شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- جريان مخاطبان اينترنت در جهان مي تواند به متخصصان روابط عمومي بينشي بدهد كه به چه سمتي حركت كنند. در اين اينفوگرافيك مي توانيد مشاهده كنيد كه اينترنت در سال 2015 به چه سمتي حركت كرده است و مبتني بر اين حركت، روابط عمومي به چه بخش هايي بايد بيشتر توجه خودش را معطوف كند.
نكته اي كه بايد در نظر داشته باشيد اين است كه اين آمار جهاني ممكن است گاهي اوقات فريب دهنده باشند. در ايران سايت هاي شبكه اجتماعي مانند يوتيوب كه بيشترين حجم ويدئو در آنها تماشا مي كنند فيلتر است. همچنين سرعت اينترنت به اندازه اي نيست كه پخش همزمان بتواند در ايران به طور مطلوب قابل دريافت باشد.
همچنين ماهيت ويدئو حجيم است و شايد ميزان محتوايي كه توسط متن منتقل مي شود بتواند به مراتب بيشتر باشد. با اين حال، هيچ كس نمي تواند منكر اثربخشي ويدئو بر مخاطبان شود. بنابراين اگر بخواهيم همسو با روندهاي جهاني در سال 2015 ميلادي حركت كنيم، بهتر است ويدئو را در دستور كار واحد روابط عمومي خودمان قرار دهيم.
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)
برگردان: گروه ترجمه شارا