شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مشاور رييس كل بانك مركزي: ساكنان محله روابط عمومي بايد مثبت نگر و زيبا نگر باشند
دوشنبه، 8 دی 1393 - 01:44 کد خبر:14978
مشاور رييس كل بانك مركزي طي سخناني گفت: ما محله اي به نام روابط عمومي داريم كه هر كس از در اين محله وارد مي شود ناچار است كه مثبت نگر و زيبا نگر باشد. زيرا غير از اين اگر بخواهد فكر كند نمي تواند نقش خود را ايفا كند.

مشاور رييس كل بانك مركزي در دومين نشست شوراي سياست‌گذاري "نخستين همايش بررسي نقش روابط عمومي و تبليغات در صنعت بانكداري"، با بيان اين مطلب گفت: محله اي به نام روابط عمومي داريم كه هر كس از در اين محله وارد مي شود ناچار است كه مثبت نگر و زيبا نگر باشد. زيرا غير از اين اگر بخواهد فكر كند نمي تواند نقش خود را ايفا كند.

 

سيدغلامرضا كاظمي دينان افزود: متاسفانه امروز ما شاهد برخي از دوستان روابط عمومي هستيم كه ديوار هستند كه بايد بدانند از محله روابط عمومي خارج هستند زيرا روابط عمومي هميشه پل است. 4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

وي گقت: ما بانكي ها هميشه براي ديگران همايش برگزار مي كنيم ولي هيچگاه براي خودمان همايشي برگزار نكرده ايم و هيچگاه نشان نداديم كه نقش ما چيست. نقشي كه روابط عمومي هاي سيستم بانكي در نظام بانكي دارند را هيچگاه براي مديران خود تبيين نكرده ايم و هيچگاه نشان نداديم كه اگر روابط عمومي در نظام بانكي نباشد موفقيتي حاصل نمي شود.

 

رييس انجمن روابط عمومي ايران در ادامه گفت: اميدوارم ديگر همكاران روابط عمومي در سيستم بانكي حمايت خود را در اين همايش داشته باشند. اگر ما از خودمان حمايت نكنيم ديگر نمي توانيم از ديگران توقع داشته باشيم. اين همايش مي تواند نقش ما را به مديران و سيستم بانكي بشناسد و مديران ما بدانند اگر ما را حمايت كنند مطمئناً ما آنها را يا بدون خسارت يا با كمترين صدمات به هدف شان مي رسانيم. به شرط اينكه ما را بشناسند، حمايت كنند و قبول داشته باشند.

 

وي با اشاره به اين موضوع كه اين همايش مي تواند اين حركت را ايجاد كند و بعد از اين همايش نگاه مديران به شما تغيير خواهد كرد، تصريح كرد:  هميشه سعي كنيم كيفيت را فداي مسائل ديگر نكنيم. مردم تشيص مي دهند. براي مثال كنفرانس بين المللي روابط عمومي نشان داد كه بسيار با ارزش است چرا كه اساتيد برجسته اي در آن حضور داشتند. اين همايش نيز به همين صورت است چرا كه اگر بدنبال پول و مسائل اين چنيني در برگزاري اين همايش باشيم به طور حتم كيفيت از بين خواهد رفت.

 

اين پيشكسوت روابط عمومي گفت: مساله تبليغات در سيستم بانكي متفاوت است. سيستم بانكي با شركت ها و سازمان هاي ديگر متفاوت است. ما نبايد دست به هر نوع تبليغي بزنيم. واقعيت اين است كه تبليغات ما بايد درست و سنگين باشد. ما بانك هستيم، پفك فروش و بستي فروش نيستيم. ما شناخته شده هستيم تمام شعب ما محل تبليغ ما است. لذا اين مواردي است كه توقع دارم در اين سمينار بحث شود كه آيا بايد تبليغ سيستم بانكي در زمين فوتبال باشد يا نه.

 

وي گفت: بحث ديگر اطلاع رساني و خبر رساني است. علت اينكه به سيستم بانكي حمله مي شود اين است كه نمي توانيم اخبار را به موقع اطلاع رساني كنيم و همين امر باعث مي شود تا به ديگران اجازه دهيم تا اخبار و اطلاعات ما را بر عليه سيستم بانكي استفاده كنند. در صورتي كه خدماتي كه يك سيستم بانكي به جامعه ارايه مي دهد، هيچ سازمان و ارگاني ارايه نمي دهد.

 

رييس انجمن روابط عمومي ايران با بيان اين مطلب كه مردم از ما توقع ديگري دارند، گفت: ما بايد با روابط عمومي ها كاري كنيم تا بتوانيم همكاران مان را قانع كنيم كه برخوردشان با مردم در شأن و شخصيت يك كارمند بانك باشد. شخصيت سيستم بانكي ايجاب مي كند كه مردم به اين سيستم طور ديگري نگاه كنند و اين وظيفه بر عهده ما روابط عمومي ها است.

 

وي در پايان گفت: ما بايد به كارمندان سيستم بانكي به گونه اي آموزش دهيم كه مشتري براي ما نعمت است. بايد اين را به همكاران القاء كنيم كه مردم صاحب ما هستند زيرا پول آنها است كه سيستم بانكي به جريان مي افتد و كار مي كند كه اگر اين اتفاق بيافتد مردم به ما اعتماد مي كنند. موفقيت يك سيستم به خصوص نظام بانكي اعتماد مردم به آن سازمان است.