي را شكل داده اند كه هركس با شنيدن نام اين افراد به حس و دريافت ذهني ناشي از ويژگي هاي اين افراد مي رسد . در محيط سازمان نيز تك تك افراد داراي برند شخصي هستند كه قدرت اين برند مي تواند باعث پيشرفت و موفقيت در كار و پست سازماني افراد گردد، در اين مقاله سعي مي شود چگونگي تاثير برند شخصي و ساختن اين برند بر پيشرفت و موفقيت افراد در شغلي كه دارند بررسي شود.


واژگان كليدي: برند- برند شخصي- ارتقا برند شخصي- ارتقا شغلي

 

 

مقدمه:
برند كه نزديك ترين ترجمه فارسي آن را مي توان "ساختن نام نيك " برشمرد، از مباحث و استراتژي هاي بسيار مهم بنگاه هاي كسب و كار است كه مي تواند به بقا و افزايش سهم بازار و همچنين ساختن مشتريان وفادار منجر گردد. برند يك مفهوم ذهني است كه جزء دارايي هاي نامشهود هر سازمان يا بنگاه كسب و كار مي باشد. برند شخصي مفهومي پيچيده تر از برندينگ در سطح شركت ها و سازمان ها است، و بسيار مرتبط با روحيات و خلقيات، ويژگي هاي فردي و در نتيجه رفتارهايي كه فرد بروز مي دهد است و مي تواند وجهه  مثبت يا منفي داشته باشد. از آنجا كه سازمانهاي هزاره سوم سازمانهايي هستند متكي بر انسان، و ارزشهاي انساني؛ آموزش و فرهنگ سازي در سازمانها بسيار اهميت پيدا كرده است، توجه به رفتارهاي سازماني كاركنان و استفاده بهينه از دانش كاركنان براي پيشبرد اهداف سازماني از اولويت هاي مديران موفق در سازمان ها است. با توجه به اين مزيت ها كه پديد آورنده يك رابطه برد – برد بين كاركنان و سازمان است، هر يك از افراد مي تواند با ساخت يك برند شخصي موفق در شغل خود نيز پيشرفت نمايند.  خواه ناخواه، روابط درون سازماني در سازمانها تاثير گذار است و افراد و جايگاه آنها در گروه هاي درون سازماني يا خود سازمان بر اساس برند شخصي است كه در طول زمان شكل مي گيرد . فاكتور هاي مهمي در ساخت برند شخصي موثر هستند از جمله: ميزان توانايي انجام كارها، اخلاق و نوع برخورد با ديگران ، دانش فردي، خوش قولي، ميزان همكاري و همياري، قابليت كار گروهي، اعتماد پذيري، ميزان تحصيلات، قدرت مديريت، قدرت رهبري، ميزان توانايي در برقراري ارتباط، ميزان صبر وتحمل، وغيره؛ كه در اين مقاله سعي ميشود چگونگي پيشرفت و موفقيت در شغل به وسيله ساخت برند شخصي مورد بررسي قرار گيرد.

دانلود مقاله با لينك مستقيم