شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مدير روابط عمومي مؤسسه جام جم: روابط عمومي رسانه اي با روابط عمومي نهادي متفاوت است
دوشنبه، 19 آبان 1393 - 23:45 کد خبر:14141
جنس كار وفعاليت روابط عمومي در مطبوعات با روابط عمومي نهادها، وزارتخانه ها و ارگان ها مقداري متفاوت است. دليل ان هم از اينجا نشأت مي گيرد كه شاكله اصلي هر روزنامه، به دليل اينكه هيات تحريريه بايد به محتواي خبر دسترسي پيدا كند، بايد از خروجي ارگان ها و نهادهاي دولتي و خصوصي مطلع شوند.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- سيد اكبر يعقوبي در حاشيه برگزاري بيستمين نمايشگاه مطبوعات در گفتگوي اختصاصي با شارا اظهار داشت: «جنس كار وفعاليت روابط عمومي در مطبوعات با روابط عمومي نهادها، وزارتخانه ها و ارگان ها مقداري متفاوت است. دليل ان هم از اينجا نشأت مي گيرد كه شاكله اصلي هر روزنامه، به دليل اينكه هيات تحريريه بايد به محتواي خبر دسترسي پيدا كند، بايد از خروجي ارگان ها و نهادهاي دولتي و خصوصي مطلع شوند.»


وي افزود:«طبيعتاً ارتباط اين خروجي ها با محتواي كاري كه در مجموعه فعاليت خود دارند، مي توانند به نحو احسن بر روي پايگاه هاي خبري خود اطلاع رساني شود و يا اينكه از خبرنگاراني دعوت كنند كه حوزه هاي خبري آنها را پوشش دهند. در نتيجه روابط عمومي ها در روزنامه مي توانند اين پل ارتباطي را بين هيات تحريريه و روابط عمومي نهادها و ارگان هاي ديگر برقرار كنندو خبر در نهايت صحت، درستي و اعتبار خبري براي مخاطب عرضه شود.»


مدير روابط عمومي مؤسسه جام جم با اعتقاد به اينكه نمايشگاه مطبوعات فرصتي براي ايجاد ارتباط نزديك با مخاطبان است، گفت: «در نمايشگاه مطبوعات ما فعاليت هاي رسانه اي داريم به اين مفهوم كه در رساندن خبر و آگاهي دادن از نحوه ي فعاليت هاي هر يك از ارگان ها و نهادها، تمام تلاش خود را انجام دهيم و روابط عمومي هايي كه نقش اصلي را در ارگان ها بازي مي كنند، حتما در مجموعه نمايشگاه حضور داشته باشند و در ارتباط نزديك با مخاطب خود قرار گيرند.»


يعقوبي تصريح كرد: « روابط عمومي ها با حضور خود در نمايشگاه مطبوعات مي توانند آنچه كه خودشان به عنوان خبر به آن مي پردازند و در پايگاه اطلاع رساني خود نشر مي دهند را به مردم انتقال دهند و در نتيجه آثار حضور آنها در بين مخاطبين خود پربار و پرثمر خواهد بود. در عين حال از نزديك با فعاليت هاي خبري رسانه ها بيشتر آشنا مي شوند، گويي كه آنها هم به نوعي كار خبر را انجام مي دهند، ولي به نوعي در كيفيت و محتواي خبر به صورت تخصصي حضور ندارند. در نتيجه لازم است كه از نزديك شاهد فعاليت هاي آنها باشند و چيدمان خبري را حس كنند.»