شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نشست مديران روابط عمومي كميته امداد شهرستان‌هاي استان كردستان/ روابط عمومي پايگاه اطلاعاتي و ارتباطي سازمان است
شنبه، 3 آبان 1393 - 14:20 کد خبر:13856
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- قائم مقام كميته امداد كردستان با بيان اينكه يكي از مباني توسعه هر سازماني، روابط عمومي است، گفت: روابط عمومي حكم هويت بخشي به سازمان را دارد.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- قائم مقام كميته امداد كردستان با بيان اينكه يكي از مباني توسعه هر سازماني، روابط عمومي است، گفت: روابط عمومي حكم هويت بخشي به سازمان را دارد.


به گزارش خبرگزاري آريا، رضا طاهري در جمع مديران روابط عمومي كميته امداد شهرستان‌هاي استان كه در سنندج برگزار شد، اظهار كرد: يكي از مباني توسعه هر سازماني، روابط عمومي‌ها هستند كه حكم هويت بخشي به سازمان را دارند.


وي توسعه همه جانبه و تعالي روزافزون روابط عمومي‌ها در كشور و استان را ضروري خواند و بيان داشت: امروزه كمتر سازماني وجود دارد كه روابط عمومي نداشته باشد و اين نشان از اهميت و نقش اين واحد در تحقق اهداف و ترقي هر سازمان و دستگاهي است.


قائم مقام كميته امداد امام خميني كردستان تصريح كرد: روابط عمومي چشم، گوش و قلب سازمان هستند و با تاثيري و تعامل سازنده‌اي كه به صورت درون و برون سازماني با مخاطبين و كاركنان هر دستگاهي دارند نقش مهمي در پويايي و حركت روبه جلوي سازمان داشته است.


طاهري با بيان اينكه سازمان‌ها و دستگاه‌ها همواره بايد از محيط پيرامون خود تاثير گرفته و بر آن تاثير بگذارند اظهار كرد: تبليغات به عنوان يكي از مهم ترين شاخصه‌هاي موفقيت دستگاه‌ها و سازمان‌هاي مختلف همواره مورد توجه بود است.


وي تصريح كرد: اما توجه به اين مهم كه تنها تبليغاتي ارزشمند هستند كه منجر به ايجاد نگرش و تغيير رفتار در افراد شود وگرنه از كاركرد و تاثيرگذاري كافي برخوردار نيست.


وي با اشاره به اينكه در دنيا امروزي تنوع ابزار تبليغاتي بسيار زياد بوده كه روابط عمومي‌ها به عنوان قلب هر سازمان و نهادي بايد از اين ظرفيت‌ها در راستاي تحقق اهداف سازماني خود بهره‌گيري كنند، افزود: شناخت كافي از جامعه مخاطب و استفاده صحيح از ابزار تبليغاتي نقش مهمي در تاثيرگذاري بر مخاطبين و در نتيجه تحقق اهداف روابط عمومي‌ها خواهد شد.


قائم مقام كميته امداد كردستان افزود: بايد متناسب با فضا، زمان و مخاطب از ابزار تبليغاتي استفاده شود و بتواند در وي ايجاد نگرش و مبدل به رفتار شود.


طاهري با بيان اينكه در دنياي امروزي با توجه به تنوعي كه در رسانه‌ها وجود دارد كار براي كساني كه مي‌خواهند در ذهن و فكر مخاطبين ايجاد نگرش كنند دشوارتر است، گفت: تا زماني كه از مخاطب شناخت كافي وجود نداشته باشد نمي‌توان تاثيرگذاري لازم را داشته باشيم.


وي با بيان اينكه تبليغاتي كه نگرش را ايجاد ولي منتج به رفتار نشود در دنياي امروزي هيچ ارزشي ندارد افزود: آسيب‌شناسي در زمينه عدم تاثيرگذاري تبليغات بر روي مخاطبين بايد از سوي مسئولان روابط عمومي در هر سازماني رصد و براي رفع موانع راهكار و چاره‌انديشي شود.


قائم مقام كميته امداد كردستان از روابط عمومي به عنوان پايگاه اطلاعاتي و ارتباطي سازمان نام برد و بيان داشت: ناديده گرفتن روابط عمومي به معني ناديده گرفتن حجم قابل توجهي از مخاطبان سازمان است.
طاهري با غيرمنطقي بودن اين اين باور كه نيروهاي ناكارآمد اغلب در پست‌هاي روابط عمومي بكارگيري مي‌شوند افزود: روابط عمومي آينه عملكردي سازمان بوده و به عنوان يك كانال ارتباطي نقش تنظيم روابط درون و برون سازماني را دارد و چنين نقشي بر ضرورت بكارگيري نيروهاي كارآمد مي‌افزايد.
وي با بيان اينكه دايره وظايف روابط عمومي‌ها تنها به تبليغات خلاصه نمي‌شود، خاطرنشان كرد: روابط عمومي به عنوان قلب تپنده و پل ارتباطي درون و برون سازماني يك دستگاه وظايف زيادي را بر عهده دارد.


قائم مقام كميته امداد كردستان تصريح كرد: نقش روابط عمومي‌ها در نهادي همچون كميته امداد كه بخش قابل توجه از فعاليت‌هاي آن در حوزه مشاركت‌هاي مردمي خلاصه مي‌شود بسيار كليدي و حساس است.


طاهري با بيان اينكه نيروهاي فعال در حوزه روابط عمومي‌هاي كميته امداد در سطح استان بايد با تدوين يك منشور كاري مناسب بستر را براي شناساندن هرچه بيشتر فعاليت‌هاي اين نهاد فراهم كنند، اظهار كرد: هرچه مردم با اقدامات و وظايف اين نهاد بيشتر آشنا شوند در افزايش مشاركت آنها در كمك به مددجويان زيرپوشش امداد تاثير بيشتري خواهد داشت.


وي در پايان خواستار تعامل بيش از پيش مسئولان روابط عمومي‌هاي سطح ادارات كميته امداد در شهرستان‌هاي استان شد و افزود: اطلاع‌رساني دقيق و به موقع در مورد حوزه‌هاي مختلف اين نهاد از طريق رسانه‌ها نقش مهمي در رفع مشكلات مددجويان دارد.