شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- يك استاد روابط عمومي مي گويد: "رسانه هاي اجتماعي به تنهايي نمي توانند دوام بياورند. من از آن به عنوان تاكتيك ياد نمي كنم بلكه به عنوان استراتژي به آن نگاه مي نمايم".
ديردر كي. بركنريج مدير ارتباطات پي.اف.اس. ماركت وايز، مي گويد: " اين يكپارچه سازي ها سبب ايجاد شايستگي هاي جديد شده است".
او ادامه مي دهد: "براي حرفه اي هاي ارتباطات با درك كامل از پلت فرم جديد، رسانه هاي اجتماعي بخشي از مديريت بحران، مديريت شهرت (اعتبار)، و ساخت روابط خواهد بود. اين، بخشي از روابط اجتماعي ما را تشكيل خواهد داد، در هم تنيده در تحقيق ما، و بخشي از برنامه هاي سنجش و ارزيابي ما خواهد شد".
مي گويد، رسانه هاي اجتماعي در روزهاي اول، بر اساس طرز فكر صنعت به دو بخش رسانه هاي سنتي و رسانه هاي ديجيتال تقسيم مي شد. او نشان مي دهد كه از چندين صفحه نمايشي كه در زندگي مصرف كنندگان وجود دارند، همچنان بخش بزرگي متعلق به رسانه هاي سنتي مانند تلويزيون و نشريات چاپي، در كنار لپ تاپ ها، گوشي هاي هوشمند و تبلت ها، مي باشد.
بركنريج مي گويد: "اين در مورد ما نيست، بلكه در مورد انتخاب كنندگان ماست ".
"با تكنولوژي، اطلاعات و دانش، ما مي توانيم بسيار باهوش تر و دقيق تر در مورد افراد و جامعه اي باشيم كه به آن ها خدمت مي نمائيم".
بركنريج، شغل روابط عمومي مدرن و ارتباطات حرفه اي را به عنوان گامي به سمت نقش تركيبي آن ها مورد توجه و بررسي قرار مي دهد. او بايد از داخل شركت شروع كند، با هم و با بخش هاي مختلف در يك تلاش هماهنگ براي برندسازي و برقراري ارتباطات، كار كند.
بركنريج، نويسنده كتاب "رسانه هاي اجتماعي و روابط عمومي: هشت روش جديد در روابط عمومي حرفه اي"، تاكيد مي كند: "ما ديگر نمي توانيم به صورت انفرادي فعاليت كنيم".
"ما با تمامي بخش هاي ساختمان برند، بازاريابي و تبليغات و طراحان ديجيتال كار مي كنيم، و اين همكاري را به تمامي مناطق شركت گسترش مي دهيم. ما مديران اعتبار هستيم. ما مي خواهيم مطمئن شويم كه به نداي عموم گوش فرا داده و از به وجود آمدن بحران جلوگيري به عمل آوريم".
آيا كانال هاي رسانه هاي اجتماعي شما به ايجاد روابط عمومي كارآمد كمك مي كند؟
ياد بگيريد كه چگونه از رسانه هاي اجتماعي براي ايجاد روابط قوي با مشتريان خود استفاده نمائيد.
گفتني است كتاب "روابط عمومي دو" تاليف ديريدكي.بركنريج از سوي انتشارات كارگزار روابط عمومي منتشر شده است.
ديردر كي. بركنريج مدير ارتباطات پي.اف.اس. ماركت وايز، يك كارگزاري ارتباطات بازاريابي در نيوجرسي است. او كه يكي از كهنهسربازان صنعت روابطعمومي است،گروه خلاقي از مديران روابطعمومي و بازاريابي را رهبري ميكند كه براي افزايش آگاهي از علامت تجاري موكلين خود، كارزارهاي روابطعمومي راهبردي و خلاق تنظيم ميكنند. او به مديران ارشد شركتهايي چون اينسنت وان، جيويسي، مايكل سي. فينا، خدمات فنآوري كواليتي و شبكههاي نوري مترو آرسيان مشاوره ميدهد.
نويسنده كتاب همچنين استاد دانشگاه فرلي ديكينسون در مديسونِ نيوجرسي است و به تدريس روابطعمومي و بازاريابي تعاملي براي برنامه مديريت تجارت جهاني مشغول است. او نويسنده دو كتاب «ابزار جديد روابطعمومي» و «ترويج علامت تجاري در سايبر: توسعه علامت تجاري در اقتصاد ديجيتال» براي انتشارات افتي پرنتيس هال است.
"ديردر" درباره موضوعاتي چون روابطعمومي، بازاريابي ديجيتال و ترويج علامت تجاري در انجمن روابطعمومي آمريكا، انجمن ملي راديو و تلويزيون، مؤسسه تحقيقات راهبردي، سازمان مديران زن و كالجها و دانشگاههاي متعددي سخنراني كرده است. او عضو انجمن روابطعمومي آمريكا است و عضو هيئت مديره شعبه نيوجرسي انجمن و باشگاه تبليغات نيوجرسي بوده است.
"روابطعمومي دو" در واقع، از وب يك و كانال جديد آن براي توزيع اطلاعات الهام گرفته است. اين پديده همه چيز را دستخوش تغيير كرده است. رسانه سنتي را وادار به تكامل كرده است. طيف كاملاً جديدي از تأثيرگذاران را با سازوكاري متفاوت براي جمعآوري و به اشتراك گذاري اطلاعات پديد آورده و روش معمول و روزانه جستجو براي اخبار را تغيير داده است.