شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : سواد رسانه اي اندك، روابط عمومي ها منفعل
جمعه، 17 شهریور 1391 - 19:09 کد خبر:1526

به گزارش روز جمعه ايرنا، مهرداد خورسندي در نشست كارگاهي 'روابط عمومي، مردم و رسانه ها' در فرمانداري سميرم اظهار داشت: نداشتن سواد رسانه اي در جامعه امروز به ضعف در گفت و گو و برقراري ارتباط خوب با اطرافيان منجر مي شود.
 وي با اشاره به اينكه روابط عمومي تلاشي آگاهانه و با برنامه است، افزود: روابط عمومي محصول جهان جديد است و داشتن روابط عمومي قوي و كارآمد امتيازي ويژه براي هر نهاد، شركت و موسسه محسوب مي شود.
 اين مدرس دانشگاه با اشاره به اينكه روابط عمومي نقش چراغ جلوي خودرو را ايفا مي كند، تصريح كرد: هنوز هم در بيشتر سازمان ها بويژه در شهرستان ها به روابط عمومي ها اتاق هايي در حاشيه و زيرزمين ادارات اختصاص دارد.
 خورسندي اضافه كرد: هدف هر برنامه روابط عمومي نفوذ در افكار عمومي و تغيير و تثبيت طرز تلقي يا گرايش مردم نسبت به موسسه يا سازمان متبوع است.
 به گفته وي، امروز در خانواده ها نيز دچار ضعف در گفت وگوي چهره به چهره هستيم كه اين ضعف نيز ناشي از سواد رسانه هاي اندك خانواده هاست.
 وي از روابط عمومي بعنوان هنر هشتم در دنياي امروز ياد كرد و گفت: تاكيد بر اخلاق حرفه اي و تغيير نگرش نسبت به ارزش و جايگاه روابط عمومي ها مهمترين بخش دريافت اعتبار اين جايگاه از سوي مسوولان و مردم است.
 خورسندي در ادامه خبر نويسي و اطلاع رساني به موقع و مطلوب را يكي از وظائف روابط عمومي ها برشمرد و افزود: اين تعامل و هماهنگي در ارتباط با خبرنگاران بعنوان پل ارتباطي مردم و مسوولان نقش روابط عمومي ها را پررنگتر و مردم را نسبت به گزارش هاي ارائه شده آگاه مي كند.
 مدرس خبر و ارتباطات در دانشگاه هاي اصفهان، خبرنگاران سميرم را از فعالترين خبرنگاران شهرستاني دانست و اضافه كرد: استفاده از اين ظرفيت اثر خوب و ماندگاري براي معرفي استعداد ها و توانمنديهاي اين منطقه در سال هاي گذشته داشته است.
 به گزارش ايرنا، نبود پست مستقل سازماني و چند بخشي بودن روابط عمومي ها، ناشناخته بودن جايگاه و اهميت روابط عمومي در سازمان ها، مرتبط نبودن مدارك تحصيلي آموزشي افراد مشغول بكار در روابط عمومي ها و آشنايي محدود با رسانه هاي جمعي و خبرگزاري ها از مهمترين مواردي بود كه حاضران دراين كارگاه به آن اشاره كردند.