شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- فيسبوك اشاره كرده است كه يك تغيير به زبان بصري در حال ورود به عرصه جهاني است. اين تغيير حاوي يك زبان جديد جهاني مي باشد. زباني كه شامل عناصبر بصري (عكس ها، ايموجيز، برچسب ها و فيلم ها) مي شود و به طور فزاينده در تلفن هاي همراه به كار مي رود. در فقط دو سال گذشته، توليدات ويدئويي بر روي موبايل رشدي 532 درصدي را تجربه كرده اند (منبع: eMarketer) و در مجموع ويدئوي موبايل تخمين زده مي شود كه افزايشي 14 برابر را ميان سال هاي 2013 تا 2018 تجربه كند. (منبع: Cisco Systems). و در فيسبوك به طور ويژه:
• در طول سال گذشته، ميزان ويدئو از مردم و برندها در خبرخوان هاي اخبار افزايشي 3.6 برابر نسبت به سال هاي گذشته داشته است.
• به طور متوسط، بيشتر از 50 درصد از مردمي كه در ايالات متحده امريكا هر روزه به فيسبوك رجوع مي كنند، حداقل يك ويدئو را هر روز تماشا مي كنند.
• بخش قابل توجهي از مشاهده ويدئوها در فيسبوك از طريق موبايل انجام مي شود: در كل جهان 65 درصد.
با توليدات مردمي، يادداشت ها و افزايش بيشتر ويدئو، تركيب اخبار خبرخوان ها بازتابي از اين انقلاب رفتاري را نشان مي دهد؛ 76 درصد از مردم در ايالات متحده كه از فيسبوك هر روز استفاده مي كنند مايل هستند كه ويدئوهايي را در فيسبوك تماشا كنند.
فرصت هاي بيشتر برند
مارك دارسي، رئيس بخش خلاقيت فروشگاه فيسبوك مي گويد: «ابراز عقيده از طريق فيلم يكي از جنبه هاي اساسي است كه مي توانيد عشق را به زندگي مردم باز گردانيد. با رشد انفجاري ويدئو در فيسبوك، اين جذاب خواهد بود كه خبرخوان هاي اخباري را ببينيم كه تبديل به مركزي براي كشف اين كار شده اند. ما تنها شروع به باز كردن پتانسيل هاي چشم، صدا و حركت در جهان خبرخوان محور كرده ايم.»
براي بازاريابان، قابليت تحرك به برند فرصت هاي بيشتري براي دسترسي مردم به شكل بصري متحرك مي دهد كه فراتر از موانع زباني مي تواند از طريق صفحه با مردم در هر جايي و در هر زماني صحبت كند. براي مثال، كيت اسپيد اخيرا در نيويورك ويدئويي را به نام «در انتظار بازي» راه اندازي كرد، آنا كندريك در بسترهاي مختلف از قبيل فيسبوك براي روزهاي تعطيل تازه ها را معرفي مي كند. در كمتر از يك ماه، ويدئو به بالغ بر 9.9 ميليون نفر در جهان رسيد، و بالغ بر 1.8 ميليون بيننده و بالغ بر 49 هزار لايك، كامنت و به اشتراك گذاري را تجربه كرد. (از 13/11/14 تا 11/12/14).