شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : هشت ويژگي موفقيت كسب‌وكار شما
شنبه، 21 مرداد 1391 - 09:07 کد خبر:1334

دنياي اقتصاد- چگونه صاحبان كسب‌وكار‌هاي كوچك نسبت به ادامه فعاليت‌هاي خود يا تعطيلي واحد كسب‌وكارشان مي‌توانند مطمئن شوند؟
اداره يك كسب وكار كوچك مي‌تواند بسيار گيج كننده باشد، بر همين اساس بسياري از صاحبان كسب وكارهاي كوچك در واقع نمي‌دانند كه كسب وكار آنها زيان ده است يا خير، و چه زماني براي خارج شدن از اين كسب‌وكار مناسب است.

 

مسير رو به جلو اغلب نا مطمئن است و مديران اغلب نمي‌دانند با اميد به آينده فعاليت خود را ادامه دهند يا از آن خارج شوند؟ در اين مقاله به هشت نشانه اشاره مي‌كنيم كه با ديدن آنها از موفقيت خود مطمئن مي‌شويد:
1.در حالي كه شما در تعطيلات هستيد،شركت شما پول در مي‌آورد:
«پيگه آرنوف فن»، مدير موفق شركت «Mavens and Moguls» مي‌گويد: من براي تولد چهل سالگي‌ام به همراه خانواده، براي يك ماه به مسافرت رفتم. صادقانه بايد بگويم من آن زمان دقيقا نمي‌دانستم كه وقتي برمي‌گردم كسب‌وكار من هنوز باقي است يا خير. وقتي برگشتم متوجه شدم شركت در غياب من نه تنها به فعاليت خود ادامه داده است بلكه رونق نيز پيدا كرده بود.
اين تجربه به من نشان داد كه كسب وكار ما مسير خود را پيدا كرده است.
2. نام شركت شما در ليست اولين صفحات موتورهاي جست‌وجو باشد.
موتورهاي جست‌وجوگر ياهو، گوگل، بينگ و...، از ابزارهاي اصلي در عصر ديجيتال هستند كه امروزه بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرند. برخي صاحبان كسب‌وكار معتقدند كه اگر نام كسب‌وكار آنها در اولين صفحات اين مرورگرهاي وب قرار گيرد، آنها در كار خود موفق بوده اند و نشان از آن است كه شركت به هدف نهايي خود دست يافته است.
3. زندگي مشتريانتان را تغيير دهيد.
بيشتر صاحبان كسب وكار در پي ايجاد تغييراتي در دنياي امروز هستند.آنها تلاش مي‌كنند با خلق كالا و ارائه خدمات خود به اين هدف دست يابند. اگر بازخوردهاي مشتريان شما نيز بيان‌كننده ايجاد تغييرات در زندگي آنها باشد، قطعا لحظه افتخارآفريني براي شما خواهد بود.
4. مشتريان در پي يافتن شما هستند.
به ياد داشته باشيد كه مردم در ابتدا شما را نمي‌شناسند و ارتباط آنها با شما درست از زماني آغاز مي‌شود كه براي اولين بار به شركت شما مراجعه مي‌كنند. بنابراين برخورد اول شما با مشتري بسيار تاثيرگذار است. علاوه براين در دنياي امروز مردم خريد و سفارشات خود را بيشتر به صورت آنلاين انجام مي‌دهند و گاهي هيچ ارتباط نزديكي با شركت و كاركنان شما پيدا نمي‌كنند.
بنابراين وقتي سفارشات آنلاين شركت شما به خوبي پيش مي‌رود، نشان مي‌دهد كه فعاليت‌هاي شركت شما در جذب مشتريان بسيار موفق عمل كرده است.
5. شما بايد بدانيد كه تنها نيستيد.
شما به عنوان مدير يك كسب وكار در نهايت بايد توجه داشته باشيد كه ساير رقبا نيز ممكن است شرايطي مانند شما داشته باشند. مثلا در دوران ركود صاحبان كسب‌وكارهاي ديگر نيز شرايط و مشكلاتي همانند شما دارند. بنابراين سعي كنيد هنگام مواجه با مشكلات ابتدا با بررسي دقيق شرايط، راهكاري مناسب براي آنها بيابيد و زود دلسرد نشويد.
6.مشتريان مبلغ شما هستنند.
يكي از نشانه‌هاي اصلي موفقيت شما، زماني است كه مشتريان مبلغ شما هستنند و كسب وكار شما را به ديگران نيز پيشنهاد مي‌دهند. اين تبليغات رايگان مي‌توانند به افزايش فروش و درآمد شما كمك كنند و نويددهنده مشتريان جديدي براي شما باشند.
7. در رسانه‌هاي خبري قرار بگيريد
وجود مقالات خبري از كسب وكار شما در روزنامه و رسانه مي‌تواند معرف خوبي براي كسب‌وكار شما باشد.
اين مقالات تاثير بسزايي در موفقيت شما دارند و طرفداران شما را به صورت چشمگيري افزايش مي‌دهند. «سيد بوني» مدير و موسس گالري طلا وجواهر كاليكا مي‌گويد: «من در سال 2002 كسب‌وكار خود را تاسيس كردم، ولي فعاليت اصلي ما زماني آغاز شد كه در سال 2004عضو ثابت مجله هفتگي مد شديم. كسب وكار من از اين طريق بسيار توسعه يافت. پس از آن درآمد ماهانه ما به اندازه درآمد كل سال پيش بود.»
8. تجربيات خود را ثبت كنيد.
وقتي ناشران و خبرنگاران از شما مي‌خواهند تا به عنوان يك مدير تجربيات خود را بنويسد، تا آنها را منتشر كنند؛ ديگرشما يك مدير موفق و متخصص در كسب‌وكار خود هستيد و اين نشان مي‌دهد كه كسب وكار شما فاكتورهاي موفقيت را دارا است و در دنياي تجارت شناخته شده هستيد.