شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تاكيد يك استاد ارتباطات: برنامه ريزي سرلوحه كار روابط عمومي ‏ها باشد
سه شنبه، 11 شهریور 1393 - 14:52 کد خبر:13038
دكتر محمودرضا مرتضوي با اشاره به اين كه در حال حاضر نسبت به گذشته فارغ ‏التحصيلان بيشتري در روابط عمومي‏ هاي استان مشغول به كار شده ‏اند، اظهار داشت: خوشبختانه بخش ‏هايي همچون ارتباط با رسانه در روابط عمومي ‏هاي استان يزد فعال شده است، اما آن چيزي كه قابل مشهود مي ‏باشد عدم برنامه‏ ريزي منسجم در روابط عمومي‏ هاي استان يزد است.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- استاد يار علوم ارتباطات دانشگاه علوم و تحقيقات يزد معتقد است كه بخش برنامه ‏ريزي بايد بيش از اين در واحدهاي روابط عمومي ‏هاي استان يزد مورد توجه قرار گيرد.


دكتر محمودرضا مرتضوي با اشاره به اين كه در حال حاضر نسبت به گذشته فارغ ‏التحصيلان بيشتري در روابط عمومي‏ هاي استان مشغول به كار شده  ‏اند، اظهار داشت: خوشبختانه بخش ‏هايي همچون ارتباط با رسانه در روابط عمومي ‏هاي استان يزد فعال شده است، اما آن چيزي كه قابل مشهود مي ‏باشد عدم برنامه‏ ريزي منسجم در روابط عمومي‏ هاي استان يزد است.


به گفته وي، تصور و طراحي وضعيت مطلوب و يافتن و پيش ‏بيني كردن راه‏ ها و وسايلي كه نيل به آن را ميسر مي‏ سازد از اهداف برنامه ‏ريزي در روابط عمومي‏ به شمار مي ‏رود.


وي ادامه داد كه برنامه ‏ريزي فرآيندي داراي مراحل مشخص و به هم پيوسته براي توليد خروجي منسجم در قالب سيستمي هماهنگ از تصميمات است.


اين عضو هيات علمي دانشگاه با اشاره به اين كه روابط عمومي ‏ها براي رسيدن به اهداف خويش نياز به برنامه‏ ريزي دارند، تصريح كرد: برنامه‏ ريزي را مي ‏توان از اين جنبه برنامه ‏ريزي كوتاه‏ مدت (برنامه ‏ريزي عملياتي و تاكتيكي)، برنامه‏ ريزي ميان مدت و برنامه‏ ريزي بلند مدت دسته‏ بندي نمود.

 

مرتضوي افزود: همچنين برنامه ‏ريزي سالانه، دراز مدت و استراتژيك را مورد اشاره قرار داده ‏اند. توجه به اين تقسيم‏ بندي در هر سازماني به خصوص براي واحد روابط عمومي ضروري به نظر مي ‏رسد. وي تأكيد كرد: نياز شناخت و درك متقابل به منظور تسريع در دستيابي به مقاصد و اهداف، امروزه در سازمان ‏ها و ادارات به عنوان يك اصل اساسي در مديريت پذيرفته شده است.