شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : بانكداري تلفن همراه: روبرو شدن خدمات مالي با كيف پول الكترونيكي
سه شنبه، 20 آبان 1393 - 12:45 کد خبر:14147
بانكداري تلفن همراه يك انقلاب با جنبه هاي بسيار و بازيكنان بسياري در ميدان جنگ است. بازيكنان اصلي به غير از بانك ها هستند؛ شركت مخابرات، شركت هاي اينترنت و فن آوري، خرده فروشان، و ديگران همه بخشي از اين ميدان جنگ در بانكداري تلفن همراه هستند.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- GEMALTO، رهبر جهان در امنيت ديجيتال، با يك راهنماي نوآورانه تلفن همراه، راهنماي پرداخت GEMALTO Netsize معرفي كرده است تا به ارايه بينشي از اين نوع بانكداري براي كاربران، اپراتورهاي تلفن همراه، بانك ها، شركت هاي كارت اعتباري و بازرگانان كمك كند.


GEMALTO- «محبوبيت گوشي هاي هوشمند افزايش در استفاده از تلفن همراه را نشان مي دهد.» به همين دليل است كه اين راهنما تصوير بزرگي از امنيت تلفن همراه، هويت، حفظ حريم خصوصي و تجارت اجتماعي را بررسي مي كند، در حالي كه بر روي كيف پول تلفن همراه، در برنامه هاي خرد و انتقال پول، صدور صورت حساب اپراتور و پيام رساني، و همچنين ارتباطات ميداني نزديك(NFC) تمركز مي كند.


محبوبيت گوشي هاي هوشمند و دسترسي به ارتباطات داده ها، دستگاه هاي تلفن همراه ارزشمندي را براي خريد مصرف كنندگان، بانكداري شخصي، معاملات تجاري، و پرداختي هاي نظير به نظير را ايجاد كرده اند.


مشتريان از تلفن همراه براي لذت بردن از خدمات ارايه شده توسط مشاغل و ارايه دهندگان اطلاعات استفاده مي كنند، در نتيجه اپراتورهاي تلفن همراه فرصت هاي اضافي را براي درآمد زايي از طريق خدمات شبكه خود ارايه مي دهند.


دستگاه هاي تلفن همراه شكل حياتي از ارتباطات جهاني امروز هستند. VISA تخمين زده است كه تا سال 2020، پرداخت هاي تلفن همراه بيش از 50 درصد از معاملات كاربران تلفن همراه را تشكيل مي دهد. اين روند نياز دارد كه صنايع براي موفقيت تجاري خود يك استراتژي تلفن همراه را جايگزين كنند.


بانكداري تلفن همراه: روبرو شدن خدمات مالي با كيف پول الكترونيكي
گزيده اي از كتاب:

بانكداري تلفن همراه يك انقلاب با جنبه هاي بسيار و بازيكنان بسياري در ميدان جنگ است. بازيكنان اصلي به غير از بانك ها هستند؛ شركت مخابرات، شركت هاي اينترنت و فن آوري، خرده فروشان، و ديگران همه بخشي از اين ميدان جنگ در بانكداري تلفن همراه هستند.


بانكداري تلفن همراه يك اقتصاد در حال تغيير شكل با معرفي سيستم مالي به ميليون ها مصرف كننده است. در تعدادي از كشورها، شركت هايي كه بازارهايي را بدست آورده اند، بانك ها نيست؛ به جاي آنها، ارتباطات هستند كه منجر به ايجاد اين راه ها شده اند.


از هم اكنون تا ده يا بيست سال آينده، بانكداري تلفن همراه در همه جا حضور خواهند داشت و بخش شفافي از زندگي مصرف كنندگان خواهند بود. اين شركت و يا به احتمال زياد اين كنسرسيوم كه صاحب اين روند است نه تنها از معاملات خود، بلكه از تمامي اطلاعاتي كه تجارت تلفن همراه براي مصرف كنندگان و مزاياي خود ايجاد مي كنند، سود مي برند. كساني كه موفق به دريافت يك پرش در بانكداري تلفن همراه نخواهند شد، پشت سر گذاشته مي شوند.


چالش هايي براي بازيكنان غير بانكي. بانك با رقباي جديد در خارج از بانك (گوگل، اينتويت، مايكروسافت، پي پال، و اسكور) روبرو است كه مجبور به بدست آوردن كنترل هستند. آيا بانك اين بازيكنان را به عنوان همكاران و يا رقبا در نظر گرفته است، تعدادي از همكاري در اين صنعت با كنسرسيوم اين صنعت تازه شكل گرفته همراه هستند، همه ي رقابت براي نفوذ كمي كه مهارت ها و دانش به اشتراك مي گذارند، ممكن است فراهم شود.


چالش هاي نظارتي. بانكداري تلفن همراه با تعدادي از چالش هاي نظارتي مواجه است. سوالاتي در مورد اينكه آيا تمامي موسسات مالي كه بانك نيستند بايد مجاز به ارايه خدمات بانكي بدون دخالت يك بانك هستند، با وجود اختيار براي تراكنش هاي الكترونيكي؛ چه قوانين بانكي يا اختيارات مخابراتي داشته باشند يا نه، بانك مركزي چگونه مي تواند عرضه پول را كنترل و از پول شويي جلوگيري ، برخي از سوالات كه هنوز هم نياز به توضيح دارد.

 

منبع مرجع: پي آر بنكينگ