شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : راهكارهاي يكپارچه رشد در صنعت روابط عمومي
دوشنبه، 29 دی 1393 - 10:39 کد خبر:15358
امروز شركت هاي روابط عمومي در ابزارها و استعداد به اندازه اي سرمايه گذاري مي كنند كه تا پنج سال پيش حتي تصور آن نيز نمي شد. اين تنها راهي است كه مي توانند به عملكردي كلي براي برند تبديل شوند. براي روابط عمومي، سال جديد نه فقط از نظر درآمد بهتر خواهد بود، بلكه همچنين از نظر كيفيت براي خدماتي كه ارائه مي شود، نيز تغييرات عمده اي در آن صورت خواهد گرفت. برخي از روندهايي كه در سال 2015 به واقعيت مي پيوندند عبارتند از:

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، جايديپ شرگيل- سرعت در صنعت ارتباطات به شدت در حال تغييري سرسام آور است، و اين امر شركت هاي روابط عمومي را مجبور كرده است كه تبديل به مشاوراني براي ارتباطات يكپارچه شوند.


امروز شركت هاي روابط عمومي در ابزارها و استعداد به اندازه اي سرمايه گذاري مي كنند كه تا پنج سال پيش حتي تصور آن نيز نمي شد. اين تنها راهي است كه مي توانند به عملكردي كلي براي برند تبديل شوند.4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


براي روابط عمومي، سال جديد نه فقط از نظر درآمد بهتر خواهد بود، بلكه همچنين از نظر كيفيت براي خدماتي كه ارائه مي شود، نيز تغييرات عمده اي در آن صورت خواهد گرفت. برخي از روندهايي كه در سال 2015 به واقعيت مي پيوندند عبارتند از:


1. بازاريابي: صنعت با استفاده از بازاريابي به عنوان يك بازيگر استراتژيك پيروز مي شود. براي اين، اثبات ارزش كاري كه ارائه شده است و سرمايه گذاري صحيح كليدي خواهند بود.


2. بودجه: بودجه مشتريان افزايش خواهد يافت، اما روابط عمومي راهي پشت تبليغات در سال 2015 باقي خواهد ماند. بودجه روابط عمومي در چند سال گذشته همچنان افزايش يافته است. صنعت دارد به شكل يكپارچه تبديل مي شود و به سرعت مشتريان در حال شناسايي همكاري در رشد خود با بخش هاي ديگر هستند.. در سال جاري افزايش بودجه حدود 20 درصد تخمين زده مي شود.


ارتباطات يكپارچه
بسياري از رشد منتهي به راهكارهاي يكپارچه ارائه شده در صنعت خواهد شد. منافع زيادي در اين امر وجود دارد. براي مثال، ارتباطات يكپارچه تعامل بالاتري را با مخاطبان به وجود مي آورد. يك فرصت براي تجربه برند از طريق رسانه هاي چندگانه. در حاليكه بسياري از مردم ارزش ارتباطات يكپارچه را مي شناسند، هماهنگي همچنان يك چالش باقي مي ماند. به سرعت انجام نمي شود. اين مي تواند گران تمام شود و چند نفر از ذينفعان را در هيئت مديره درگير نمايد.


تبليغات: تبليغات همچنان مورد اعتمادتر از روابط عمومي خواهد بود و در ارتباطات يكپارچه ركن اساسي را تشكيل مي دهد. تغيير درك متفاوت خواهد بود، اما يا بايد انجام دهيد يا بميريد. توانايي ما براي وارد كردن اعتبار به برند، تعامل صحيحي را ارائه مي دهد و روابط پايداري را مي سازد كه نياز است بر آن تاكيد شود. امام ما در ارزيابي فراتر از بينش اشتباه مي كنيم. اين دو جنبه توجه زيادي را در سال 2015 به خودشان جلب مي كنند.


تحقيق و بينش: ما نياز داريم كه دادده ها و بينش هاي محوري بيشتري را دريافت كنيم. اين است كه مي توانيم ارزش بيشتري را به مشتريان كسب و كار نشان داده و ارائه دهيم. در سال 2015، تحقيق و بينش به صورت يك امر لازم ظاهر مي شوند. داده و بينش نقش بيشتري را در شركت ها و استراتژي هاي ارتباطات به طور كلي بازي خواهند كرد. شركت هايي كه نمي توانند خودشان را با اين شرايط هماهنگ كنند دور خواهند شد و از بين خواهند رفت.


برنامه ريزي: برنامه ريزي بخشي از روند اصلي كسب وكار مي شود. مشتريان نياز به رويكردهاي علمي براي پاسخ به نيازهايشان دارند. شركت هاي تبليغاتي نهادي شده اند و چنين فرايندي براي دهه ها اتفاق افتاده است اما روابط عمومي اينگونه نشده، به جاي تكيه بر غريزه و تجربه، از سال 2015 توانايي براي اجراي كمپين ها به تنهايي كافي نخواهد بود. ما مي خواهيم كه محاسبه كنيم چگونه چنين اثري را ارزيابي مي كنيم. بينش ها، يكپارچگه سازي و تاثير چارچوبي كاري براي ارزش هاي استراتژيك به شمار مي روند.
 

منبع مرجع:  شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا