شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- استاد يار علوم ارتباطات دانشگاه علوم و تحقيقات يزد معتقد است كه بخش برنامه ريزي بايد بيش از اين در واحدهاي روابط عمومي هاي استان يزد مورد توجه قرار گيرد.
دكتر محمودرضا مرتضوي با اشاره به اين كه در حال حاضر نسبت به گذشته فارغ التحصيلان بيشتري در روابط عمومي هاي استان مشغول به كار شده اند، اظهار داشت: خوشبختانه بخش هايي همچون ارتباط با رسانه در روابط عمومي هاي استان يزد فعال شده است، اما آن چيزي كه قابل مشهود مي باشد عدم برنامه ريزي منسجم در روابط عمومي هاي استان يزد است.
به گفته وي، تصور و طراحي وضعيت مطلوب و يافتن و پيش بيني كردن راه ها و وسايلي كه نيل به آن را ميسر مي سازد از اهداف برنامه ريزي در روابط عمومي به شمار مي رود.
وي ادامه داد كه برنامه ريزي فرآيندي داراي مراحل مشخص و به هم پيوسته براي توليد خروجي منسجم در قالب سيستمي هماهنگ از تصميمات است.
اين عضو هيات علمي دانشگاه با اشاره به اين كه روابط عمومي ها براي رسيدن به اهداف خويش نياز به برنامه ريزي دارند، تصريح كرد: برنامه ريزي را مي توان از اين جنبه برنامه ريزي كوتاه مدت (برنامه ريزي عملياتي و تاكتيكي)، برنامه ريزي ميان مدت و برنامه ريزي بلند مدت دسته بندي نمود.
مرتضوي افزود: همچنين برنامه ريزي سالانه، دراز مدت و استراتژيك را مورد اشاره قرار داده اند. توجه به اين تقسيم بندي در هر سازماني به خصوص براي واحد روابط عمومي ضروري به نظر مي رسد. وي تأكيد كرد: نياز شناخت و درك متقابل به منظور تسريع در دستيابي به مقاصد و اهداف، امروزه در سازمان ها و ادارات به عنوان يك اصل اساسي در مديريت پذيرفته شده است.