شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روزنامه «برق» به جاي «شرق»
یکشنبه، 18 مهر 1400 - 13:48 کد خبر:13627
18مهر 1289 روزنامه تازه سيد ضياء طباطبايي يزدي به نام «برق» در تهران به توزيع داده شد . دولت وقت روزنامه قبلي او به نام «شرق» را بسته بود كه وي «برق» را با همان روش جانشين آن ساخته بود. روزنامه هاي آن زمان ايران، شكل ناقص و ابتدايي از نشرياتي بودن

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| 18مهر 1289 روزنامه تازه سيد ضياء طباطبايي يزدي به نام «برق» در تهران به توزيع داده شد. دولت وقت روزنامه قبلي او به نام «شرق» را بسته بود كه وي «برق» را با همان روش جانشين آن ساخته بود.

 

روزنامه هاي آن زمان ايران، شكل ناقص و ابتدايي از نشرياتي بودند كه امروزه در جهان به آنها بولتن ابراز نظر شخصي(نشريه خصوصي)، و ناشر عقايد و نظرات يك فرد مي گويند، و نشريه عمومي كه براي انتشار همه خبرها و نظرها - صرفنظر از موافق و مخالف بودنشان داير شده باشند نبودند و چون قواعد و اصول «روزنامه‌نگاري حرفه اي» را هم نمي دانستند كه رعايت كنند نمي توان آنها را در چارچوب تعريفي كه از رسانه عمومي مي شود قرار داد.

 

در كشورهاي پيشرفته، دانشجويان رشته هاي روزنامه نگاري اصطلاحا اين نوع اوراق چاپي را «نشريات من در آوردي» مي خوانند ؛ نظير برخي از وبلاگهاي اينترنتي امروز. در هرحال، هنوز هم اين اتهام كه پاره اي از نشريات آن زمان ايران از انگليسي ها كمكهايي مي گرفتند و يا از جانب آنها و خارجيان ديگر حمايت مي شدند منتفي نشده است.

منبع: iranianshistoryonthisday


 

 


 

آخرين اخبار و مطالب آموزشي حوزه روابط‌عمومي را از شبكه‌هاي اجتماعي "گروه تخصصي كارگزار روابط‌عمومي‌" دريافت كنيد:

 

تلگرام: https://telegram.me/sharaPR

 

واتساپ: https://chat.whatsapp.com/ExSuSQ078RtFz8K9puW5Tx

 

لينكداين: https://www.linkedin.com/in/kpriran
 

فيسبوك: https://www.facebook.com/profile.php?id=100005125693308

 

اينستاگرام: kpri.ir

 

وبسايت شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا): http://www.shara.ir

 

فروشگاه روابط‌عمومي: http://kpri.ir