شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- نماينده مردم گيلان و آستانه اشرفيه در گفتگوي اختصاصي با شارا روابط عمومي معاونين پارلماني با نمايندگان مجلس را بسيار ضعيف دانست و تصريح كرد:" ما بارها اين حرف را به معاون پارلماني رئيس جمهور عرض كرديم كه هنوز نمايندگان مجلس برخي از معاونين پارلماني را نمي شناسند. شايد بتوان گفت روابط عمومي دولت و يا به تغييري وزارت خانه ها با نمايندگان مجلس بسيار ضعيف است."
به گزارش شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران_(شارا) «محمد حسين قرباني» نماينده مردم گيلان و آستانه اشرفيه و عضو كميسيون بهداشت در مجلس شوراي اسلامي افزود:" دولت هاي سابق در اوايل تشكيل خود روالي داشتند به اين ترتيب كه كتابچه اي با اسامي، عنوان ها، عكس، شماره تلفن و مشخصات معاونين را به مجلس ارايه مي كردند كه در آن تمامي معاونين پارلماني را معرفي مي كرد. اميدواريم دولت اين نقص را بر طرف كند تا نمايندگان بتوانند با معاونين ارتباط بهتري داشته باشند."
وي به اهميت ارتباط و روابط عمومي در تكريم ارباب رجوع اشاره كرد و گفت:" يكي از راه هاي ارتباطي حاكميت با مردم يعني ازريابي عملكرد دولت با مردم، ديد از نگاه مردم است يعني نوع تعادل و ارتباط مردم با دولت و برعكس و در يك كلام تكريم و رضايت مندي ارباب رجوع است."
عضو كميسيون بهداشت كمبود منابع را يكي از دلايل نبود رضايتمندي از طرف ارباب رجوع دانست و گفت:" با توجه به حوزه اقتصاد و بحث عمران و توسعه كه مورد توجه مردم نيز است و از طرف ديگر نبود منابع باعث شده كه امروزه ارباب رجوع در حوزه مراجعه به دولت در حوزه انتخابي، رضايتمندي نداشته باشد. وقتي رضايتمندي حاصل نشود از طرف ديگر تكريم ارباب رجوع نيز رضايتمند نيست."
«قرباني» با بيان اينكه با اخلاق محوري و مدارا كردن با مردم مي توان رضايتمندي را ايجاد كرد، اظهار داشت:" مديران بايد توانمندي و اين ظرفيت را داشته باشند كه اگر امكان مالي كافي نيست، حداقل ارباب رجوع را تكريم و با زبان خوش، اخلاق محوري و مدارا كردن با مردم به آنها توجه بيشتري كنند. فكر مي كنم اگر مردم با واقعيت ها رو به رو شوند و از آنها اطلاع داشته باشند تا حدودي مي توان رضايت مندي آنها را به دست آورد."