شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- ساختار روابط عمومي ها بايد نسبت به تغيير و تحولات در عرصه هاي مختلف جامعه حساسيت ويژه اي داشته باشد و از آنها استفاده مطلوب و بهينه را ببرد.
محمد ناصري رئيس روابط عمومي شركت ملي نفت ايران در بازديد از روابط عمومي شركت نفت مناطق مركزي ايران و جلسه هم انديشي روساي روابط عمومي شركت ملي نفت ايران و شركت هاي تابعه با اشاره به نقش روابط عمومي در استفاده از امكانات و تكنولوژي هاي جديد ارتباطي براي فرهنگ سازي اظهار داشت : با توجه به نقش و رسالت پيشگام بودن روابط عمومي ها ، آنها بايد از تحولات فكري ، فرهنگي و تكنولوژيك در راستاي فرهنگ سازي استفاده نمايند كه يك نمونه از آن را مي توان در شاخصه استفاده از تكنولوژي هاي نوين براي پيشبرد مقاصد فرهنگي اشاره كرد.
وي افزود : زيستن در زمانه و عصري كه مولفه آن بر مبناي اطلاعات و ارتباطات دو سويه و تعاملي است ، رسالت و نقش كليدي روابط عمومي ها از لحاظ كار كيفي و ارتباطي نمود بيشتري پيدا مي كند. با وجود اين ارتباط تعاملي بامجموعه هاي سازمان و با استفاده از نظرسنجي و نيازسنجي كاركنان و انتقال آن به مجموعه مديريت وظيفه ارتباطي خود را به انجام مي رساند.
رئيس روابط عمومي شركت ملي نفت ايران با مقايسه وضعيت موجود و مطلوب روابط عمومي ها خاطرنشان كرد : براي ارتقاء جايگاه روابط عمومي ها و رسيدن به جايگاه مطلوب و ايده آل در گام نخست بايد به واقعيت هاي موجود توجه داشت و دست به امكان سنجي خود زد و با قياس آن با وضعيت مطلوب چارچوب حركتي خود را ترسيم نماييم.
ناصري با تبيين لزوم جايگاه تفكر سيستمي و برنامه محور در روابط عمومي تصريح كرد : يك روابط عمومي موفق و كارآمد بر مبناي تفكر سيستمي و برنامه محور بنا شده است و آمد و رفت مديران نبايد اين برنامه و سيستم را دچار تغيير بنيادي سازد . مهمترين آفت اين تفكر ، شخص محوري به جاي داشتن اهداف كلان و بلندمدت سازماني است.
وي ركن بعدي تفكر سيستمي را داشتن قدرت پيش بيني وقايع در سازمان و انتقال آن به مجموعه مديريت برشمرد و اظهار داشت: از نكات ديگري كه درمديريت سيستماتيك و برنامه محور حضوردارد ، داشتن قدرت تحليل و پيش بيني حوادث و وقايع در سازمان و انتقال آن به مديريت و رسيدن به يك راه حل استراتژيك و مشاورت فرهنگي مديران ارشد است.
رئيس روابط عمومي شركت ملي نفت ايران در رابطه با كرامت و حرمت كاركنان به عنوان مهمترين دارايي و سرمايه هر سازمان تصريح كرد : كرامت و حرمت انسانها در دو بخش كاركنان و ارباب رجوع به عنوان يك مولفه فرهنگي در راس امور كاري هر سازمان مي تواند باعث تحول بنياني در پيشبرد اهداف آن سازمان ايفا نمايد . اگر كاركنان اين حس را داشته باشند كه مجموعه سازمانها به آنها به عنوان بخشي از يك خانواده بزرگ مي نگرد ، تعلق سازماني و انگيزه كاري و خدمترساني مضاعف در آنها شكل مي گيرد.
به گزارش روابط عمومي شركت نفت مناطق مركزي ايران ، آقاي ناصري با تشريح اهميت و جايگاه شركت نفت مناطق مركزي ايران به عنوان محور توليد گاز در كشور و حوزه گسترده فعاليت آن ، لزوم توجه جدي به پوشش فعاليت كاركنان در مناطق عملياتي را خواستار شد و افزود : با توجه به حوزه فعاليت و گستردگي شركت نفت مناطق مركزي ايران ، بايد برنامه ريزي و ماموريت متناسب با آن در نظر گرفت و سمت و سوي تهيه اخبار و گزارشها را به استفاده از نظرات كارشناسان خبره و گمنام سوق داريم كه در بدنه سازمان و مناطق عملياتي مشغول فعاليت هستند و داراي تجارب ذيفيمتي بوده كه مي توان از اين تجارب نيز به صورت مستند ثبت و ضبط نمود.
بر اساس اين گزارش در اين نشست هم انديشي روساي روابط عمومي شركت ملي نفت ايران و شركت هاي تابعه كه در شركت نفت مناطق مركزي ايران برگزار شد ، سركار خانم نوشين نجار مشاور مديرعامل شركت ملي نفت ايران در امور بانوان,آقايان امير محمد منطقي رئيس روابط عمومي شركت نفت و گاز پارس و فريدون دليري رئيس روابط عمومي شركت مهندسي و توسعه نفت ، رئيس روابط عمومي شركت ملي نفت ايران را همراهي نمودند.