شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، جودي كول- بحث ما اين بود كه چرا استفاده از رسانه اجتماعي براي روابط عمومي در رهبري كمپين آگاهي از برند موثر است اما اكنون اينكه چگونه مي توانيد از وسائل سنتي تلاش هاي روابط عمومي مدد بگيريد؟
1. شناخت برند.
قانون قديمي نياز به ديده شدن نام يك برند يا لوگوي آن براي هفت بار را به خاطر داشته باشيد. اين كار بايد پيش از اينكه برند ثبت شود انجام گيرد اما سوال اين است كه آيا شما پيش از ثبت برند مي تواند به آن اعتماد كرده و آن را خريداري نماييد؟ خوب، در مطالعات اخير اين مساله به تعداد 20 و حتي 30 رسيده است زيرا حجم گسترده اطلاعات و بازاريابي ما براي افراد وجود دارد. به خاطر داشته باشيد كه حضور قوي آنلاين با بخش شما كمك مي كند كه افراد بسيار مهمي كه با آنها همكاري مي كنيد نقش مثبتي براي آن ايفا كنند و احتمال بيشتري وجود دارد كه هرچيزي را در راستاي نام تجاري شما مطالعه كنند!
نكته كليدي: مطمئن شويد هركسي دنبال توييتر، فيسبوك و لينكداين مي داند كه چطور در اين شبكه ها محتوايي با ارزش افزوده ايجاد كند! با اين كار شما مي توانيد مطمئن شويد كه افراد را با نام تجاري خود كاملا درگير كرده و اعتماد سازي خوبي را براي برند خود ايجاد كرده ايد. به خاطر داشته باشيد كه هر بستر نرم افزاري قالب محتوايي مربوط به خودش را دارد و درباره اينكه مخاطبان شما در كجا مي آويزند فكر كنيد. از پتانيسل هاي معدن طلاي بخش هاي جذاب پينترست، اينستاگرام و لينكداين غافل نشويد. (شما مي توانيد ببينيد چرا بسيار از برندها موفق شده اند چراكه آنها به رسانه هاي اجتماعي به تمام معنا توجه كرده اند و همه اينها در كمپين هاي روابط عمومي مورد بحث قرار مي گيرد!)
2. داستان هاي خودتان را به اشتراك بگذاريد.
آيا پوشش عالي در صفحات محلي يا آنلاين گرفته ايد؟ آيا اين كار به شركت شما و آنچه انجام مي دهيد وقار و صلابت مي دهد؟ رسانه اجتماعي راهي كامل براي به اشتراك گذاشتن اين موفقيت و دسترسي به طيف وسيعتري از مخاطبان است. نه فقط اين، بلكه شما داريد به نشريات نشان مي دهيد كه شما وجود داريد و شما مي خواهيد شبكه سازي انجام دهيد و داستان هاي خودتان را منتشر كنيد به گونه اي كه به مراتب ترافيك بيشتري از آنچه آنها مي توانند به شما بدهند، خودتان دريافت كنيد! از اثرگذاران صنعت خودتان سوال كنيد كه آنها چه فكر مي كنند، ممكن است آنها نيز چيزهايي را براي به اشتراك گذاري داشته باشند.
فاصله هايي را ميان اثرگذاران صنعت نگه داريد تا از اين رهگذر بتوانيد منافع عمده اي را از رسانه اجتماعي در واحد روابط عمومي خودتان ببريد. چه شما يا آژانس روابط عمومي شما در تصدي است، مطمئن شويد متخصصان صنعت و خبرنگاران در فهرست هاي توييتر هستند تا تماس خود را با آنها به طور آسان حفظ كنيد. تماس هاي مستمر با اين حساب ها روابطي را ايجاد مي كند و سبب مي شود كه شناخت برند در ميان اين افراد بيشتر شود. در اين شرايط شما محل مناسبي براي به اشتراك گذاري داستان ها، رويدادها و اخبار خود خواهيد يافت.
3. از هاشتگ هاي رويداد در رسانه اجتماعي روابط عمومي استفاده كنيد.
شما رويدادهاي زيادي در پيش رو داريد و شما زمان خالص و منابعي براي آن در اختيار داريد. اكنون زمان آن است كه مردم را براي به اشتراك گذاري تجربياتشان نزد خودتان فرا بخوانيد. مطمئن شويد كه هاشتگ را تا حد امكان توضيحي و كوتاه انتخاب كرده ايد و افراد ديگر از آن استفاده نمي كنند! اين راهي بسيار خوب براي تركيب همه تلاش هاي تبليغاتي شما است كه به شركت كنندگان اين شانس را مي دهد كه درباره آن سخن بگويند. فقط مطمئن شويد كه همه ادبيات مرتبط به آن با استفاده از آن منتشر شده و براي همه رويدادهايي كه در هر جايي اتفاق افتاده است به كار رود.
نكته متخصصان: از لينك هاي ow.ly و bit.ly در جاييكه مي خواهيد از وب شما يا صفحه اي ديگر كه ترافيك از آن مي آيد، استفاده كنيد. اين راهي است كه شما مي توانيد دقيقا رسانه هاي اجتماعي را در همكاري با كمپين روابط عمومي خودتان مورد استفاده قرار دهيد.
رسانه اجتماعي در روابط عمومي در حال تبديل شدن به برترين راه براي موفقيت است و در طولاني مدت كمپين هاي تبليغاتي محدود در تمام بخش ها را مقياس پذير مي كند. نقطه كليدي است است كه مطمئن شويد هركسي در بخشي از رسانه اجتماعي، پيش از اينكه يك مسئول در رسانه اجتماعي باشد يك متخصص رسانه اجتماعي است. بازاريابان سنتي و متخصصان روابط عمومي اغلب متخصص رسانه اجتماعي نيستند (اين يك مسابقه كاملا متفاوت است.) بنابراين بايد متخصصان اين حرفه را پيدا كنند و ياد بگيرند كه چطور مي توانند خودشان اين كار را انجام دهند. آخرين چيزي كه شما نياز داريد كه در پيام هاي خودتان آن را لحاظ كنيد فضاي اجتماعي مردم در اين رسانه هاست، اين مساله خطراتي را به آنها مي دهد كه تصوري منفي را از نام تجاري شما برايشان به همراه مي آورد.
منبع: http://www.business2community.com/public-relations/social-media-pr-0947222#Hp67ko5MRUI2YMkX.99
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)