شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روابط عمومي و رسانه؛ دو بال دانش ارتباطات
یکشنبه، 18 آبان 1393 - 17:16 کد خبر:14112
سردبير روزنامه "صنعت ما" در بازديد از بيستمين نمايشگاه مطبوعات در گفتگوي اختصاصي با شارا، روابط عمومي و رسانه را مانند دو بال دانش ارتباطات دانست و تصريح كرد: « وقتي از دانش ارتباطات صحبت مي كنيم، بايد به اين دوبال يعني دانش روزنامه نگاري و روابط عمومي توجه كنيم. دانش ارتباطات نمي تواند تا زماني كه اين دوبال هماهنگ با يكديگر كار نكنند و پرواز خوبي را براي اين علم داشته باشند، اوج بگيرد.»



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- سردبير روزنامه "صنعت ما" در بازديد از بيستمين نمايشگاه مطبوعات در گفتگوي اختصاصي با شارا، روابط عمومي و رسانه را مانند دو بال دانش ارتباطات دانست و تصريح كرد: « وقتي از دانش ارتباطات صحبت مي كنيم، بايد به اين دوبال يعني دانش روزنامه نگاري و روابط عمومي توجه كنيم. دانش ارتباطات نمي تواند تا زماني كه اين دوبال هماهنگ با يكديگر كار نكنند و پرواز خوبي را براي اين علم داشته باشند، اوج بگيرد.»


ناصر بزرگمهر افزود: «در كشور ما نيز از نظر علمي و دانشگاهي در دوره هاي كارشناسي تا دو سال اول تمامي واحدهاي درسي مشترك است و در نهايت در دانشگاه انتخاب مي كنيم كه به كدام شاخه يعني روزنامه نگاري و يا روابط عمومي بپيونديم.»


سردبير روزنامه "صنعت ما" اظهار داشت: «در حوزه اجرايي نيز در كار روابط عمومي نيز به طور طبيعي مي بينيم كه خبرنگاراني از وزارتخانه ها به روابط عمومي مي پيوندند و افرادي از روابط عمومي ها نيز به رسانه ها و مطبوعات كشور ملحق مي شوند. در نتيجه اين مسئله نشان مي دهد كه اين دو حوزه بيش از اندازه در هم تداخل دارند و در هم تنيده شده اند.»


بزرگمهر با بيان اينكه افرادي در هر دو حوزه موفق هستند كه بتوانند روابط مناسبي را برقرار كنند، گفت: به دليل اينكه روابط عمومي و رسانه تا اين اندازه به هم نزديك هستند، ناچار هستيم تعامل بين اين دو را به يك تعامل مناسب برسانيم و هر حوزه اي وظايف خود را بدرستي انجام دهد بدون اينكه به حوزه ديگري به اصلاح باج دهد.»


وي با اعتقاد بر اينكه نمايشگاه مطبوعات، فرصت طلايي براي ارتباط بيشتر روابط عمومي ها و رسانه ها است، عنوان كرد: «نمايشگاه مطبوعات يك فرصت طلايي براي اين است كه روابط عمومي ها و رسانه ها با يكديگر مرتبط شوند و اگر آشنايي با هم ندارند اين شناخت به وجود آيد. اگر روابط عمومي ها بتوانند با توانمندي هاي رسانه هاي مكتوب يعني روزنامه، هفته نامه و مجلات آشنا شوند و رسانه هاي مكتوب نيز بتوانند با كمك روابط عمومي ها ببيند در كجا مي توانند خود را مطرح كنند، مي توانند خوراك اوليه خود را از طريق روابط عمومي هايي كه در اين نمايشگاه مستقر هستند شناسايي كند.»