شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- «جواد افتاده» در حاشيه بازديد از غرفه شارا در بيستمين نمايشگاه مطبوعات با بيان اين مطلب اظهار داشت: «برخي از سازمانها (روابط عموميها) آنها را در اختيار دارند و رسمي و غير رسمي در آنها فعاليت ميكنند اما برخي ديگر همچنان منتظر اتفاقي ديگر هستند. اما به واقع مشكل روابط عموميها اين نيست. بلكه عزم و نگاه جدي براي فعاليت در آنها وجود ندارد.»
وي افزود: «رسانهها و شبكههاي اجتماعي ديگر واژههاي غريبي نيستند، واژههايي هستند كه كم كم از حالت «ميوه ممنوعه» خارج و در سبد كالاي سازمانها و شركتها حضور چشمگير دارند. اما هنوز جايگاه، كاربرد و حتي رسميت آن مشخص نيست.»
مدرس دانشگاه و تحليلگر رسانههاي اجتماعي با بيان اينكه روابط عمومي به عنوان آينه تمام نماي سازمان با «مخاطبان» آن ارتباط دارد، تصريح كرد: «با ظهور رسانه هاي اجتماعي (همانند فيس بوك، توييتر، يوتيوب و ويكيپديا) كاربران دوباره تغيير چهره دادند و اين بار در قالب «كاربران توليد كننده محتوا» به فعاليت در بستر اينترنت مي پردازند و حال آنها به «كاربران تحليل كننده محتوا» تبديل شده اند و معلوم نيست در دو سال آينده شاهد ظهور چه نوع كاربري باشيم.»
افتاده عنوان كرد: «رسانه هاي اجتماعي مبدا كاملا نامتمركز دوسويه گفت و گو هستند؛ فعاليت آنها منحصر به فرد، جذب كننده بازارها ي كوچك است، آنها جايگزيني براي رسانه هاي سنتي نيستد بلكه اضافه بر آنها هستند. روابط عمومي حرفه اي نياز دارد كه بيشتر در رابطه با مزاياي ارتباطات بر پايه مكالمه بحث كند و يا مي تواند در برابر حملات بيدار باشد.»
مدرس دانشگاه و تحليلگر رسانههاي اجتماعي ابراز داشت: «آنچه كه مسلم است، روابطعموميها متولي رسانههاي اجتماعي در سازمانها هستند. روابط عموميهاي ايران اگر حسابها و پروفايلهاي سازمانها را در رسانههاي اجتماعي ايجاد نكنند، كاربران به جاي آنها اقدام ميكنند. به جاي آنها پيام منتشر ميكنند و حتي خودشان نيز پاسخ ميدهند.»