شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ظهور تكنولوژي هاي نوين عامل رشد و گسترش رسانه هاي اجتماعي
جمعه، 7 آذر 1393 - 07:28 کد خبر:14464
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- يك كارشناس رسانه گفت: تغييرات رسانه اي در عصر امروز، به مدد رشد و ظهور تكنولوژي هاي نوين در فضاي رسانه اي ايجاد شده است.

 

 احسان پوري كارشناس رسانه در گفتگو با  خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، گفت: امروزه فضاي نوين ارتباطي با رشد و گسترش تكنولوژي ارتباطي تغيير كرده و هر فردي مي تواند با داشتن وبلاگ، سايت و حتي يك صفحه اجتماعي با توليد محتوا از طريق يك كليك به مخاطبان زيادي اطلاع رساني كند.
 
اين كارشناس رسانه در ادامه گفت: اين تغييرات در عصر امروز، به مدد رشد و ظهور تكنولوژي هاي نوين در فضاي رسانه اي ايجاد شده است.
 
وي تصريح كرد: رسانه هاي اجتماعي مفهومي است كه با وجود آمدن و رشد شبكه هاي اجتماعي مجازي معرفي شده و مبتني بر اينترنت است.
 
پوري با اشاره به ويژگي ها و معيارهاي رسانه هاي اجتماعي گفت: نخستين گزينه اي كه در رسانه هاي اجتماعي مورد توجه قرار مي گيرد، زنده و پويا بودن اين شبكه ها است كه در ساير رسانه ها كمتر ديده مي شود.
 
وي ادامه داد: ويژگي اصلي رسانه هاي اجتماعي، اجتماع پذير بودن اين رسانه است، چرا كه اين اجتماع همانند جامعه اي كه رد حال نفس كشيدن است، زنده و پويا است.
 
اين كارشناس رسانه عنوان كرد: در رسانه هاي اجتماعي روزنامه نگار و چهره معروف و سرشناس ديگر ملاك نيست، بلكه قدرت ارتباط،‌تعداد لايك ها و تعداد دوستان در فضاي مجازي مد نظر است و افراد را مشهور مي كند.
 
پوري اضافه كرد: امروزه قدرت به فرد تعلق ندارد بلكه اين قدرت كاملا اجتماعي است اگر فرد در اين شبكه ها فعال باشد قدرت بيشتري دارد.
 
وي با بيان اينكه فضاي رسانه اي و ارتباطي دچار تغيير و تحول در سطح جهاني شده است، خاطر نشان كرد: تكنولوژي همان اندازه كه مي تواند فرصت باشد داراي بعد تهديد هم است بنابراين بايد براي اين موضوع راهكار  بينديشيم و از مزيت هاي اين تكنولوژي بهره گيريم و تجربه نشان داده است كه بدون تفكر و انديشه نتايج خوبي به همراه نخواهد داشت.