شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نخستين همايش مديران كانون‌هاي آگهي و تبليغاتي مازندران
دوشنبه، 28 مهر 1393 - 22:02 کد خبر:13777
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- رئيس اداره نظارت بر كانون‌هاي آگهي و تبليغات وزارت ارشاد با بيان اينكه حدود 7 هزار كانون تبليغاتي داراي مجوز در سطح كشور فعاليت دارند، گفت: در اين كانون‌ها به طور متوسط براي 10 تا 15 نفر به صورت مستقيم اشتغال‌زايي شده است.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- رئيس اداره نظارت بر كانون‌هاي آگهي و تبليغات وزارت ارشاد با بيان اينكه حدود 7 هزار كانون تبليغاتي داراي مجوز در سطح كشور فعاليت دارند، گفت: در اين كانون‌ها به طور متوسط براي 10 تا 15 نفر به صورت مستقيم اشتغال‌زايي شده است.

به گزارش خبرگزاري فارس از بابلسر، مسعود اسدي امشب در نخستين همايش مديران كانون‌هاي آگهي و تبليغاتي مازندران در سالن اجتماعات ميزبان، با بيان اينكه معيار ارزيابي كانون‌هاي تبليغاتي اخلاق حرفه‌اي است، اظهار داشت: توجه به بُعد فرهنگي تبليغ بايد نسبت به بُعد اقتصادي آن بيشتر باشد.

وي با بيان اينكه تمام دستگاه‌هاي دولتي موظفند امور تبليغاتي خود را فقط از طريق كانون‌هاي داراي مجوز و پروانه انجام دهند، بيان داشت: هيچ‌گونه تبليغي نبايد بدون تأييد و امضاي كانون صورت گيرد.

اين مسئول با اشاره به اينكه در حال حاضر حدود 7 هزار كانون تبليغاتي داراي مجوز و پروانه در سطح كشور در حال فعاليت هستند، عنوان كرد: در اين كانون‌ها به طور متوسط براي 10 تا 15 نفر به صورت مستقيم اشتغال‌زايي شده است.

اسدي با اشاره به اينكه برخي از تبليغات با موضوع اصلي مطابقت ندارد و بدآموزي مي‌آورد، گفت: وزارت ارشاد براساس ماده 19 آيين‌نامه از فعاليت مراكز تبليغاتي كه بدون مجوز كار مي‌كنند، جلوگيري خواهد كرد.

وي با اشاره به مشكل كانون‌هاي تبليغاتي درباره تشكيل اتحاديه، ادامه داد: با نماينده وزارت صنعت، معدن و تجارت صحبت شد تا اين موضوع به صورت قانوني حل شود.

رئيس اداره نظارت بر كانون‌هاي آگهي و تبليغات با اعلام اينكه رسته رسانه‌دارها، فعالان فضاي مجازي و گروه خدمات تبليغاتي از جمله شاخص‌هاي مهم هويت‌بخشي به كانون تبليغاتي هستند، خاطرنشان كرد: تداخل صنفي و عدم رعايت قوانين و مقررات همواره يكي از مواردي است كه وزارت ارشاد نسبت به آن انتقاد دارد.