شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : كاربران بانكداري تلفن همراه تا سال 2017 چهار برابر مي شوند
جمعه، 9 آبان 1393 - 11:47 کد خبر:13992
بيش از 80 ميليون نفر از مردم شرق ميانه و آفريقا تا سال 2017 به كاربران بانكداري تلفن همراه تبديل مي شوند. كاربران بانكداري تلفن همراه شرق ميانه و آفريقا تا سال 2017 به چهار برابر يعني حدود 82.1 ميليون كاربر تبديل خواهند شد. اين گزارش همه آنچه كه شما در مورد بانكداري تلفن همراه مي خواهيد مانند چالش هاي، فرصت ها و چگونگي راهنمايي استفاده از آن را نشان مي دهد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- بيش از 80 ميليون نفر از مردم شرق ميانه و آفريقا تا سال 2017 به كاربران بانكداري تلفن همراه تبديل مي شوند. كاربران بانكداري تلفن همراه شرق ميانه و آفريقا تا سال 2017 به چهار برابر يعني حدود 82.1 ميليون كاربر تبديل خواهند شد. اين گزارش همه آنچه كه شما در مورد بانكداري تلفن همراه مي خواهيد مانند چالش هاي، فرصت ها و چگونگي راهنمايي استفاده از آن را نشان مي دهد.

به گزارش شارا به نقل از گروه ترجمه پي آر بنكينگ، تريسي وبر، مدير عامل سيتي گروپ براي مصرف كنندگان اينترنت و بانكداري تلفن همراه در شمال امريكا مي گويد: « يك اتفاق بزرگ نيست كه در آينده رخ دهد، بلكه يك اتفاق بزرگ در حال جريان است.»
كاربران بانكداري تلفن همراه خاورميانه و شرق آفريقا انتظار دارند كه تعداد كاربران از 198 ميليون نفر به سرعت بالا رود و تا سال 2017 به 821 ميليون نفر برسد. در طول پنج سال گذشته كشورهاي در حال توسعه رشد قابل توجهي در استفاده از فن آوري تلفن همراه را تجربه كرده اند.


بازارهاي در حال ظهور نه تنها امكانات جديدي را براي بانكداري سنتي ارايه مي دهند بلكه ظرفيت بالقوه اي را براي تحول در بانكداري پيشنهاد مي كنند.
با توجه به تحقيقات جوپيتر، بيش از 1 ميليارد كاربر بانكداري تلفن همراه تا پايان سال 2017 وجود خواهد داشت كه در مقايسه با سال جاري چيزي حدود بيش از590 ميليون نفر است. در حالي كه پيش بيني 1 ميليارد كاربر در سال 2017 نشان مي دهد كه كمتر از 15 درصد از مشتركين تلفن همراه، يعني در حدود نيمي از مشتركين تلفن همراه بدون خدمات بانكي با دسترسي محدود به خدمات مالي سنتي باقي مي مانند.


بانكداري تلفن همراه بر كشور توسعه يافته و كشورهاي در حال توسعه تأثير مي گذارد.
برخي از بزرگترين پيشرفت ها در كشورهاي در حال توسعه اتفاق مي افتد، جايي كه بانكداري تلفن همراه گريزي از بانكداري سنتي براي ارايه خدمات به ميليون ها نفر از مشترياني است كه داراي خدمات بانكي تلفن همراه نيستند. در كشورهاي توسعه يافته، بانكداري تلفن همراه فاصله عميقي را نسبت به مدل كسب و كار بانكي ارايه مي دهد، با اين وجود پتانسيل گسترده اي را نيز به عنوان يك كانال براي محصولات و خدمات جديد و موجود، به ويژه از طريق اعمال نفوذ از داده هاي بزرگ ارايه مي دهد.


محمد انيس چِملي مدير بازرگاني بخش مخابرات در GEMALTO شرق ميانه مي گويد:
« انتظار مي رود كه درآمد صدور صورتحساب تلفن همراه در سراسر جهان در حدود 13 ميليارد دلار تا سال2017 افزايش يابد.»

در همين حال، شركت تحقيقات تكنولوژي گارتنر پيش بيني كرد كه ارزش معامله پرداخت تلفن همراه در سراسر جهان به 235.4 ميليونUSD در سال 2013 خواهد رسيد كه در مقايسه با سال 2012 افزايش 44 درصدي خواهد داشت يعني چيزي در حدود 163.1 ميليونUSD . در حالي كه تعداد كاربران پرداخت تلفن همراه در سراسر جهان در سال 2013 به 245.2 ميليون نفر مي رسندكه 2008 ميليون نفر بيشتر از سال 2012 مي باشد.
 

مرجع: پي آر بنكينگ