شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نكته هاي كاربردي در مديريت ارتباطات بحران
چهارشنبه، 9 مهر 1399 - 00:01 کد خبر:1518
كمك به رسانه ها براي ملاقات باطرف هاي درگير درموضوع، مانند خانواده هاي قربانيان وشاهدان كه اين همكاري و گشودگي مي تواند درجريان خبري  تاثير مثبت بگذارد.

1 - انتخاب نخستين رسانه براي انتشار خبر و تصميم گيري بهنگام براي توجيه ديگر رسانه ها.

 

2 - انتشار نخستين خبر در كوتاه ترين زمان ممكن پيرامون بحران.

 

3- معرفي سخنگوي بحران.

 

4- گوش فرادادن به سوالات و ابهامات رسانه ها وپاسخگو بودن به آنها.  

 

5-  پيش بيني و برآورد تسهيلات ونيازهاي رسانه ها.  

 

6 - توجه به نياز ارتباط گران و بسط آن.

 

7-  فراهم آوري امكان بازديدهاي پشت صحنه براي رسانه ها از اقدامات و واكنش هاي فوق العاده كه نسبت به موضوع انجام گرفته است.

 

8- كمك به رسانه ها براي ملاقات با طرف‌هاي درگير در موضوع، مانند خانواده هاي قربانيان و شاهدان كه اين همكاري و گشودگي مي تواند در جريان خبري تاثير مثبت بگذارد.

 

9- سازماندهي تورهاي رسانه يي براي خبرنگاران، پيرامون مسوليت ها و وظايف آنان بگونه اي دوستانه و غير آمرانه تا نسبت به حساسيت هاي شرايط  بحران آشنا شده و از نقش خطير خود كمك به حل بحران آگاه شوند.

 

10- توجه ودقت كافي نسبت به اين امر كه رسانه ها براي انجام وظيفه  خود نيازمند كمك و مساعدت ونه  كنترل و حذف هستند.

 

 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)