شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا) در دنياي رقابتي امروز، مشتري نقش كليدي و مهمي در حفظ جايگاه و نهايتا بقاي سازمان ها دارد. مديريت ارتباط با مشتري ياري رسان سازمان ها در ايجاد ارتباط اثربخش با مشتريان است.
در روندهاي كسب و كاري جديد، به دست آوردن رضايت مشتريان جايگاهي مهم و حياتي در اهداف سازمان ها به خود اختصاص داده است و مديران ارشد به خوبي مي دانند موفقيت آنها در راه رسيدن به اهداف كلان سازمان در گرو جلب رضايت مشتريان است. بدين ترتيب لازم است در سازمان، سيستمي براي جذب و حفظ مشتريان طراحي و پياده سازي شود، سيستمي كه بتواند روابط سازمان و مشتريان را به خوبي مديريت كند. در دنيايي كه فناوري اطلاعات روز به روز در شركتها نفوذ بيشتري پيدا مي كند و كاركردها و مزاياي خود را به رخ شركتها مي كشد جا دارد كه شركتهاي پويا و بزرگي همچون شركتهاي بيمه از مزاياي اين فناوري جديد استفاده كنند. در اين مقاله به شركتهاي بيمه به منظور ايجاد رابطه نزديك و مستمر با مشتري روش مديريت ارتباط با مشتري (CRM) پيشنهاد مي گردد.
با توجه به اهميت مديريت ارتباط با مشتري در جذب و حفظ مشتريان و همچنين با عنايت به شرايط رقابتي صنعت بيمه در ايران، اين مقاله در صدد است تا عوامل موثر بكارگيري مديريت ارتباط با مشتري در شركتهاي بيمه را شناسايي نمايد تا بدين وسيله بستري براي افزايش رضايتمندي و وفاداري مشتريان ايجاد شود.
واژگان كليدي: مديريت ارتباط با مشتري، تمركز بر مشتريان كليدي، تكنولوژي، بيمه
نويسندگان :
دكتر داريوش زارعي
عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ميناب
ساره جعفري
دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت اجرايي دانشگاه علوم و تحقيقات هرمزگان
منبع: TMBA