شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 10 تاكتيك بي فايده روابط عمومي براي سال 2015
سه شنبه، 18 آذر 1393 - 15:45 کد خبر:14680
اينترنت و متعاقب آن چرخه 24/7 با يك كاهش ويژه در كاركنان گزارش گر در بسياري از رسانه هاي پخش در دهه گذشته روبرو شد كه طوفاني كامل در تغيير ويژه تاكتيك هاي روابط عمومي را نتيجه داد. اين تاكتيك ها براي آن زمان موثر و با ارزش بودند. اگر شما هنوز به اين تاكتيك ها تاسي مي جوييد، در سال 2015 بايد آنها را مورد بازنگري قرار دهيد تا بتوانيد سرمايه گذاري بهتري از زمان را براي دريافت نتايج بهتر انجام دهيد.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، لري ترنر، ويلسون- اينترنت و متعاقب آن چرخه 24/7 با يك كاهش ويژه در كاركنان گزارش گر در بسياري از رسانه هاي پخش در دهه گذشته روبرو شد كه طوفاني كامل در تغيير ويژه تاكتيك هاي روابط عمومي را نتيجه داد. اين تاكتيك ها براي آن زمان موثر و با ارزش بودند. اگر شما هنوز به اين تاكتيك ها تاسي مي جوييد، در سال 2015 بايد آنها را مورد بازنگري قرار دهيد تا بتوانيد سرمايه گذاري بهتري از زمان را براي دريافت نتايج بهتر انجام دهيد.


1. كمپين هاي روابط عمومي با اهداف اوليه ويروسي شدن را متوقف كنيد. شما به سادگي نمي توانيد طبيعت ويروسي يك كمپين را كنترل كنيد. همچنان كه شروع مي شود بايد به طور كامل تنظيم شده و بسياري از آن ستاره ها بسيار دور از كنترل شما هستند. مطمئنا، لذت بخش است كه مي توانيد نتيجه كار بخار ويروسي تان را ببينيد اما از تنظيمي كه آن را در ذهن خود داريد خودداري كنيد يا اينكه ممكن است شما بخشي از موضوع اصلي را از دست بدهيد. ارائه محتواي با ارزش و مرتبط براي بازار هدف شما چيزي است كه معمولا از دست داده مي شود.


2. ايميل انبوه را براي متقاعد كردن يك فهرست طولاني از گزارشگراني كه كت و شلوارشان را به يك خشكشويي مي دهند نفرستيد. بلكه تكليف خود را براي هر گزارشگر به طور مجزا انجام دهيد. مواد چاپ شده پيشين و جديد او را مطالعه كنيد، يادداشت هاي شبكه اجتماعي او را بخوانيد و زمينه هاي او را پيدا كنيد. بدانيد كه مخاطبان هر خبرنگار چه كساني هستند. آنگاه هر پيچ را براي آنها شخصي سازي و سفارشي ارسال كنيد. شما بايد تنها خبرنگاري را براي انتشار مطلب تان متقاعد كنيد كه معتقديد به احتمال زياد به محتواي مرتبط با تحقيق شما علاقه مند است.


3. از ترويج بيش از اندازه خود خودداري كنيد. اگر شما تمركز بر علايق كاملا مطابق، مرتبط، و به موقع محتوا با مخاطبان دقيق نداريد، گزارشگران شما را يك درخواست كننده مي بينند و بدين ترتيب اعتبار شما زير سوال خواهد رفت.


4. آن پسر بچه اي نباشيد كه مثل گرگ زوزه مي كشد، يك گزارش خبري را در هر زماني كه كوچكترين اتفاقي در شركت شما افتاد به اين دليل كه خبر ديگري نداريد، تهيه و منتشر نكنيد. گزارشگران از توجه كردن به شما باز خواهند ماند.


5. فراموش نكنيد كه از صداي حقيقي استفاده كنيد. اين بدان معناست كه از كلماتي كه بيان شده اند استفاده كنيد. روابط عمومي با گزارش مطبوعاتي شروع نشده است كه بخواهد با گزارش مطبوعاتي به پايان برسد. ترويج روابط كنيد، اين كار را مي توانيد از طريق رسانه هاي اجتماعي و در مورد افرادي كه ممكن است انجام دهيد.


6. از انتشار صرف اطلاعيه خودداري كنيد، و شروع به تعامل از طريق داستان سرايي نماييد.


7. خبرنگاران را اذيت نكنيد. به ويژه زماني كه مي دانيد آنها در آخرين فرصت ارسال مطالب شان هستند. بدانيد كه چه موقع آن فرصت آخر فرا مي رسد.


8. تنها بر رسانه هاي پخش تمركز نكنيد. همچنين خروجي هاي ديگري را كه به بهبود سئوي شما كمك مي كنند را مد نظر قرار دهيد. اما توجه كنيد كه چگونه مصرف رسانه اي را تكه تكه مي كنيد. اين امري ضروري است. پوشش خبري از نشريات كم اهميت تر مي تواند به شما كمك كند كه به علايق خود در ميان حوزه وسيع تري از گزارشگران دست پيدا كنيد.


9. تصور نكنيد كه شما تنها كسي هستيد كه يك برنامه پر مشغله دارد. اگر مي خواهيد مورد اعتماد تلقي شويد، منبعي قابل اعتماد باشيد، بي درنگ به گزارشگراني كه درخواست مي كنند پاسخ دهيد. اگر آن به اين معناست كه پايان كار خود را زمان بندي كنيد، حتما اين كار را انجام دهيد.


10. فرصت تبليغ را براي دريافت پوشش خبري از هيچ رسانه اي از دست ندهيد. اين رسانه ها مي توانند رسانه هاي اجتماعي، وبلاگ ها، كمپين هاي ايميلي را نيز در بر بگيرند. از داستان هاي خبري به عنوان مدرك اجتماعي در مورد وبسايت خودتان استفاده كنيد.


منبع: http://www.memphisdailynews.com/news/2014/dec/3/10-useless-pr-tactics-to-avoid-in-2015
منبع مرجع:  شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)