شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- محسن اميني در حاشيه بازديد از غرفه شارا در بيستمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها در گفتگوي اختصاصي با شارا اظهار داشت: «يك رسانه ي خوب منفعل نيست. متاسفانه بساري از رسانه ها انفعالي رفتار مي كنند. ارتباط بين روابط عمومي و رسانه ها يك ارتباط دو طرفه است كه متاسفانه در برخي از جاها اين ارتباط برعكس شده است.»
وي تصريح كرد: «تعامل بين روابط عمومي و رسانه بستگي به ساختار روابط عمومي و افراد مرتبط و استراتژي خود سازمان دارد. به اين معنا كه اگر ما به صورت كلان به خرد نگاه كنيم، اول استراتژي سازمان، بعد روابط عمومي و در نهايت شيوه عملي است كه روابط عمومي آن سازمان به كار مي برد.»
استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي عنوان كرد: «در برخي از سازمان ها تعامل بين روابط عمومي و رسانه وجود دارد كه البته ايده آل نيست و يكي از دلايل آن مربوط به سياست هاي كلي سازمان ها است كه نيازي به اين ندارد كه با رسانه ها ارتباط برقرار كند. ولي در جايي كه استراتژي پاسخگويي به مردم است، اين ارتباط بايد برقرار شود.»