شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- حسن ربيعي در حاشيه بازديد از غرفه شارا در بيستمين نمايشگاه مطبوعات در گفتگوي اختصاصي با شارا با بيان اين مطلب تصريح كرد: « گرچه روابط عمومي از ابزار رسانه براي رسيدن به اهداف خود استفاده مي كند و ابزار بسيار مناسبي هم است اما رسانه براي ترويج فرهنگ ارتباطات و روابط عمومي كمتر اين موضوع را مورد توجه قرار مي دهد.»
وي با بيان اينكه يكي از ابزارهاي مهم مجموعه هر روابط عمومي در سازمان ها و نهادها رسانه ها هستند، اظهار داشت: «روابط عمومي ها با بهره گيري از ظرفيت هاي رسانه اي پيام و اهداف سازمان را براي مردم، جامعه، گروه هاي هدف تعريف و تشريح مي كنند. تعامل بين رسانه و روابط عمومي معمولا يك تعامل دو طرفه است. به اين معنا كه اين دو لازم و ملزوم يكديگر هستند و در صورتي كه بتوانند ارتباطات خود را هدفمند و بر اساس برد طرفين تنظيم كنند كه منافع طرفين در ارتباط با توليد و انعكاس و پوشش توانمندي ها و دستاوردهاي موسسه رعايت شود، فكر مي كنم موفقيت براي هر دو طرف حاصل شود.»
مديركل روابط عمومي و اموربين الملل سازمان اوقاف و امورخيريه كشور افزود: «گرچه رسانه ها مسئوليت سنگين تري را بر عهده دارند كه تنظيم، جهت دهي ورضايتمندي افكار عمومي است كه البته همه ي اينها در فعاليت ها و شرح وظايف روابط عمومي ها هم نهفته است. زيرا روابط عمومي ها مسئوليت افكار جامعه هدف هر سازمان را بر عهده دارد وپل ارتباطي ميان جامعه و سازمان مورد هدف است.»
ربيعي عنوان كرد: « به نظر من ارتباطات در شرايط فعلي ارتباطات وسطح تعاملات در شرايط حاضر مناسب است ولي خود مجموعه روابط عمومي ها در كشور توسط رسانه ها خوب تبيين نمي شوند. كه به نظر من اشكالي كه در حال حاضر در رابطه با تعامل بين روابط عمومي و رسانه وجود دارد، اين است كه رسانه ها وظايف خود را در غبال روابط عمومي آنطور كه شايسته است انجام نمي دهند.»