شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ضرورت بهره گيري از عصر جديد ارتباطات توسط روابط عمومي ها
چهارشنبه، 29 مرداد 1393 - 16:05 کد خبر:12754
روابط عمومي سازمان ها با بهره گيري از عصر جديد ارتباطات مي توانند به جايگاه مطلوب در سازمان دست يابند.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- رئيس مهندسي ساختار شركت ملي پالايش و پخش امروز (چهارشنبه، ٢٩ مرداد) در همايش سالانه روساي روابط عمومي اين شركت گفت: با رعايت ٦ اصل طلايي مي توان به روابط عمومي نوين در عصر اطلاعات دست يافت.
مجتبي احمدي بيان واقعيت، معرفي سازمان، توجه به خواسته هاي مخاطب، مديريت كردن براي فردا، شناخت تاثير ماموريت و استراتژي سازمان و رعايت اخلاق حرفه اي را ٦ اصل طلايي در روابط عمومي نوين برشمرد.
وي با بيان اينكه بيان واقعيت به معناي آگاهي دادن به مردم از اتفاقهاي رخ داده است، افزود: در معرفي سازمان مي توان گفت ٩٠ درصد تاثير از عملكرد و ١٠ درصد از تبليغات حاصل مي شود.
وي همچنين به زنجيره فرآيند روابط عمومي نوين اشاره كرد و گفت: مجموعه اي از اقدامها، تحقيق، عمل، ارتباطات و ارزيابي، اين زنجيره را تشكيل مي دهد.
او درباره راه هاي رسيدن به جايگاه مطلوب در روابط عمومي نيز گفت: تثبيت نقش ويژه روابط عمومي در سازمان، تعيين اهداف روابط عمومي، مشخص كردن نيازها و علايق مخاطبان، تسلط بر تاكتيك مورد نياز، تدوين استراتژي اطلاع رساني، مطابقت برنامه ها با جدول زمان بندي، تدوين بودجه و ارزيابي، از جمله راهكارهاي اصلي كسب جايگاه مطلوب در روابط عمومي است.
رئيس مهندسي ساختار شركت ملي پالايش و پخش اظهار كرد: اگر امروزه افراد عادي جامعه به نوعي با وظايف زيرمجموعه شركت ملي پالايش و پخش آشنا شده اند بدليل عملكرد مطلوب روابط عمومي هاي آنها بوده است كه توانسته اند رسالتهاي صنعت نفت در بخش پايين دستي را به نحو مناسبي اطلاع رساني كنند.
به گفته احمدي، براي آشنايي بيشتر افراد با لايه هاي زيرين اين شركت و سختي هايي كه براي توليد، تامين و توزيع فرآورده وجود دارد، بايد كار و تلاش بيشتري انجام شود.
وي با اشاره به ويژگي هاي عصر جديد ارتباطات گفت: عدم تمركز، اهميت افكار عمومي، شكل گيري رسانه هاي دوسويه، حركت بسوي مجهولات بيشتر، نياز به تعامل بين المللي، اطلاع رساني هوشمند و بموقع، توجه به نقش ويژه بازخورد در روابط عمومي و توجه به گروه هاي متخصص و رهبران افكار بعنوان ويژگي هاي عصر جديد، كار را براي داشتن يك روابط عمومي قوي سخت تر كرده است.
به گفته وي نقش روابط عمومي ها در عصر جديد شامل شفاف سازي ارتباطات، تسهيل در روند اطلاع رساني، جلب مشاركت در تصميم سازي، دوسويه كردن ارتباطات و پاسخگو بودن دستگاه ها مي شود.
وي تاكيد كرد: با انجام وظايف روابط عمومي ها به سبك جديد مي توان به جايگاه مطلوب در سازمان ها دست يافت.
 


منبع: شانا
 

ضرورت بهره گيري از عصر جديد ارتباطات توسط روابط عمومي ها

روابط عمومي سازمانها با بهره گيري از عصر جديد ارتباطات مي توانند به جايگاه مطلوب در سازمان دست يابند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- رئيس مهندسي ساختار شركت ملي پالايش و پخش امروز (چهارشنبه، ٢٩ مرداد) در همايش سالانه روساي روابط عمومي اين شركت گفت: با رعايت ٦ اصل طلايي مي توان به روابط عمومي نوين در عصر اطلاعات دست يافت.

مجتبي احمدي بيان واقعيت، معرفي سازمان، توجه به خواسته هاي مخاطب، مديريت كردن براي فردا، شناخت تاثير ماموريت و استراتژي سازمان و رعايت اخلاق حرفه اي را ٦ اصل طلايي در روابط عمومي نوين برشمرد.

وي با بيان اينكه بيان واقعيت به معناي آگاهي دادن به مردم از اتفاقهاي رخ داده است، افزود: در معرفي سازمان مي توان گفت ٩٠ درصد تاثير از عملكرد و ١٠ درصد از تبليغات حاصل مي شود.

وي همچنين به زنجيره فرآيند روابط عمومي نوين اشاره كرد و گفت: مجموعه اي از اقدامها، تحقيق، عمل، ارتباطات و ارزيابي، اين زنجيره را تشكيل مي دهد.

او درباره راه هاي رسيدن به جايگاه مطلوب در روابط عمومي نيز گفت: تثبيت نقش ويژه روابط عمومي در سازمان، تعيين اهداف روابط عمومي، مشخص كردن نيازها و علايق مخاطبان، تسلط بر تاكتيك مورد نياز، تدوين استراتژي اطلاع رساني، مطابقت برنامه ها با جدول زمان بندي، تدوين بودجه و ارزيابي، از جمله راهكارهاي اصلي كسب جايگاه مطلوب در روابط عمومي است.

رئيس مهندسي ساختار شركت ملي پالايش و پخش اظهار كرد: اگر امروزه افراد عادي جامعه به نوعي با وظايف زيرمجموعه شركت ملي پالايش و پخش آشنا شده اند بدليل عملكرد مطلوب روابط عمومي هاي آنها بوده است كه توانسته اند رسالتهاي صنعت نفت در بخش پايين دستي را به نحو مناسبي اطلاع رساني كنند.

به گفته احمدي، براي آشنايي بيشتر افراد با لايه هاي زيرين اين شركت و سختي هايي كه براي توليد، تامين و توزيع فرآورده وجود دارد، بايد كار و تلاش بيشتري انجام شود.

وي با اشاره به ويژگي هاي عصر جديد ارتباطات گفت: عدم تمركز، اهميت افكار عمومي، شكل گيري رسانه هاي دوسويه، حركت بسوي مجهولات بيشتر، نياز به تعامل بين المللي، اطلاع رساني هوشمند و بموقع، توجه به نقش ويژه بازخورد در روابط عمومي و توجه به گروه هاي متخصص و رهبران افكار بعنوان ويژگي هاي عصر جديد، كار را براي داشتن يك روابط عمومي قوي سخت تر كرده است.

به گفته وي نقش روابط عمومي ها در عصر جديد شامل شفاف سازي ارتباطات، تسهيل در روند اطلاع رساني، جلب مشاركت در تصميم سازي، دوسويه كردن ارتباطات و پاسخگو بودن دستگاه ها مي شود.

وي تاكيد كرد: با انجام وظايف روابط عمومي ها به سبك جديد مي توان به جايگاه مطلوب در سازمان ها دست يافت.

 

منبع: شانا