شمار خطاهاي تكنيكي و تاكتيكي روزنامهنگاران به ويژه روزنامهنگاراني كه در عرصه اقتصادي فعاليت ميكنند، گاه آنقدر پيامدهاي غيرقابل جبراني دارد كه ميتواند با اطلاعرساني غيرواقعي سرنوشت زندگي مخاطبان عام و خاص را به مخاطره بياندازد، چرا كه خطاهاي روزنامهنگاران زمينه اتخاذ تصميمهاي مالي مخاطبان را فراهم ميسازد. جداي از اين، خطاي پيدا و پنهان روزنامهنگاران، از اعتبار رسانه به عنوان يك سرمايه اجتماعي ميكاهد. همين واقعيت، انگيزهاي شد براي نگارش دو كتاب جديد در روزهايي كه در حرفه روزنامهنگاري ايراني، كتاب اندكي به بازار ميآيد.
بر اين اساس، دو كتاب «مفاهيم كاربردي در روزنامهنگاري اقتصادي» با هدف آگاهي جويندگان و فعالان عرصه خبررساني به ويژه روزنامهنگاري اقتصادي با مفاهيم اصلي اين حوزه و «خطاهاي رايج در روزنامهنگاري اقتصادي» با هدف شناسايي و رفع خطاها در ابعاد نوشتاري، مفهومي و رفتاري از سوي «محسن ايلچي» و «غزاله طايفه محمودي» تاليف شده است. اين دو كتاب در قطع رقعي از سوي انتشارات چالش به بازار عرضه شده است.
در مورد 54 صفحه كتاب اول كه به عمد براي آنكه مورد توجه مخاطبان پرمشغله خود قرار گيرد، كوتاه نوشته شده است، به مفاهيم كاربردي و بنيادي اشاره شده است كه روزنامهنگاران اقتصادي يا هر علاقمند ديگر به اين حوزه تخصصي، بايد اين گروه از مفاهيم را ياد بگيرد.
كتاب دوم كه به نظر ميرسد بيشتر مورد توجه حرفهايهاي اين حوزه قرار بگيرد، كتابي است در 92صفحه كه به خطاها يا به اصطلاح گافهاي روزنامهنگاران اقتصادي و حقههاي نگارشي اشاره شده است. اين واقعيت را نميشود پنهان كرد كه با وجود اينكه مسايل اقتصادي در جامعه ايراني اولويت روزافزوني پيدا كرده است، اما در حوزه رسانه آنقدر توسعه چشمگيري نداشتهايم. علاقهمندان به تهيه اين كتابها ميتوانند با شماره تلفن 66414610 تماس حاصل فرمايند.